Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوگل با افزودن ویژگی‌هایی جدید به سرویس نقشه خود از این پس ایستگاه‌های شارژ الکتریکی غیرفعال را نشان نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با افزایش گرایش مردم در کشورهای مختلف جهان به استفاده از خودروهای الکتریکی، گوگل باردیگر توانایی‌های جدید را در سرویس نقشه خود به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صاحبان اتومبیل‌های برقی از این پس می‌توانند آسوده‌تر از همیشه به سفر با وسیله نقلیه خود بپردازند و در زمان نیاز نزدیک‌ترین ایستگاه شارژ را بیابند.

«اگر در حال رانندگی با خودروی الکتریکی خود هستید و ناگهان متوجه سطح پایین باتری‌های خودروی خود می‌شوید، نیازی به نگرانی نیست.» این جمله‌ای است که گوگل برای توصیف آخرین نسخه Google Map اعلام کرده است. گوگل در بروزرسانی جدید سرویس نقشه خود ویژگی‌های کاربردی بسیار بیشتر از گذشته را در مورد خودروهای الکتریکی به وجود آورده است.

نسخه جدید گوگل مپ هم‌اکنون در دسترس کاربران سیستم عامل اندروید قرار دارد ولی هنوز برای سیستم عامل iOS‌عرضه نشده است. اگرچه گوگل در نسخه‌های قبلی نقشه خود نیز امکاناتی را در مورد اتومبیل‌های برقی به وجود آورده بود ولی امکانات به وجود آمده در این بروزرسانی با گذشته متفاوت است.

از جمله تغییرات اعمال شده در گوگل مپ جدید می‌توان به امکان فیلترگذاری روی نقشه اشاره کرد. یعنی کاربران این اپلیکیشن که از خودروهای الکتریکی استفاده می‌کنند، می‌توانند با تنظیم نرم‌افزار Google Map تنها ایستگاه‌های شارژ الکتریکی را که توانایی پشتیبانی از باتری‌های خودروی شخصی آن‌ها را دارند، روی نقشه مشاهده کنند. در گوگل مپ جدید دیگر ایستگاه‌های شارژ غیرفعال، نشان داد ه نمی‌شود.

هر کاربر می‌تواند با مراجعه به قسمت electric vehicle settings در گوگل مپ مشخصات اتومبیل الکتریکی شخصی را وارد برنامه کرده تا تنها خدمات کاملا مرتبط با خودروی خود را مشاهده کند و جستجو و مسیریابی دقیق‌‌تر از گذشته را تجربه کند. خدمات دستیار هوشمند گوگل نیز در کنار دیگر امکانات موجود در Google Map به کاربران کمک می‌کند تا دقیق‌ترین اطلاعات ممکن را از این سرویس پرطرفدار دریافت کنند.

انتهای پیام/4133

منبع: آنا

کلیدواژه: خودروی الکتریکی ایستگاه شارژ گوگل مپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد

تین نیوز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: امر مبارزه با خودروهای شوتی یکی از اولویت های اصلی و قطعی انتظامی استان بوده به طوری که در این زمینه کار شناسایی سرشبکه ها و باندهای دخیل در امر قاچاق سوخت و خودروهای شوتی بصورت پی در پی در حال انجام است به طوری که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۹۰۰ دستگاه خودروی شوتی توقیف و به مرجع قضایی معرفی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ یدالله دهقان گفت: خودروی شوتی به خودروهای سواری و وانت تیز رویی گفته می شودکه رانندگان آنها غالباً با ارتکاب تخلفاتی از قبیل پلاک مخدوش، پلاک مسروقه، پلاک فاقد اصالت، موتور تقویت شده، تجهیز به سیستم دودزا و میخ های سه پا و یا تغییر کاربردی ماشین از طریق برداشتن صندلی عقب و شاسی کشی ماشین ... و معمولا با سرعت بسیار بالا در جاده ها حرکت و اقدام به قاچاق کالا یا سوخت می کند که این خودروها بیشتر از نوع پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند و بعضا پراید یا زانتیا است.

دهقان بیان کرد: برای مقابله بااین گونه خودروها، همه سازمان ها و ارگان های دخیل باید سهم خود را به درستی ایفا کنند و جلوی عرضه خارج از شبکه و فروش فرآورده های نفتی بصورت غیرقانونی توسط سازمان های مربوطه گرفته شود و لذا استان های همجوار به صورت جدی و کامل در امر مبارزه با خودروهای شوتی ورود پیدا کرده و مجازات های سنگین و بازدارنده در خصوص این خودروها اعمال شود و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت کامل اجرا شود.

وی اظهار کرد: اغلب خودروهای شوتی سطح استان شناسایی شده است و اقدامات قانونی لازم در خصوص توقیف و معرفی آن ها به مراجع ذیصلاح صورت می گیرد  لیکن باتوجه به اینکه خودروهای شوتی غالباً غیربومی هستند و از سایر استان ها اقدام به حمل قاچاق کرده و از این مسیر تردد دارند لذا تعداد و میزان آن ها متغییر است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: امر مبارزه با خودروهای شوتی یکی از اولویت های اصلی و قطعی انتظامی استان بوده به طوری که دراین زمینه کار شناسایی سرشبکه ها و باندهای دخیل در امر قاچاق سوخت و خودروهای شوتی بصورت پی در پی در حال انجام است به طوری که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۹۰۰ دستگاه خودروی شوتی توقیف و به مرجع قضایی معرفی شده است.

وی بیان کرد:  از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون نیز در چهار مرحله این طرح انجام شده که منجر به توقیف بیش از ۲۳۰دستگاه خودروی شوتی در سطح استان شده است و این طرح همچنان ادامه دارد.   

سرهنگ دهقان بیان کرد: به جهت برخورد قاطع و بهتر با خودروهای شوتی طی هماهنگی های صورت گرفته و مصوبات شورای تامین استان خودروهای شوتی که توقیف می شوند به غیر از پرداخت جریمه و رسیدگی به پرونده آن ها در سازمان تعزیرات حکومتی برای بار اول به مدت ۳ماه و در صورت تکرار به مدت ۶ ماه و یا بصورت سیستمی توقیف می شوند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خاطرنشان کرد: کارت سوخت خودروها شوتی توقیفی در طول مدت توقیف با هماهنگی دستگاه های ذی ربط تا پایان مدت توقیف مسدود می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • دستگیری سارقان لوازم خودرو در چیتگر
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • ۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد