Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@15:15:32 GMT

تخریب ۱۷۰ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده در فیروزکوه

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۲۴۹۴

تخریب ۱۷۰ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده در فیروزکوه

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید جویباری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در فیروزکوه خبر داد و اظهار داشت: در راستای دستور مقام محترم قضایی و تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگلها و مراتع کشور سدی بالغ بر ۱۷۰ متر مربع از اراضی تصرفی شهرستان فیروزکوه خلع ید شد.

جویباری افزود: در این عرصه متصرف اقدام به احداث بنا کرده بود که با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با دادستان فیروزکوه این اراضی رفع تصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری  فیروزکوه با بیان اینکه در صورت تکرار جرم با متخلف برخورد قانونی خواهد شد بیان داشت: چون متصرف با علم و اگاهی اقدام به تصرف اراضی ملی کرده است با تشکیل پرونده تکرار جرم موضوع در محاکم قضایی مورد بررسی قرار گرفته و متصرف به اشد مجازات محکوم خواهد شد.

وی اظهار داشت: :از ابتدای سال ۹۸ بیش از ۱۸ هزار مترمربع  از اراضی ملی در روستاهای فیروزکوه بازپس گیری شده است.

۱۷۰ مترمربع بنا در عرصه های منابع طبیعی در روستای حصاربن  (hesar bon  ) فیروزکوه با دستور مدعی العموم تخریب شد.

گفت : در اجرای یک فقره حکم  تخریب ساخت و ساز غیرمجاز و تصرف اراضی ملی  در روستای حصاربن ؛ بنای ساخته شده با دستور دادستان این شهرستان  تخریب و به حالت قبل خود بازگشت
جمشید جویباری  افزود :   این ساخت و سازها   بدون مجوز و با هدف تغییر کاربری اراضی ملی در این روستا  ایجاد شده بود .
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری  فیروزکوه در اینباره گفت
روستای حصاربن  در ۷۰  کیلومتری شهر فیروزکوه و از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان است.

کد خبر 4799305

منبع: مهر

کلیدواژه: فیروزکوه تخریب منابع طبیعی بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس بارش برف یاسوج خطبه های نماز جمعه ثبت نام کاندیداها شهرکرد بیرجند هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس


داوود عسکرپور در گفتگو با خبرنگار ایسنا از برگزاری دومین کارگروه منطقه‌ای ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان فارس در سال جاری خبر داد و گفت: در این نشست مباحثی پیرامون اختلافات اراضی بین منابع طبیعی و اوقاف فارس مطرح شد.

وی از رفع اختلاف و تعیین تکلیف ۳۰ پلاک از اراضی استان فارس به وسعت ۷۲۸ هکتار فی مابین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این اراضی که شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است، متعلق به شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت است.

 معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: در اجرای آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۱ مصوب هیئت وزیران موضوع قانون ابطال این اراضی متعلق به رقبات موقوفه اعلام شد.

 عسکرپور تصریح کرد: دومین کارگروه ادارات کل ثبت و اوقاف و امور خییه استان فارس به میزبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس و با حضور مدیران کل، روسا، معاونین و کارشناسان دودستگاه، ادارات نواحی شیراز و شهرستان‌های بیضاء و سپیدان برگزار شد.

 وی در پایان هدف از برگزاری این جلسات را بررسی عملکرد ادارات در خصوص صدور اسناد مالکیت موقوفات و تسهیل در امور ارباب رجوع عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل