Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@09:06:11 GMT

وحدت حوزه و دانشگاه لازمه تربیت نسلی انقلابی است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۲۹۱۶

وحدت حوزه و دانشگاه لازمه تربیت نسلی انقلابی است

حجت الاسلام بیگی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه لازمه تربیت نسلی انقلابی بوده که باید در راستای حفظ این وحدت تلاش کنیم.

«حجت الاسلام والمسلمین اباذر بیگی»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه محصول ناب انقلاب و لازمه تربیت نسلی انقلابی است لذا باید در راستای حفظ این وحدت تلاش کنیم

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با بیان اینکه اصل پیوند حوزه و دانشگاه از وصیت های امام خمینی(ره) است، افزود: این نوع وحدت مورد تاکید مقام معظم رهبری و دانشمندان اسلامی نیز است  و بر کسی پوشیده نیست هر چه این پیوند محکم تر و عملیاتی تر باشد نقشه های دشمن را می تواند از بین ببرد.

 

حجت الاسلام بیگی بیان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری حرکت پا به پای علم و دین باعث مایوس دشمنان اسلام و انقلاب می شود که باید به این امر توجه ویژه کرد.

 

 وی تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از جدی ‌ترین مطالبات انقلاب اسلامی بوده و این وحدت به عنوان یکی از دغدغه‌ های اصلی جامعه اسلامی است.

 

این مقام مسوول ادامه داد: هدف از وحدت حوزه و دانشگاه، مشارکت علمی و عملی در زمینه های مختلف و اداره امور کشور و مسائل جاری کشور است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود به برخی از تلاش‌ های شهید مفتح در راستای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و گفت: این شخصیت دینی برای انتقال آموزه ‌های حوزوی به دانشگاه ‌ها راهکارهای مختلف را دنبال کرد چرا که نسبت به تاثیرگذاری مثبت تعامل حوزه و دانشگاه در جامعه به خوبی آگاه بود.

 

وی وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از برکات انقلاب اسلامی عنوان و اذعان کرد: به برکت انقلاب امروز شاهد رشد و شکوفایی حوزه در نقاط گوناگون کشور هستیم و با استفاده از ظرفیت حوزه ها باید در جهت رشد و تعالی علمی، اخلاقی طلاب و جامعه گام های موثری برداشت.

 

حجت الاسلام بیگی در پایان سخنان خود افزود: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از عوامل موفقیت در تولید علوم اسلامی است و تقویت وحدت حوزه و دانشگاه گام نیازمند توجه بیش از پیش حوزویان و دانشگاهیان است.

 

 

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما اردبیل خبرگزاری شبستان کانون های مساجد کانون های مساجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان تربیت انقلاب اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه ارومیه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «حیدر آسیابی» در جلسه ای که امروز با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در گرگان برگزار شد اظهار کرد: دادستان های استان با انگیزه و حضور میدانی که در حوزه های قضایی دارند پای کار توسعه و برقراری امنیت در استان هستند.
 
به گفته وی؛ با اتخاذ رویه واحد در دادسراهای سراسر استان کیفیت خدمات قضایی به مردم نیز افزایش یافته است.
 
رئیس کل دادگستری استان گلستان پیشگیری از دست اندازی به عرصه های ملی و منابع طبیعی را از اقدامات شاخص استان در ۳ سال گذشته دانست و گفت: نمونه بارز آن، توقف ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است به طوری که امروز مغازه های مصالح فروشی در این منطقه به کارهای مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شده اند.
 
وی ادامه داد: یکی از قوی ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان مرکز استان انتخاب کردیم که در نتیجه اقدامات وی امروز شاهد رویه واحد در رسیدگی به پرونده ها در بخش دادستانی هستیم  که همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم ، رسیدگی به پرونده ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.
 
به گفته وی؛ در اغتشاشات 1401، دادستان ها و قضات دادسراهای ما در کنار ضابطین در میدان حضور داشتند و کنترل و نظارت می کردند.
 
آسیابی با اشاره به اهتمام ویژه دادستان های استان در حوزه حقوق عامه، اظهار کرد: شاخص ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل «النگدره» با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود.
 
وی افزود: رونق تولید در  110 واحد تولیدی تعطیل یا در استانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات  تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی