Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شهردار تهران گفت: سیل امسال و کمک های ارگان های مختلف به مناطق سیل زده نمایشی از همدلی و افزایش سرمایه های اجتماعی در کشور بود.
به گزارش خبرگزاری آریا، پیروز حناچی صبح امروز در مراسم اهدای ماشین آلات خدمات شهری به شهرهای سیل زده استان های خوزستان، لرستان و گلستان با یادآوری این بیت از سعدی مبنی بر اینکه «بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند/چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار» به سیل فروردین ماه امسال اشاره کرد و گفت: تجربه ای را که در آغاز سال نو داشتیم تجربه بی بدیلی در 50 سال اخیر بود و در عین آن که نعمت الهی محسوب می شد، مشکلاتی را هم به بار آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته، ایجاد این مشکلات شاید ناشی از اقدامات خودمان بود که به اندازه کافی هوشمندانه عمل نکردیم. به طور مثال، در پل دختر و شیراز بخش های قدیمی شهر آبگیر نبودند، اما سازه های جدید را آب با خود برد.
وی افزود: البته بخشی از این اتفاق اجتناب ناپذیر بود؛ وقتی ورودی آب افزایش می یابد چاره ای جز باز کردن دریچه ها نیست که تبعات آن را مردم در پایین دست سدها تحمل می کنند. کشاورزان خوزستان در دشت آزادگان نیز آسیب های جدی دیده اند که ما تلاش کردیم با آن ها همدردی کنیم. همچنین، اولین تیم امدادی شهرداری تهران به عنوان نخستین تیم ها در آق قلا حاضر شد و تیم های بعدی بلافاصله در خرم آباد و پل دختر و پس از آن به خوزستان اعزام شدند.
شهردار تهران گفت: این در حالی بود که ما در تهران در معرض سیل بودیم، به طوری که در 12 فروردین ماه تا آستانه وقوع سیل پیش رفتیم. به هر حال سیل امسال و کمک های ارگان های مختلف نمایشی از همدلی و افزایش سرمایه های اجتماعی بود.
حناچی با اشاره به احتمال وقوع زلزله در تهران نیز عنوان کرد: در بزرگ ترین تهدید تهران که زلزله است هیچ راهی جز معین بودن سایر استان های کشور و کمک آن ها به تهران وجود ندارد.  
وی با اشاره به استقبال خاص مردم خوزستان در جریان بازدید خود از مناطق سیل زده گفت: از منطقه دشت آزادگان خوزستان در محدوده سوسنگرد، حمیدیه، بستان، سعیدیه و روستاهای اطراف شناخت داشتم. زمان بازدید از این مناطق نیز اهالی منطقه دهلویه استقبال خاص خود را از گروه ما انجام دادند که حاکی از رضایت آن ها از عملکرد ما بود.
حناچی به تجربه خود درباره بازدید از مناطق سیل زده آق قلا نیز پرداخت و تصریح کرد: زمانی که در شورای عالی شهرسازی و معماری بودم در مورد منطقه ای در آق قلا بحث بود که در آن ساخت و ساز شود، البته خوشبختانه ساخت و ساز صورت نگرفت. در سیل اخیر نیز همان بخش زیر آب رفت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شهرنوشت، شهردار تهران با بیان اینکه اگر بتوانیم از متخصصصان استفاده کنیم در این بحران ها کمتر آسیب خواهیم دید، تاکید کرد: امیدوارم از سیل امسال درس گرفته باشیم که اگر درس نگرفته باشیم مصداق آن شعر می شویم که «آن که ناموزد ز دست روزگار/هیچ ناموزد ز صد آموزگار».

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: امدادرسانی ارگان مناطق سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری گفت : در بررسی نقشه‌های پیش یابی تا اواخر وقت امروز هم احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی، شرقی، جنوب شرقی و بویژه در ارتفاعات استان وجود خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود : طی امروز و فردا  وزش باد‌ها در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی و شمالی در برخی ساعات متوسط خواهد بود.

وی گفت : تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود. در این ایام استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و مرکزی و غربی خواهد شد.

در شبانه روز گذشته بستان با ۳۵.۸ و دزپارت (دهدز) با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند.

در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۳۴.۷ و کمینه دمای ۲۲ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان
  • حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان
  • پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان
  • پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان
  • پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در خوزستان
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • افزایش دما و رطوبت در راه خوزستان
  • احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان