Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:21:16 GMT

کارگاه آموزشی مراحل چاپ کتاب در دشتی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۳۰۸۵

کارگاه آموزشی مراحل چاپ کتاب در دشتی برگزار شد

حمید زارعی روز دوشنبه در این کارگاه  افزود: از اهداف مهم این کارگاه آموزشی آشنایی بیشتر نویسندگان و شاعران با  مراحل مختلف تولید کتاب در چاپخانه و انتشارات است.

وی افزود: آگاهی بیشتر و بهتر نویسندگان  با مراحل تولید یک کتاب تاثیر بسزایی در ترویج نویسندگی و چاپ آثار شاعران و نویسندگان شهرستان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر انتشارات نگاه آشنا گفت:  پس از آماده شدن، صفحه آرایی شده و برای گرفتن شابک راهی خانه کتاب می­شود.

علی فرمانی افزود: پس از اختصاص شابک، کتاب به کتابخانه ملی برای گرفتن فیپا فرستاده می شود و  پس از دریافت فیپا که اطلاعات کامل کتاب در آن جمع شده، کتاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت مجوز چاپ فرستاده می شود تا مجوز چاپ برای کتاب صادر شود.

وی ادامه داد: بعد از اتمام تمام مراحل،  کتاب آماده چاپ است و توسط ناشر برای لیتوگرافی، چاپ و صحافی فرستاده می­ شود و بعد از چاپ کتاب تعداد ۶ جلد برای تیراژ ۱۰۰۰ از کتاب ها برای مرحله اعلام وصول تحویل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شده و مراحل چاپ تکمیل می شود.

فرمانی اضافه کرد: قطع های مختلفی برای چاپ کتاب وجود دارد ولی پرکاربرد ترین آن ها سایز رقعی که بیشتر برای کتاب های ادبی و عمومی استفاده می شود و سایز وزیری که بیشتر برای کتاب های دانشگاهی و تخصصی استفاده می شود و سایز رحلی نیز بیشتر برای کتاب های کمک درسی استفاده می شود.

وی با اشاره به روش­های مختلف چاپ کتاب تصریح کرد: چاپ دیجیتال که  روش مناسب چاپ با تیراژ پایین است و در آن نیازی به فیلم و زینک نیست و چنانچه چاپ زیر ۲۰۰ جلد باشد این روش مناسب و کیفیت آن نیز برای کتاب قابل قبول است ولی این روش برای چاپ با تیراژ بالاتر مقرون به صرفه نیست.

فرمانی افزود: ریسوگراف روش دیگر چاپ است و دستگاه ریسوگراف، دستگاهی شبیه دستگاه کپی در مقیاس بزرگتر است که ارزانتر تمام می­ شود ولی دارای کیفیت بسیار پایینی است.

وی گفت: بهترین روش چاپ کتاب، چاپ اُفست است که دارای کیفیت مطلوبی به نسبت  بهتری از چاپ دیجیتال است و برای تیراژهای بالای ۵۰۰ عدد بسیار مقرون به صرفه است.

برچسب‌ها انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کتاب کتابخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتاب کتابخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب کتابخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر؛ مدیر امور آبفا سنندج ظهر دوشنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی روش‌های مصرف بهینه آب اظهار کرد: این دوره برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مدرسه پسرانه عدالت سنندج دهم اردیبهشت ماه با حضور دانش آموزان، مدیر و معاونین مدرسه، مسؤولان و کارشناسان حوزه آموزش همگانی شرکت آبفا استان و امور آب و فاضلاب شهرستان سنندج برگزار شد.

مازیار سهراب نژاد بیان کرد: در این دوره آموزشی راهکارهای مدیریت مصرف آب به دانش آموزان ارائه شد.

وی گفت: فرهنگ سازی برای نهادینه سازی مصرف بهینه از برنامه‌های اولویت دار شرکت آبفا استان در شهرستان سنندج و سایر شهرستان‌ها به شمار می‌رود.

مدیر امور آبفا سنندج خاطرنشان کرد: در همین راستا دوره‌های آموزشی متعددی در مداس شهر سنندج در دستور کار است.

سهراب نژاد اظهار کرد: در این دوره‌ها دانش‌آموزان علاوه بر فراگیری مصرف بهینه آب، می‌آموزند که به عنوان سفیر آب در خانواده نیز مقوله صرفه جویی را نهادینه کنند.

وی گفت: یکی از نکات بارز دوره‌های آموزشی حوزه آب، استقبال دانش‌آموزان است که این ظرفیت می‌تواند در حوزه‌های مدیریت مصرف آب در خانواده‌ها بیش از پیش استفاده شود.

گفتنی است؛ این دوره آموزشی برای بیش از ۶۰ دانش‌آموز در دو کلاس مدرسه ابتدایی عدالت برگزار شد و در آینده نیز در سایر مدارس سطح شهرستان سنندج ادامه خواهد یافت.

کد خبر 6092149

دیگر خبرها

  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟ (اینفوگرافی)