Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع محلی از گفت‌وگوی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با نخست وزیر عراق درباره تحولات عراق خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الفرات نیوز، دفتر رسانه‌ای عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق اعلام کرد که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در تماسی تلفنی با عبدالمهدی با وی درباره تحولات اخیر این کشور بحث و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، دو طرف در این تماس تلفنی درباره همکاری میان واشنگتن و بغداد در زمینه تروریسم و حمایت از تلاش‌های نیروهای مشترک برای پیگیری بازمانده‌های داعش و حفظ امنیت و ثبات در سراسر عراق رایزنی کردند.

در همین راستا، مارک اسپر نسبت به هدف قرار گرفتن برخی تأسیسات عراق ابراز نگرانی کرد.

وی همچنین بر ضرورت اتخاذ اقدامات لازم برای توقف این حملات تأکید کرد.

در مقابل عبدالمهدی نیز ضمن ابراز نگرانی از تحولات عراق، خواستار تلاش جدی تمامی طرف‌ها برای جلوگیری از تشدید اوضاع و تنش در این کشور شد.

وی افزود: هرگونه تضعیف دولت عراق منجر به تشدید اوضاع و اشوب خواهد شد.

این مقام عراقی در ادامه نسبت به انجام اقدامات یکطرفه هشدار داد؛ چراکه چنین اقداماتی واکنش‌های منفی و غیر قابل کنترلی را به همراه خواهد داشت و امنیت، حاکمیت و استقلال عراق را تهدید می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تظاهرات عراق آمريكا مارک اسپر عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع آمریکا مدعی است که در این مرحله هیچ نشانه‌ای از آغاز هیچ نوع عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» وجود ندارد.

«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد: «ما در این مرحله از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، آگاه نیستیم».

به نوشته وبگاه وزارت دفاع آمریکا، رایدر همچنین گفت که گروه‌های مقاومت عراقی روز گذشته برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه، دو حمله را علیه نظامیان این کشور در عراق و سوریه انجام دادند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما از دولت عراق می‌خواهیم که تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت و دفاع از نیرو‌های آمریکایی در این کشور انجام دهد».

طبق این گزارش، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «اگر حملات شبه نظامیان ادامه یابد، ما در دفاع از نیرو‌های خود مانند گذشته تردید نخواهیم کرد».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم