Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «اجاره دوست مجازی توسط زنان مجرد چینی»، یکی از خبر‌های پربازدید در شبکه‌های اجتماعی چند روز اخیر است.

ظاهرا زنان چینی با پرداخت هزینه از دوست مجازی خود می‌خواهند تا هر روز صبح، پیام‌های دلگرم کننده‌ای مثل «عزیزم، از خواب بیدار شو»، «تو بهترین هستی» و ... را برای آن‌ها ارسال کنند یا در طول روز وقت و بی‌وقت با پیام کوتاه از احوال آن‌ها باخبر شوند یا فقط پیام‌های تشویق کننده بفرستند! بله، تنهایی یکی از درد‌های عمیق آدم‌ها در این روزهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییرات سبک زندگی، نحوه کار کردن، کاهش میزان ازدواج و ارتباط با خانواده، مهاجرت برای کار و البته اختصاص زمان زیاد برای کار، باعث شده موضوع تنهایی حالا به معضلی جهانی تبدیل شود و محدود به اهالی یک شهر یا کشور نمی‌شود. عوارض این موضوع چنان گسترش یافته است که افراد در کشور‌های مختلف حاضر به صرف هزینه‌های زیاد برای کم کردن تنهایی خود هستند. در ادامه به چند نمونه از این راه‌های عجیب و غریب اشاره می‌کنیم و توصیه‌هایی هم برای افرادی که احساس تنهایی می‌کنند، داریم.

احساس تنهایی، هم در جوانی و هم در پیری

آمار یکی از گروه‌های حمایتی از افراد مسن در انگلیس نشان می‌دهد، حدود ۳۰۰ هزار نفر از افراد بالای ۶۵ سال در این کشور، ممکن است در طول یک ماه حتی به قدر چند جمله امکان صحبت با دوست یا قوم و خویشی را نداشته باشند. چنین آماری البته باعث شده تا فعالیت انجمن‌های حمایتی برای مقابله با احساس تنهایی در افراد مسن طی سال‌های اخیر در کشور‌های زیادی رشد داشته باشد.

یکی از زمان‌هایی که فعالیت این انجمن‌ها اوج می‌گیرد، کریسمس و زمان سال نو مسیحی است. در این زمان داوطلبان این انجمن‌ها سعی می‌کنند با تلفن زدن به افراد مسن، فرستادن کارت یا گاهی اوقات حضور در خانه آن‌ها، احساس تنهایی را در این افراد کاهش دهند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها این سالمندان نیستند که از تنهایی رنج می‌کشند. مسئله دیگری که طی سال‌های اخیر اهمیت بیشتری پیدا کرده، تنهایی در سنین جوانی است. چین، ژاپن و کره جنوبی از این منظر در وضعیت بحرانی‌تری قرار دارند. این وضعیت بحرانی باعث شده تا جوانان در این کشور‌ها به سراغ برخی راهکار‌هایی بروند که گاهی اوقات عجیب و غریب به نظر می‌رسد.

اجاره دوست!

یکی از روش‌های کم کردن عوارض تنهایی در برخی کشورها، پرداخت پول به فردی دیگر برای نقش بازی کردن به عنوان دوست است. در این روش غالبا دو نفر اصلا همدیگر را از نزدیک ندیده و تنها از طریق تلفن و اینترنت با هم در ارتباط هستند. این خدمات در چین که برآورد می‌شود بیش از ۱۵۴ میلیون جوان مجرد و تنها دارد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

این دوستان اجاره‌ای خدمات مختلفی ارائه می‌دهند؛ مانند تماس تلفنی صبحگاهی، تماس طی روز، پیام‌های محبت‌آمیز طی روز و تماس برای گفتن شب‌به خیر. چندی قبل سی‌ان‌ان گزارشی در این زمینه منتشر کرده بود که طی آن جوانان از فواید این روابط گفته بودند، از این که احساس شادی بیشتری از داشتن یک دوست ندیده دارند، اعتماد به نفس‌شان افزایش یافته و البته در عوض این‌که به سراغ سیگار، مواد مخدر یا گزینه‌هایی از این دست برای پر کردن تنهایی خود بروند می‌توانند پیام‌های زیبای یک دوست ندیده را ببینند! اما داستان اجاره دوست تلفنی حالا آرام آرام دارد به روشی قدیمی تبدیل می‌شود، چرا که این روز‌ها راه جدیدی برای پر کردن تنهایی وارد بازار شده است.

صحبت با عروسکی در حباب شیشه‌ای!

مراقبت از شخصیتی مجازی مانند حیوانی کوچک و رسیدگی به او را می‌توانیم قدم اول فناوری‌های جدید برای پر کردن احساس تنهایی آدم‌ها بدانیم. اما با ورود فناوری‌های جدید، حالا شاهد محصولات متفاوت‌تری در این عرصه هستیم. استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی شخصیت‌هایی که افراد بتوانند با آن‌ها حرف بزنند، درد دل کنند و البته حرف‌های انگیزشی و زیبا بشنوند، از تلاش‌های اخیر در این زمینه است.

به عنوان مثال یکی از شرکت‌های فعال ژاپنی در این حوزه، حدود سه سال قبل، شخصیتی به نام آزوما هیکاری (با قیمت تقریبی ۲۷۰۰ دلار) را معرفی کرد. این شخصیت که در حبابی شیشه‌ای قرار دارد، می‌تواند با صاحب خود گفتگو و در صورت مجهز بودن خانه به سیستم هوشمند، چراغ‌ها را در وقت لازم روشن و خاموش و به نوعی به صاحب خود این احساس را منتقل کند که فرد دیگری هم در کنار او زندگی می‌کند. البته این شخصیت طی روز توانایی فرستادن پیام‌های مثبت برای صاحب خود را هم دارد، پیام‌هایی، چون روز خوبی داشته باشی و .... به عنوان مثالی دیگر در فیلم «HER» که داستانش در آینده‌ای نامعین اتفاق می‌افتد، افراد به کمک یک سری نرم افزار‌های تلفن همراه تلاش می‌کنند تا از تنهایی خارج شوند.

راهکارهایی برای جلوگیری از رسیدن مردم جوامع مختلف به مرز تنهایی

۱- اگر این روز‌ها دوستان شما را تنها دوستان فضای مجازی تشکیل می‌دهند و تعامل چهره به چهره زیادی ندارید، کمی نگران خود شوید. ارتباط با دوستان و فامیل در فضای مجازی هر چند خوب است، اما برای دور شدن از احساس تنهایی، شما نیاز به تعامل از نزدیک دارید.

۲- همان قدر که ما در قبال خود و احساس تنهایی‌مان مسئولیت داریم، یادمان باشد در قبال نزدیکان و به ویژه افراد مسن نیز مسئولیت داریم. در مناسبت‌هایی، چون یلدا هوای آن‌ها را داشته باشیم و یادمان باشد خوشحالی آن‌ها، در نهایت حال خود ما را هم بهتر خواهد کرد.

۳- داشتن ارتباط رضایت‌بخش با دیگران همیشه آسان نیست. بسیاری از افراد به واسطه مسائلی که در ارتباطات خود دارند، روابط را محدود می‌کنند. توجه داشته باشید کم کردن رابطه یا قطع کامل آن، در بسیاری از مواقع، افتادن از چاله به چاه است، چرا که تنهایی عوارض متعددی بر سلامت جسمی و روانی ما می‌گذارد. در عوض تلاش کنید با تقویت مهارت‌های ارتباطی خود، روابط بهتر و رضایت‌بخش‌تری با دیگران داشته باشید.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روبات سبک زندگی دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگر در محله‌ای زندگی می‌کنید که این صداهای مزاحم آشنا هستند، احتمالاً شما را شگفت‌زده نخواهد کرد که تحقیقات تمایل به داشتن این نوع خودرو را به سطوح بالاتر سادیسم و روان‌پریشی مرتبط می‌کند.

روانشناس جولی ایتکن شرمر از دانشگاه وسترن انتاریو در کانادا بیش از ۵۰۰ نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی «تاریک» و ترجیح خودروهای پر سر و صدا با صدای اصلاح شده را بررسی کند.

شرمر در مورد مطالعه آزمایشی خود در Psychology Today نوشت:«از آنجایی که این تغییرات اگزوز هم برای مردم و هم برای حیوانات مزاحمت ایجاد می‌کند و هم در برخی از حوزه‌های قضایی غیرقانونی است، فپی بردن به این موضوع که چرا افراد می‌خواهند صدای خودروی آن‌ها سر به فلک بکشد، حائز اهمیت و جالب است.

شرمر ۵۲۹ دانشجوی بازرگانی را که میانگین سنی آنها ۱۸ سال بود، مورد بررسی قرار داد که ۵۲ درصد از آنها مرد بودند. این تحقیقات با سه سؤال در مورد احساسات شرکت‌کنندگان نسبت به خودروهای پر سر و صدا، شناخته شدن با خودروهای خود و پتانسیل تغییر صدای خودرو را مطرح کرد.

آنها همچنین نظرسنجی شخصیت تتراد تاریک را تکمیل کردند، یک مقیاس که ویژگی‌های شخصیتی ماکیاولیسم، خودشیفتگی، روان‌پریشی و سادیسم را می‌سنجد. این ویژگی‌ها به دلیل ویژگی‌های "شیطانی" آنها که شامل خودخواهی و سوء استفاده از دیگران است، تاریک نامیده می‌شوند.

فرض اولیه شومر آن بود که مردم ممکن است دوست داشته باشند با صدای بلند خودروی خود شناخته شوند و توجه زیادی را به خود جلب کنند که با رفتار خودشیفتگی همسو است. او همچنین پیش‌بینی می‌کرد که افرادی با ویژگی‌های سادیستی یا روان‌پریشی، مرتبط با نگرش‌های مجرمانه، تمایل بیشتری به خودروهای پر سر و صدا با تغییرات اغلب غیرقانونی داشته باشند. او همچنین پیش‌بینی کرد که مردان جوان‌تر ماشین‌های پر سر و صدا را ترجیح می‌دهند چراکه فکر می‌کنند با این کار امتیاز بیشتری کسب می‌کنند.

شرمر به سی‌بی‌سی نیوز گفت:« به نظر می‌رسد این کار بی‌توجهی بی‌رحمانه به احساسات و واکنش‌های دیگران است.»

مرد بودن و داشتن ویژگی‌های شخصیتی سادیستی و روان‌پریشی حدود 29 درصد از واریانس ترجیح خودروهای پر سر و صدا را تشکیل می‌دهد. تجزیه و تحلیل نشان داد که جوان بودن امتیاز بالاتری را در مقیاس خودرو در گروه پیش‌بینی می‌کند، اما این همبستگی به اندازه کافی برای نتیجه‌گیری معنادار نبود. ارتباط بین نمرات بالاتر در مقیاس ماشین و هر یک از صفات تتراد تاریک یافت شد، اگرچه در مورد ماکیاولیسم و خودشیفتگی به طور معنی داری نبود.

در حالی که این مطالعه بینش‌هایی را ارائه می‌دهد، البته هشدارهایی نیز وجود دارد. شرکت‌کنندگان در نمونه نسبتاً کوچک و نسبتاً جوان بودند و همه در یک مدرک بازرگانی در همان دانشگاه ثبت‌نام کردند، بنابراین یافته‌های شرمر ممکن است برای جمعیت‌های گسترده‌تر صدق نکند.

این نظرسنجی فقط در مورد تمایل به داشتن خودروهای پر سر و صدا است و ترجیحات داشتن سایر وسایل نقلیه با صدای بلند، مانند موتور سیکلت یا کامیون‌های بزرگ را بررسی نکرد. تحقیقات آینده می‌تواند متغیرهای دیگری مانند گوش دادن به موسیقی با صدای بلند در حین رانندگی را مورد بررسی قرار دهند.

این تحقیق در Current Issues in Personality Psychology منتشر شده است.

منبع: sciencealert

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899823

دیگر خبرها

  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • ماجرای عجیب سارقی که با پابند الکترونیکی به سرقت می‌رفت
  • کار‌های عجیب و غیر ممکن این افراد را ببینید
  • وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • عجیب‌ترین جاسازی ابزار تقلب در بدن داوطلبان
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟