Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از برگزیدگان علمی و اثر گذار بخش کشاورزی و منابع طبیعی که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار کرد: اولین نیاز کشور نظام جامع تحقیقات کشاورزی است و تمام حوزه های مرتبط با این نظام باید مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بحث تولید و توزیع ارقام مختلف صادرات و واردات همه در درون نظام جامع تحقیقات کشاورزی باید گنجانده شود.

زاهدی ادامه داد: ارتباط میان وزارت جهاد کشاورزی با دانشگاه ها و با بدنه تحقیقات خارج از کشور باید ایجاد شودچرا که بهره گیری از ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای پروژه های ماموریت محور می تواند در پیشرفت بخش کشاورزی موثر باشد.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیوتروریسم یک بحث جدی در دنیاست، بیان کرد: براین اساس باید آمادگی دفاعی در برابر بیوتروریسم را بالا بریم چرا که امنیت غذایی بحث مهمی است. به عنوان مثال نمونه بیوتروریسم کرم خراط و مگس مدیترانه ای است که محصولات کشاورزی ما با آنها درگیر هستند.

بیشتر بخوانید: ضعف تامین ماشین برداشت چغندر از مشکلات پیش روی کشاورزان

به گفته وی، دشمن استقلال کشور ما را نشانه گرفته و یکی از این حوزه ها حوزه غذاست که بدین منظور خودکفایی و رونق تولید تحت هیچ شرایطی نباید رها شود.

این مقام مسئول با تاکید بر دفاع از کشور در برابر تهدیدات بیوتروریسم گفت:  ما در کشورمان حتما  نباید علومی را یاد بگیریم که برای ضربه زدن به دیگر کشورها استفاده کنیم بلکه باید بتوانیم در مقابل بیوتروریسم در بخش کشاورزی از خودمان دفاع کنیم.

وی ادامه داد: جنگ امروز حتما جنگ انسان با انسان نیست بلکه امنیت غذایی کشورها نقش مهمی در این ارتباط ایفا می‌کند و بیوتکنولوژی باید در خدمت نظام آموزش کشاورزی کشور باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به اینکه دشمنان با استفاده از موضوعات بیونکنولوژی به دنبال ضربه زدن به ما هستند، گفت: دشمنان روی موضوع بیوتکنولوژی، تولید آفات و ویروس‌ها برای ضربه زدن به تولیدات بخش کشاورزی و دام و طیور کار می‌کنند، ما  باید برنامه‌ داشته باشیم تا بتوانیم از خود دفاع کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با طرح سوالی گفت: کشوری که تحقیقات علمی و کاربردی در حوزه‌های موشکی، نظامی و راداری در سطح پیشرفته‌ای دارد، آیا نمی‌تواند در حوزه تولید تجهیزات گلخانه‌ای خودکفا شود؟

زاهدی در پایان تصریح کرد: اگر تحقیقات حوزه کشاورزی به سمت حل مشکلات جامعه کشاورزی برود از اثرگذاری لازم برخوردار است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از رصد عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایسنا، عباسی با اشاره به طرح جامع آسیب‌های اجتماعی و تدوین برنامه جامع در باره آن گفت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.

وی اضافه کرد که رئیس جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوط در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند. در حقیقت نوعی شتاب بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی درباره آمارهای آسیب های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه مساله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. همچنین در حوزه اعتیاد در جامعه ایران نیز روند آن متوقف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در خاتمه با اشاره به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل توجه دولت به نقاط  حاشیه ای در کشور، در عین حال تاکید کرد که علیرغم همه کاهش‌ها باید به این موضوعات همچنان توجه صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی