Web Analytics Made Easy - Statcounter

ونگ چنگلو در کنفرانس آخر این شرکت به طور رسمی اعلام کرد که سیستم‌عامل HarmonyOS از ابتدای سال میلادی آینده مهمان گوشی‌های هوشمند هوآوی خواهد بود. او با تأکید بر اینکه HarmonyOS جایگزین اندروید نخواهد شد گفت: سیستم‌عامل اندروید همچنان گزینه محبوب هوآوی در میان سیستم‌عامل‌های فعلی است و به عنوان سیستم‌عامل بخش بزرگی از دستگاه‌های این شرکت باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ونگ چنگلو HarmonyOS تنها به چین محدود نخواهد بود و انتشار آن به همراه گوشی‌های هوشمند به صورت بین‌المللی خواهد بود.

سیستم‌عامل HarmonyOS به طور رسمی از ماه آگوست سال آینده میلادی به صورت متن‌باز در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. این اعلام هوآوی را می‌توان پیرو اقدام قبلی این شرکت در زمینه طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت اختصاصی کامپایلر ARK دانست.

توسعه‌دهندگان با استفاده از کامپایلر جدید هوآوی می‌توانند فریم‌ورک‌ها و بار پردازشی اضافی موجود در نرم‌افزارهای اندرویدی را حذف کنند و با این کار سرعت اجرا و زمان پاسخ‌گویی به طرز محسوسی افزایش پیدا می‌کند.

یکی دیگر از مدیران هوآوی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود HarmonyOS دارای کدی خلاصه‌تر و امن‌تر در مقایسه با اندروید است. طبق تحقیقات وب‌سایت Counterpoint این سیستم‌عامل با پشت سر گذاشتن Linux، به پنجمین سیستم‌عامل محبوب دستگاه‌های هوشمند تا قبل از پایان سال 2020 تبدیل خواهد شد.

در حال حاضر سیستم‌عامل اندروید با در اختیار داشتن سهمی 39 درصدی، جایگاه اول پرکاربردترین سیستم‌عامل را به خود اختصاص داده است. ویندوز با سهم 35 درصدی در جایگاه دوم، iOS با سهم 13.87 درصدی در جایگاه سوم و macOS با سهم 5.92 درصدی در جایگاه چهارم قرار دارد. همچنین لینوکس با سهم 0.77 درصد در بازار جهانی سیستم عامل در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

سازگاری سیستم‌عامل HarmonyOS با پلتفرم‌های مختلف از جمله دستگاه‌های پوشیدنی، ابزارهای IoT و خانه هوشمند باعث شده این سیستم عامل پتانسیل بسیار بالایی را برای رشد و تبدیل شدن به یکی از پرکاربردترین سیستم‌عامل‌ها داشته باشد و با کسب سهم حداقل 2 درصدی با گذر از Linux، بتواند جایگاه پنجم را به خود اختصاص دهد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هوآوی سیستم عامل HarmonyOS دستگاه های هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش میرجلال‌الدین کزازی به فیلم «مست عشق»

استاد زبان و ادبیات فارسی و شاهنامه‌پژوه در حاشیه اکران خصوصی «مست عشق» برای ادیبان و چهره‌های فرهنگی، درباره این فیلم اظهار کرد: از نگاهی فراخ و فراگیر، دید و داوری من درباره این توژینه داستانی یا فیلم این است که دست‌اندکاران و پدیدآورندگان آن در کار هنری که می‌خواسته‌اند کرد، کامدار بوده‌اند. توانسته‌اند به آن آماج‌ها و آرمان‌هایی که در سر می‌پرورده‌اند، دست بیابند. از این دید این فیلم یکی از اندک فیلم‌هایی است که من از دیدن آن، از آغاز تا انجام فیلم، شادمان و خشنود بودم.

بیشتر بخوانید؛ پیش‌فروش بلیت «مست عشق» آغاز شد

او افزود: آن دریافتی که این هنرمندان از چهره‌ مولانا و منش و کنش او داشته‌اند، در بخشی گسترده در این آفریده هنری بازتاب یافته است. دم‌های دلپذیری را من به هنگام دیدن فیلم گذرانیدم اما چند ویژگی بیشتر بر من کارگر افتاد؛ بجز کارگردانی که هر چه در فیلم می‌گذرد به راستی به گونه‌ای به او بازمی‌گردد زیرا اوست که سررشته‌ها را در دست دارد، خُنیا یا موسیقی فیلم بسیار باشکوه ، کارساز و اثرگذار بود، به همان سان فیلم برداری آن. سه دیگر، آوابرداری این فیلم. از دید فنی این سه، نمود بیشتری در چشم من داشت.

کزازی درباره گفت‌وگوهای بین شمس و مولانا که از دید برخی، شاید برای مخاطب عام دیریاب‌تر باشد و اینکه آیا فیلم توانسته شمایی از مولانا و شمس را به مخاطب عام‌تر معرفی کند، گفت: بیشینه این گفت‌وگوها چون از آبشخورها ستانده شده بود، از ویژگی‌های بسیار پسندیده فیلم شمرده می‌شود اما زبان فیلم، شاید ناچار بوده‌اند من داوری نمی‌کنم، با زبان روزگار مولانا همیشه سازگار نبود، شاید می‌خواسته‌اند که بیننده امروزین بتواند پیوند بیشتری با فیلم بیابد. ببیننده‌ای که با ادب پارسی و زبان مولانا به بسندگی آشنا نیست.

کد خبر: 1229343 برچسب‌ها اخبار سینما

دیگر خبرها

  • واکنش میرجلال‌الدین کزازی به فیلم «مست عشق»
  • تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • فیلم/ وحیدی: انسداد مرزها با پشتکار بیشتری انجام می‌شود
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید