Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی غفاری مدیرکل زندان‌های مازندران پس از 20 سال سابقه مدیریتی در این مجموعه امروز تودیع شد و به جای وی علی استادی به عنوان مدیرکل زندان‌های مازندران معارفه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی غفاریان پس از 20 سال مدیریت اداره کل زندان‌های مازندران به دلیل درخواست بازنشستگی از قطار مدیریتی سازمان زندان‌های کشور و استان مازندران پیاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در دوره مسؤولیتی‌اش استادی مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان شرقی و مسؤولیت مدیریت زندان‌های مازندران را پذیرفت و بعدازظهر امروز در مراسمی از وی تکریم و مدیرکل کل جدید در ساختمان دادگستری مازندران معارفه شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: انسان به صورت آزاد آفریده شده است، خداوند توصیه کرده که انسان‌ها را نباید چندان محدود کرد اما در برخی مواقع بنا به نیازهای  اجتماعی برای افرادی که عامل ناامنی در جامعه می‌شوند زندان تعریف شده است.

وی با اعلام اینکه تاریخچه ورود حبس به کشور به سده هجدم برمی‌گردد، گفت: اما بررسی بیشتر نشان می‌دهد که حبس در دوران ائمه اطهار هم بوده است.

رئیس کل دادگستری مازندران یادآور شد: شارع مقدس زندان و محدود بودن حکم‌های زندان را پذیرفته است.

وی با اعلام اینکه سیاست‌های جدیدی قوه قضائیه کاهش تعداد زندانیان است، بیان کرد: دستورالعمل کاهش جمعیت زندان‌های کشوری به صورت جدی‌تر در مدیریت جدید قوه قضائیه در حال پیگیری است.

اکبری یادآور شد: در استان مازندران این دستورالعمل در برنامه کاری متولیان قرار دارد، سعی می‌شود که قرارهای موقت بازداشت کاهش داشته باشیم و از حکم‌های جایگزین حبس استفاده کنیم و به طوری که از ابتدای سال جاری ۶ درصد احکام صادر شده مربوط به جایگزین حبس اختصاص پیدا کرده که این روند باید تا پایان سال به ۱۵ درصد برسد.

وی بیان کرد: در سال‌های آینده از حکم جایگزین حبس بیشتری استفاده کنیم و خیلی از زندان استفاده نشود.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطر نشان کرد: برای کاهش ورودی به زندان و جمعیت ورودی به زندان و با تلاش مردم نسبت به وقوع جرم گام اساسی برداریم تا از این جهت دچار مشکل نشویم.

 در ادامه خسرو قهرمانی معاون توسعه و منابع سازمان زندان‌های کشور، گفت: در راستای سازمان به سمت بهینه‌سازی و بهبود شرایط زندان‌های گام برمی‌داریم و این موضوع در مازندران هم پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: زندان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در جامعه با هدف ایمن‌سازی برای مردمی که اهل تخلف و جرم نیستند.

قهرمانی با اعلام اینکه نزدیک به بیش از ۲۰۰ هزار نفر در زندان‌های کشور دوران محکومیت خودشان را می‌گذرانند، گفت:  وجود این تعداد زندانی مورد تایید مسؤولان نظام اسلامی نیست.

وی خاطر نشان کرد: وجود زندان اگرچه یک ضرورت است حاصل ناکارآمدی سایر بخش‌های دیگر کشور بوده و بنا به تکلیف قانونی افراد زندانی می‌شوند، سازمان زندان یک مجموعه اصلاحی و تربیتی است.

 علی استادی مدیرکل جدید زندان‌های مازندران بر تداوم خدمت‌گذاری در استان مازندران تاکید کرده است.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از خدمات 20 ساله غفاری مدیرکل سابق زندان‌های مازندران تقدیر و علی استادی به عنوان مدیرکل زندان‌های مازندران منصوب شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اداره کل زندان مازندران رئیس کل دادگستری استادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم

در آئین گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان و گرامیداشت کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید سرافراز استان، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا، رجبی مدیرکل ورزش و جوانان، میررمضانی فرماندار فریدونکنار، سرهنگ غفارپور رئیس سازمان بسیج ورزشکاران مازندران، معاونان، مسئولان ستادی و روسای ادارات ورزش و جوانان سراسر استان حضور داشتند.

سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا استان در این آئین گفت: از مدیرکل و مجموعه ورزش و جوانان مازندران که پیشنهاد دهنده و مجری این طرح بودند و پایگاه‌های بسیج محلات که با همکاری هم این رویداد را برگزار می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

او افزود: در نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان حدود ۲۰ هزار نفر از سراسر استان مشارکت دارند. مسابقات از سطوح بسیج محلات، حوزه و شهرستان برگزار و نفرات و تیم‌های منتخب شهرستان‌های استان در این مرحله رقابت خواهند داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در آئین گشایش المپیاد فرهنگی ورزشی و علمی شهید عجمیان، گفت: باید با ترویج اخلاق در محیط ورزش، شهید عجمیان‌ها را پرورش دهیم که این جوانان در حقیقت پشتیبان انقلاب اسلامی هستند.

او افزود: برای برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکنون در مازندران حدود هزار و ۲۵۰ شهید ورزشکار تقدیم کردیم که آخرین آن شهید محسن حسین نیا تکواندوکار مازندرانی بود که در مقابله با تروریست‌ها به شهادت رسید.

رجبی ادامه داد: این دوره از مسابقات با نام شهید عجمیان و دومین کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان در ۸ رشته فوتسال، والیبال، طناب کشی، طناب زنی، دارت، دوومیدانی، تنیس روی میز و فوتبال روی میز برگزار خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • مهدوی سرپرست ورزش وجوانان نکا شد
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان