Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی - محفل انس با قرآن کریم با حضور طلاب و روحانیون و سایر اقشار مختلف جامعه شامگاه گذشته، 24 آذرماه در مسجد آقاکریم سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا محمد مسعودی، امام جماعت مسجد آقا کریم سنندج در محفل انس با قرآن که شامگاه گذشته، 24 آذرماه در مسجد آقاکریم سنندج برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کتابی جامع و کامل برای تمام بشریت در طول تاریخ اسلام از گذشته تا امروز و آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه خداوند در قرآن سرگذشت بسیاری از انسان‌ها از پاک و ظالم را برای درس گرفتن آورده است، افزود: خداوند انسان‌های را که به دیگران ظلم کرده به سزای اعمالشان رسانده و برخی از این سرگذشت‌ها مانند عاقبت فرعون و غیره در آیات قرآن آمده است‌.
ماموستا مسعودی با اشاره به اینکه خواندن و تدبر در این سرگذشت‌ها که در قرآن به آن اشاره‌شده موجب عبرت انسان‌ها می‌شود، بیان کرد: برخی از این سرگذشت‌ها در عصر ما نیز تکرار شده مانند صدام که با آن‌همه قدرت به دلیل ظلمی که بر مردم روا می‌داشت در بدترین شرایط در چاه و فاضلاب بیرون آورده شد‌.
وی عنوان کرد: هر حاکم، پادشاه و رهبری که در چارچوب قرآن و دستورات الهی حرکت نکند، سرگذشتی مانند صدام و غیره خواهد داشت. مسئولان باید با تمسک به قرآن و الگوگیری از بزرگان دینی مسیر رفع مشکلات را فراهم کنند.
امام جماعت مسجد آقا کریم در ادامه به ارادت اهل سنت به اهل‌بیت گریزی زد و گفت: نهج‌البلاغه بهترین درس‌ها را برای ما دارد که توجه به دستورات آن موجب سعادت انسان می‌شود.
وی اعلام کرد: دنیا مدرسه‌ای برای همه ماست ما در دنیا می‌توانیم به کمال برسیم و رسیدن به کمال تنها با توجه به دستورات دین و قرآن ممکن می‌شود.
ماموستا مسعودی بیان کرد: قرآن مانند میوه معطری است که هرچه در خدمت آن باشی بهره‌مندتر خواهی شد و انس با قرآن انسان را از تباهی نجات و به سمت نور و سعادت هدایت می‌کند‌.
وی افزود: امروز دوری از قرآن و ارزش‌های این دین الهی موجب شده که جوامع اسلامی بیش از هرزمانی با چالش مواجه شده و دشمنان از این شرایط به نفع خود بهره می‌برند.
ماموستا مسعودی یادآور شد: امروز به نام عدالت و اسلام خون مسلمانان در کشورهای اسلامی ریخته می‌شود و این‌ها بیانگر این است که نقش قرآن در زندگی ما مسلمانان کمرنگ شده و این کتاب حکمت‌آموز و سراسر درس مورد بی‌مهری قرارگرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فعالیت های قرآنی محفل انس با قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • قرآن همه چیز ماست
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان چرام