Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید عباس عراقچی» بعداز ظهر امروز دوشنبه در حاشیه نشست توسعه روابط تجاری ایران و ژاپن در جمع خبرنگاران درباره سفر رییس‌جمهوری به ژاپن اظهار داشت: سفر دکتر روحانی به ژاپن یک سفر کاملا فشرده کاری است. وی کمتر از ۲۴ ساعت در ژاپن حضور خواهند داشت.
 وی افزود: موضوع اصلی این سفر پیگیری روابط دوجانبه و همینطور رایزنی‌ها و مشورت‌هایی است که دو کشور درخصوص اوضاع منطقه و مسائل بین‌المللی با یکدیگر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: در سفر آقای آبه به تهران، این مشورت‌ها در سطح وسیعی انجام شد و ان‌شاالله ادامه مشورت‌ها در توکیو خواهد بود.  
این دیپلمات ارشد کشورمان درباره اعزام نیروهای نظامی ژاپن به خلیج فارس عنوان داشت: در این سفر در خصوص همه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی صحبت خواهد شد.  
عراقچی درباره تاثیر تصویب کنوانسیون‌های FATF بر روابط ایران و ژاپن تصریح کرد: پیوستن ایران به FATF موضوعی است که نهایتا مجمع تشخیص مصلحت نظام باید درباره آن تصمیم‌گیری کند و ما امیدواریم که این تصمیم با نهایت مصلحت باشد.  

 تعاملات اینستکس و ساتنا به مراحل نهایی نزدیک شده است

معاون وزیر امور خارجه درباره سفر رییس اینستکس به تهران و دیدارهای وی در ایران ابراز داشت: تعاملات میان اینستکس و نهاد متناظر ایرانی به مراحل نهایی خود نزدیک شده است. اخیرا یک یادداشت تفاهم همکاری میان این دو شرکت امضا شد و امیدواریم ظرف روزهای آینده اولین تعاملات میان این دو شرکت انجام شود.  
عراقچی افزود: البته تعاملات میان شرکت‌های تجاری انجام می‌شود و اینستکس و ساتنا (نهاد ایرانی متناظر اینستکس) تعاملات مالی و تبادلات را هماهنگ کرده و تسویه حساب‌ها را انجام می‌دهند، به صورتی که نیازی به انتقال پول و مسائل بانکی نیازی نباشد. یک مکانیزم پیچیده‌ای وجود دارد که امیدواریم طی روزهای آینده اجرایی شود.  
وی در پاسخ به این سوال که اجرایی شدن اینستکس برای ایران کافی خواهد بود؟ بیان کرد: قطعا کافی نیست ولی می‌تواند بخشی از تجارت میان ایران و اروپا را پوشش دهد. این کافی نیست و نشان‌دهنده عمل اروپایی‌ها به ۱۱ تعهداتی که پذیرفته‌اند، نیست.
 معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: از نظر ایران، اجرایی شدن اینستکس عملی کردن بخش کوچکی از تعهدات آنها است تازه عملی هم نشده است بلکه منتظر هستیم به مرحله عملیاتی برسد.  
این مقام ارشد وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد ایران و آمریکا در ژاپن با یکدیگر مذاکره کنند؟ یادآور شد: خیر؛ چنین برنامه‌ای در سفر به ژاپن وجود ندارد.  
عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا ژاپن از ایران نفت خواهد خرید؟ عنوان کرد: این مسئله بستگی به دولت ژاپن دارد. ژاپن یکی از خریداران قدیمی نفت ایران بوده است. سابقه تعاملات نفتی دو کشور به بیش از چندین دهه می‌رسد. ما فشارهای موجود و موانعی که‌آمریکا ایجاد کرده را درک می‌کنیم و امیدواریم با تدابیری که اندیشیده می‌شود، شرکت‌های ژاپنی دوباره ایران برگردند و خریدار نفت ایران شوند اما تحریم‌های فعلی آمریکا موانعی جدی را ایجاد کرده است.

ادامه دارد...

برچسب‌ها توکیو ژاپن اينستكس سید عباس عراقچی ایالات متحده آمریکا خلیج فارس مجمع تشخیص مصلحت نظام پروندهٔ خبری پیدا و پنهان تصویب لوایح FATF

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توکیو ژاپن اينستكس سید عباس عراقچی ایالات متحده آمریکا خلیج فارس مجمع تشخیص مصلحت نظام توکیو ژاپن اينستكس سید عباس عراقچی ایالات متحده آمریکا خلیج فارس مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۴۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان نقطه عطفی برای افزایش تعاملات تجاری غرب کشور است، گفت: با تمام توان در اکسپو ۲۰۲۴ شرکت خواهیم کرد. - اخبار استانها -

سید مجتبی حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم درهمدان، اظهار‌ داشت: همدان فرصت‌های سرمایه‌گذاری و صادرات زیادی دارد که معرفی این ظرفیت‌ها به ویژه در بخش کشاورزی، گردشگری و صنایع دانش‌بنیان می‌تواند فرصتی ویژه برای بهره‌برداری از حضور استان در ششمین نمایشگاه اکسپو ایران باشد.

وی اهمیت حضور در این نمایشگاه را در استفاده مطلوب از فرصت ایجاد شده برای ارائه زنجیره‌های ارزش استان در نمایش توانمندی‌های استان دانست و افزود: بر این عقیده هستیم کار انفرادی و جزیره‌ای در توسعه اقتصادی استان کارساز نخواهد بود، لذا انتظار داریم تیم اقتصادی استان و بخش‌خصوصی با هم‌افزایی و تعامل دوسویه از معرفی ظرفیت‌‌های استان در نمایشگاه اکسپو بالاترین بهره را در ایجاد تعاملات تجاری با کشورهای هدف از جمله ازبکستان، تاجیکستان، رومانی، چین و غیره به دست آورند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، تاکید کرد:  حضور در مجامع و نمایشگاه‌هایی که رویکردی جهانی دارند به ویژه در حوزه اقتصادی از جمله نمایشگاه اکسپو دارای اهمیت ویژه‌ای هستند و بر این باوریم که حضور ما می‌تواند مزیت‌ها و دستاوردهای زیادی برای اقتصاد استان به همراه داشته باشد.

حسینی بیان کرد: در نمایشگاه امسال بیش از 100 نماینده از تمام تجار و سفارت‌هایی که با ایران ارتباط تجاری دارند حاضر خواهند بود و بازدیدکنندگان خوبی نیز خواهد داشت بنابر‌این شایسته است استان ما نیز با همت و جدیت مضاعف از سال‌های گذشته در این نمایشگاه حاضر شود.

وی افزود: بنابر آنچه عنوان شده در این دوره تمرکز بر شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات،‌ صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی است و انتظار داریم با حضور مدیران استانی، امکان تبادل‌ نظر مذاکره و ارائه فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری با هدف جذب سرمایه‌گذار و ارتباط با فعالان اقتصادی داخلی و خارجی را شاهد باشیم.

معاون اقتصادی استان همدان تاکید کرد: از آنجا که هدف از برگزاری نمایشگاه اکسپو پیشبرد و ارتقای مبادلات تجاری کشور از طریق ارائه محصولات با کیفیت صادراتی و شناخت نیاز بازارهای جهانی است به تبع آن استان همدان نیز با همین رویکرد برنامه‌های خود را برای حضور در نمایشگاه عملیاتی خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو 2024) از روز 8 تا 12 اردیبهشت 1403 به میزبانی کشورمان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • تصمیم عجیب مورایس درباره آقای گل لیگ برتر
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • دعوای عجیب مدیران بارسا: ژاوی باید اخراج شود
  • سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود