Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا امروز با نخست‌وزیر مستعفی عراق تماس تلفنی برقرار کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق، امروز (دوشنبه - ۱۶ دسامبر)، طی بیانیه‌ای از تماس تلفنی «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا با «عادل عبدالمهدی» خبر داد.

بر اساس این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «موازین نیوز» منتشر شد، در تماس تلفنی مذکور، تداوم همکاری میان دو کشور درباره تروریسم و حمایت از تلاش‌های نیروهای مشترک برای مقابله با بقایای داعش و حفظ امنیت و ثبات کشور در سراسر عراق بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر مستعفی عراق در این گفت‌وگو درباره تحولات جاری این کشور ابراز نگرانی کرد و خواستار تلاش‌های جدی همگی برای جلوگیری از تشدید تنش‌هایی که همه‌ طرف‌ها را تهدید می‌کند، شد.

وی در گفت‌وگو با اسپر تصریح کرد: هرگونه تضعیف دولت و حکومت عراق، به تشدید تنش‌ها و هرج و مرج‌ها تشویق می‌کند. تصمیم‌گیری‌های یک‌جانبه نیز دارای پیامدهای منفی غیرقابل کنترل خواهد بود و امنیت و حاکمیت و استقلال عراق را تهدید می‌کند.

این سخنان نخست‌وزیر مستعفی عراق در حالی است که تاکنون اخبار و گزارش‌های زیادی از دخالت آمریکا در جریان تظاهرات‌های عراق و موج سواری‌های آن و نیز تقلای واشنگتن برای روی کار آوردن نخست‌وزیر متبوعش، منتشر شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تروریسم عراق واشنگتن وزیر دفاع هرج و مرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران

«کیلم دو تامبلا» نخست‌وزیر بورکینافاسو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره ارزیابی کشور ایران، اظهار داشت: از همان ابتدای ورود به ایران، از پیشرفت‌های کشور شما شگفت‌زده شدیم.     «دو تامبلا» تصریح کرد: در رسانه‌های خارجی، همان‌طور که می‌دانید، ایران را با تبلیغات منفی، معرفی می‌کنند.  نخست‌وزیر بورکینافاسو گفت: وقتی وارد ایران شدیم، دیدیم که یک کشور بزرگ و پیشرفته است.

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند