Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@21:47:21 GMT

کارگزارن به تحزب در کشور ضربه زد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۴۸۰۳

کارگزارن به تحزب در کشور ضربه زد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: برخی کارشناسان سیاسی معتقد بودند حزبی که دولت برای کسب و حفظ قدرت ساخته کار درستی نیست و به اساس تحزب لطمه می زند و بر همین اساس وزراء انصراف دادند و کار را به معاونین و بقیه افراد مرتبط با دولت واگذار کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ اظهار داشت: خاستگاه حزب موتلفه اسلامی بازار نبوده بلکه نیروهای انقلابی مخالف با رژیم گذشته بودند که تابع مرجعیت و ولایت حضرت امام راحل بودند، گفت: اگر در آن مقطع شغل برخی از افراد بازاری بوده است دلیل بر اینکه خاستگاه اصلی حزب بازار بوده، نمی باشد و بسیاری از افرادی که در هیات های مذهبی سه گانه ای که امام خمینی(ره) در خانه خودشان آنان را متحد کردند بازاری نبوده اند؛ بعضا کارمند و برخی دیگر فعالیت های درسی و دانشگاهی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترقی افزود: افراد مختلفی در حزب موتلفه اسلامی حضور داشتند منتها در آن مقطع نیروهای انقلابی به دلیل آنکه موافق دولت نبودند سعی می کردند در پست های دولتی قرار نگیرند و به اجبار در کارهای دیگر فعالیت می کردند؛ بنابراین این نوع تعریف از خاستگاه حزب موتلفه با واقعیت منطبق نیست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه روند رشد و تکامل حزب پس از پیروزی انقلاب اسلامی به گروه های مختلفی اعم از دانشگاهی، اداری، صنعتی و ... تعمیم پیدا کرد، گفت: در همان زمان شهید رجائی در حالی که در آموزش و پرورش فعالیت داشتند، به عضویت شورای مرکزی حزب در می آیند.

وی با اشاره به اینکه خاستگاه حزب عمومی است و همه اقشار را در بر می گیرد و اینگونه نیست که منابع مالی حزب از بازار تأمین شود بلکه بازار بخشی از آن را تأمین می کند، ابراز کرد: حزب کارگزاران هم به سمت صنعت رفتند و از قِبل کارخانجات و به ویژه مراکز و بنگاه های اقتصادی که از زمان دولت سازندگی ایجاد شد و در کنار شرکت های دولتی و وزارت خانه ها شکل گرفت، زیر مجموعه آنها شدند.

ترقی افزود: می توان گفت که حزب کارگزارن از رانت دولت برای منابع مالی خود استفاده کردند و در حالی که حزب موتلفه چنین شرایطی را به هیچ وجه نداشته و از این جور منابع استفاده نمی کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه کارگزاران بیشتر به دنبال توجیه هویت خود هستند، عنوان کرد: این حزب از ابتدا زیر سوال بوده است؛ همان زمانی که می خواستند این حزب را در کنار دولت برای به دست آوردن اکثریت مجلس تشکیل دهند، برخی کارشناسان سیاسی با شکل گیری کارگزاران با عضویت وزرای مرحوم هاشمی مخالفت کردند.

وی ادامه داد: آنان معتقد بودند این نوع حزبی که دولت برای کسب و حفظ قدرت ساخته کار درستی نیست و به اساس تحزب لطمه می زند و بر همین اساس وزراء انصراف دادند و کار را به معاونین و بقیه افراد مرتبط با دولت واگذار کردند.

ترقی اظهار کرد: کارگزاران حزب دولت ساخته است و برای توجیه خود سعی می کنند به گونه ای وانمود کنند که احزاب دیگر به شکل آنان ایجاد شده اند و در قدرت شکل گرفته اند؛ اما حزب موتلفه اسلامی در دوران فقدان دولت و با مبارزه شکل گرفته و ماهیت سیاسی و دینی دارد؛ در حالی که حزب کارگزاران صرفا یک تشکل سیاسی و اقتصادی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی روز شنبه در مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) در مصلی کیش و در جمع عزاداران اظهار داشت: استکبار از قدرت و تأثیر اسلام ناب محمدی هراس دارد و از همین رو سعی بر آن دارد تا پایه‌های ارزش‌های دینی و اسلامی را در جامعه سست کند و یکی از رویکردهایش در این مسیر موضوع حجاب است.
 
وی با تأکید بر اینکه باید در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار بود، افزود: عده‌ای با برنامه‌ریزی و توطئه می‌کوشند جامعه را به سمت غرب گرایی، لودگی و پوچی ببرند که باید در برابر آنها هوشیار باشیم و به ویژه نسل جوان را متوجه این توطئه‌ها کنیم.
 
دبیر جامعه مبلغین تهران تصریح کرد: این انقلاب و نظام ثمره خون شهدای بسیاری است و امروز در مقابل خانواده شهدا وظیفه داریم پاسدار ارزش‌های اسلامی باشیم.
 
حجت‌الاسلام ادیب یزدی در این مراسم با اشاره به تلاش‌های امام صادق (ع) در تربیت هزاران شاگرد و مبلغ دینی، گفت: بیداری جامعه اسلامی و بازگرداندن آن به مسیر صحیح ارزش‌های اسلامی از مسیر توسعه علوم مهمترین راهبرد دوران زندگی امام صادق (ع) است و به همین دلیل است که امام صادق (ع) را رئیس مذهب جعفری می‌دانند که احیای مکتب شیعه وام دار ایشان است.
 
وی ابراز داشت: در زمان آن امام همام به دلیل شرایط موجود، همه ادیان برای علم‌اندوزی به شهر مدینه و محضر امام صادق (ع) می‌آمدند و امام هم تلاش می‌کرد با هدفدار کردن آموزش‌های خود اسلام ناب محمدی و سیره و سلوک حضرت علی (ع) را به شاگردانش بیاموزد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات