Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازدید فرمانده سپاه از نمایشگاه پیشگامان گام دوم انقلاب، برگزاری همایش ملی «اصلاح قوانین پولی و بانکی کشور»، جزئیات مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی‌شاهرودی، طرح بانکداری جمهوری اسلامی در اولویت مجلس قرار گرفت برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بازدید فرمانده سپاه از نمایشگاه پیشگامان گام دوم انقلاب، برگزاری  همایش ملی «اصلاح قوانین پولی و بانکی کشور»، جزئیات مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی‌شاهرودی، طرح بانکداری جمهوری اسلامی در اولویت مجلس قرار گرفت از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۲۵ آذرماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدید فرمانده سپاه از نمایشگاه پیشگامان گام دوم انقلاب

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه ۲۵ آذر) از نمایشگاه پیشگامان گام دوم انقلاب در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) تهران بازدید کرد. در جریان این بازدید سردار حسین سلامی از سند برنامه‌های راهبردی تحول و تعالی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله‌الاعظم(عج) رونمایی کرد.

 

فرمانده کل سپاه در یادداشتی برای رونمایی از سند برنامه‌های راهبردی تحول و تعالی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله‌الاعظم(عج) نوشت:«دانشگاه علوم پزشکی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) باید در تراز برترین دانشگاه‌های پزشکی جهان در شکستن مرزهای دانش و فناوری‌های نوین برتر باشد.این یک آرمان دست یافتنی است و هر سال آن را مرور می‌کنیم. ما واقعاً می‌توانیم».

 

بنابریا گزارش، نمایشگاه پیشگامان گام دوم انقلاب در ۲۰ غرفه شامل طب نظامی و جبهه مقاومت، محرومیت‌زدایی و خدمات اجتماعی، علوم اعصاب و رفتار، سبک زندگی اسلامی، طب نظامی و تهدیدات نوین و همچنین بهداشت و ارتقای سلامت،  در دانشگاه بقیه الله الاعظم تهران برگزار می‌شود.

 

همایش ملی «اصلاح قوانین پولی و بانکی کشور» برگزار می‌شود

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت اصلاح قوانین نظام بانکی کشور و نزدیک شدن به زمان بررسی نهایی طرح جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، جهت بررسی و تبیین ابعاد مختلف این طرح، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه( ۲۶ و ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۸)‌همایش ملی «اصلاح قوانین پولی و بانکی کشور (طرح بانکداری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مجلس دهم)» را برگزار کند.

 

در بخش اصلی ‌همایش ملی «اصلاح قوانین پولی و بانکی کشور» که روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد،  کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص ضرورت‌های اصلاح قوانین پولی و بانکی کشور، الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص محدودیتهای قانونی و اقتصاد سیاسی اصلاح قوانین پولی و بانکی، محمدرضا پورابراهیمی رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص تحولات ساختار و قواعد حکمرانی بانک مرکزی در طرح بانکداری مجلس شورای اسلامی، محمدحسین حسین زاده بحرینی رئیس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص تبیین مهمترین اصلاحات در ساختار و ضوابط مالی و شرعی فعالیت مؤسسات اعتباری در طرح بانکداری مجلس شورای اسلامی و محمد قاسمی معاون پژوهش‌های اقتصادی مرکز پژوهش‌ها درخصوص آسیب‌شناسی حکمرانی پولی و بانکی و پیامدهای آن در اقتصاد ایران، سخنرانی خواهند کردند.

 

جزئیات مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی‌شاهرودی

مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی، فقید مجاهد و کارگزار باوفای انقلاب اسلامی و رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، شامگاه پنجشنبه ۲۸آذرماه، بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

 

مجمع تشخیص مصلحت نظام، از آحاد ملت انقلابی، علما و شاگردان آن فقیه مبارز، دعوت می‌کند در مراسم سالگرد ارتحال یار بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب حضور بهم رسانند.

 

آمریکا مشتریان آب سنگین ایران را به تحریم تهدید کرد

مقامات دولتی آمریکا به روزنامه واشنگتن فری بیکن گفته‌اند که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، می‌خواهد برای یک خریدار بین‌المللی آب سنگین ایران که هنوز مشخص نیست، تحریم‌هایی را در نظر بگیرد.

آمریکا مدعی است که تهران آب سنگین تولیدی خود را حداقل چهار بار از ماه مه به یک خریدار اعلام‌نشده بین‌المللی فروخته است. آمریکا می‌گوید نگران است ایران به یک فروشنده بین‌المللی آب سنگین تبدیل شود که می‌تواند میلیون‌ها دلار سود داشته باشد.

یک مقام ارشد دولت ترامپ که می‌خواست نامش فاش نشود، به واشنگتن فری بیکن گفته است که مقامات، نگران اخبار معاملات هسته‌ای ایران هستند و در راستای مسئول دانستن کسانی که ناقض تحریم‌ها باشند، اقدام خواهند کرد.

این مقام آمریکایی در ادامه با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران، گفت: ما گزارش‌هایی را دیده‌ایم که ایران به فروش آب سنگین به خریداران بین‌المللی ادامه می‌دهد. ما به وضوح گفته‌ایم که این دادوستدها می‌توانند قابل تحریم باشند. ایران هیچ دلیل معتبری برای انجام دادن فعالیت‌های تولید آب سنگین ندارد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده است که توسعه هسته‌ای، منجر به تحکیم جایگاه ایران نخواهد شد، بلکه انزوا و فشار بیشتری به بار خواهد آورد.

 

وزارت صمت علاقه‌ای به سهامداری ندارد

رضا رحمانی درباره وضعیت واگذاری خودروسازی‌ها، اظهار داشت: واگذاری خودروسازی‌ها در قالب پروسه‌ای انجام می‌گیرد؛ اصلاحات ساختاری در این صنعت شروع و زمینه واگذاری شرکت‌های تو در توی در خودروسازی‌ها در حال فراهم شدن است.

وزیر صنعت، تجارت و معدن با بیان اینکه برای واگذاری خودروسازی‌ها باید از ظرفیت افراد و گروه‌هایی که توانایی و تجربه کافی دارند، استفاده کرد، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت از واگذاری خودروسازی‌ها کوتاه نمی‌آید.

وی با اشاره به شیوه واگذاری خودروسازی‌ها، اضافه کرد: در وهله نخست باید اموال و املاک خودروسازی‌ها واگذار شود سپس شرکت‌های وابسته آنها و در مرحله آخر سهام اصلی خودروسازان واگذار می‌شود که تحقق این امور مستلزم برخی زمینه‌سازی‌ها است.

وزیر کابینه دولت دوازدهم در پاسخ به این پرسش که آیا وزارتخانه تحت امرش برای حفظ سهام ایران خودرو در بانک پارسیان تلاش می‌کند، توضیح داد: اصلا؛ وزارت صمت انگیزه‌ای برای سهامداری در بانک پارسیان ندارد.

 

طرح بانکداری جمهوری اسلامی در اولویت مجلس قرار گرفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه (۲۶آذر)مجلس شورای اسلامی با  تغییر دستور مجلس به منظور  بررسی طرح بانکداری نظام جمهوری اسلامی موافقت کردند.

حجت الاسلام محمدحسین بحرینی به عنوان یکی از متقاضیان این تغییر دستور بیان کرد: اصلاح نظام بانکی کشور یکی از اقداماتی است که از دوره‌های قبل در مجلس شورای اسلامی پیگیری شده و در این دوره نیز با جدیت دنبال شده است. اگر به یاد داشته باشید در روزهای آغاز به  وقتی صحبت از قوانین بانکی می‌شود باید یک بسته منسجم برای اصلاح این نظام در نظر گرفته شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بدون بازنگری در ساختار بانک مرکزی و روابط بین بانک‌ها و مشتریان اصلاح این نظام ممکن نیست،بیان کرد: نظام بانکی کشور باید در خدمت اقتصاد و تولیدکنندگان باشد. این طرح به تصویب کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رسیده و اکنون آماده است در این طرح علاوه بر این‌که بانک مرکزی را مدیریت می‌شود شبکه بانکی کشور نیز مورد نظارت و مدیریت قرار می‌گیرد.

 

مثلث غربی-عربی-عبری باعث ناامنی در منطقه است/هدف شورای همکاری خلیج فارس عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

مشاور مقام معظم رهبری در حوزه صنایع دفاعی در گفت وگویی تفصیلی به آخرین تحولات کشور، منطقه و جهان پرداخت. گفت وگوی تفصیلی سردار حسین دهقان با شبکه العالم به شرح زیر است:

خبرنگار: پنتاگون یک هفته پیش از اعزام ۷ هزار نیروی جدید به منطقه خبر داد قبل از آن نیز ۳۰۰۰ نیرو به یمن اعزام کرده بود ،آیا ایران این مساله را طرحی برای مقابله یا تهدیدی به شمار می آورد؟

دهقان:باید نخست وضعیت کنونی منطقه، از بحران هایی که نیروهای فرا منطقه ای ایجاد کردند و بازیگرانی که در ایجاد این بحران نقش آفرینی کردند را تحلیل کنیم تا بتوانیم جایگاه اقدام آمریکا در اینجا را بررسی کنیم ما اکنون با بی ثباتی و ناامنی در منطقه مواجه هستیم که منشاء این ناامنی یک مثلثی است که ما آن را غربی عربی و عبری می دانیم. این وضعیت بی ثبات و ناپایدار دنبال چند هدف روشن است که نخست تخلیه بنیه مالی در منطقه به خصوص در عربستان با القای ایران هراسی است، دوم اینکه کشورهای منطقه همچون عربستان با توجه به اینکه نظام سیاسی سنتی دارند بریده از بدنه جامعه هستند و بیانی از اراده خواست ملت خود نیستند اما چون حافظ منافع امریکا هستند باید در منطقه حفظ شوند.

نکته اساسی تر این است که آمریکایی ها یک تصوری در ذهنشان شکل گرفته بود که ایران مقابل آن ها سکوت میکند اما ایران با سرنگونی پهپاد امریکایی اثبات کرد عزم جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به هرگونه اقدام احتمالی جدی است و پیامدهایش را می تواند مدیریت کند. آمریکایی ها اعلام کردند که ما از پایگاه های خودمان در منطقه دفاع می‌کنیم و کشورهای منطقه خودشان باید هزینه دفاع از خودشان را بپردازند. از طرفی ترامپ اعلام کرده بود عربستان گاو شیرده است و اگر ما حمایت از عربستان نکنیم نظامش سریعا ساقط می شود از همین رو آن ها برای حفظ امنیت خود با چالش روبه رو هستند، زیرا به دیوار شکسته آمریکا تکیه داده اند.

این اقدام آمریکایی ها را ما تهدیدی برای خودمان نمی بینیم اما یک قرص مسکنی برای سران عرب مرتجع است آمریکا با آوردن نیرو به منطقه هدف های قابل دسترس خوبی را برای ما ایجاد کرده است.

 

دیدار سفیر جدید سوئد در تهران با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

ماتیاس لنتز، سفیر جدید سوئد در تهران با مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای گفتگو کرد. ذوالنوری در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه همکاری و روابط خوب ایران و سوئد در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی و امنیتی از روند روبه گسترش دیدارها و رایزنی های مقامات سیاسی دو کشور ، ابراز خرسندی نمود.

وی همچنین با اشاره به مواضع سازنده سوئد در صحنه­های منطقه‌ای و بین المللی بویژه در دوره پسابرجام گفت: سوئد در مقابله با اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا و خروج این کشور از برجام هوشمندانه عمل کرده است. ذوالنوری همچنین گفت: علیرغم اقدام برخی از کشورهای اروپایی که سعی در افزایش تحریم های جدید علیه ایران داشتند کشور سوئد مواضعی منطقی اتخاذ کرد.

وی افزود: نقش آفرینی سوئد در عملکرد خود به عنوان کشوری تنش­زا و حامی برقراری صلح و امنیت در منطقه غرب آسیا، قابل تقدیر است. جمهوری اسلامی ایران از توسعه همکاری‌ها در این زمینه استقبال می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تبیین دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران، عامل اصلی مشکلات امروز کشورهای منطقه را دخالت و روحیه سلطه‌جویانه و توسعه‌طلبانه آمریکا در ایجاد تنش و بحران در منطقه و دیگر کشورهای جهان دانست و افزود: هر طرحی که آمریکا در منطقه محوریت آن را بر عهده داشته موجب تشدید تنش ها و ناامنی شده است./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل کانون های مساجد قرآن کریم اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی

مراسم سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی عصر امروز با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،سردار سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولین کشوری و لشگری در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074996 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • جانشین فرمانده سپاه: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • جانشین فرمانده سپاه : عملیات «وعده صادق» صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرد / دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد