Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار فدوی گفت:نهادی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط امام راحل ایجاد شده است یعنی آنکه سرمنشأ آن انقلاب و اسلام بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران ظهر دوشنبه در مراسم روز پژوهش که در پژوهشگاه علوم انسانی امام صادق علیه السلام وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: اخیراً رهبر معظم انقلاب ۸ عرصه برای فعالیت سپاه پاسداران برشمردند که تنها یک بخش آن در زمینه مسائل نظامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: به‌رغم گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در ایران، برخی از سیستم‌ها در کشور منشأ انقلاب اسلامی نیست بلکه سرمنشأ آن همان آمریکا است و این بدان معنا است که سیستم جایگزینی صورت نگرفته است.

سردار فدوی گفت: تمامی پاسخ‌های سؤالات و شبهات بشر در معارف اسلامی و قرآن کریم وجود دارد که باید آن را استخراج و به دنیا معرفی کرد.

او با بیان اینکه روح سیستم ممکن است اثرگذاری آن از دستورالعمل‌ها که ظاهر سیستم هستند بیشتر باشد، گفت: سیستم اقتصادی و آموزشی کشور بر اساس مبانی غربی بوده و تغییری نکرده و در واقع سیستم ساز غیر انقلاب اسلامی بوده است و به همین دلیل امروز دچار مشکلاتی هستیم.

سردار فدوی بیان کرد: نهادی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط امام راحل ایجاد شده است یعنی آنکه سرمنشأ آن انقلاب و اسلام بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: کار‌هایی که در پژوهشگاه علوم انسانی امام صادق علیه السلام صورت گرفته بیش از هزار اثر است و کار بسیار مهمی است، اما باید به این موضوع هم توجه داشت که این آثار تا چه میزان پاسخگوی سؤالات و نیاز‌های مخاطبان بوده است.

او عنوان کرد: پژوهشگاه علوم انسانی امام صادق علیه السلام در خصوص مسائلی که امروز برای کشور و نیرو‌های مسلح مسئله و دغدغه است باید برنامه داشته باشد.

سردار فدوی عنوان کرد: سپاه پاسداران این گستردگی وجود دارد که در خصوص همه موضوعات مورد نیاز جامعه و کشور کار شود،ما چهل سال در خصوص همه موضوعات تجربه داریم و باید دید آیا روش فعلی پاسخگو بوده یا خیر که اگر اینگونه نبوده باید روش تغییر کند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران عنوان کرد: دین اسلام برای همه موضوعات دستورالعمل و راه و روش دارد و در عرصه اقتصاد نیز مسلماً راه حل‌هایی دارد که آثار تولیدی این پژوهشگاه می‌بایست بر اساس تحقیقات کاربردی باشد.

او گفت: داشتن نیرو‌های انسانی مهم‌ترین موضوعی است که در بخش پژوهش می‌تواند تأثیرگذار باشد و بهترین افراد در این پژوهشگاه باید گردهم جمع شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: در نقاط مختلف دنیا نگاه‌ها به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که چگونه رفتار می‌کند تا بر همان اساس عمل کنند و این موضوع را به چشم دیده‌ام.

سردار فدوی با بیان اینکه گرفتاری‌های اقتصادی در شأن انقلاب اسلامی نیست، افزود: نباید نگاه ما به خارج باشد که متأسفانه حتی برخی که لباس روحانیت هم بر تن دارند به داشتن نگاه به خارج از کشور اعتقاد دارند که موضوع عجیبی است.

او عنوان کرد: انقلاب اسلامی شاخصه اصلی آن نظریه‌های امام و رهبری است که پژوهش این موضوعات و تبیین آن‌ها می‌تواند بسیار کارساز باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: نظریه ولایت فقیه نقطه عطف شیعه و انقلاب اسلامی است هر چند که امروز برخی‌ها منویات، ولی فقیه را عملی نمی‌کنند و نظر دیگری دارند.

وی افزود: کسی که می‌گوید ما به بهشت و جهنم مردم کاری نداریم یعنی بر اساس قانون اساسی کار خلافی را انجام می‌دهد،بر اساس محاسبات مادی در هیچ یک از درگیری‌ها با آمریکا نباید پیروز می‌شدیم که اتفاقاً در تمامی عرصه‌ها موفقیت حاصل شد.

سردار فدوی با بیان اینکه در آگاه سازی امت باید کاری انجام داد، افزود: رأی ملت بسیار مهم است چرا که ممکن است ۸ سال جریانی را در کشور ایجاد کنند و اهمیت این موضوع باید به باور تبدیل شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: در پارامتر‌های مادی و دنیای نمره ایران بسیار کمتر از آمریکا است، اما توفیقاتی که حاصل شده است بیش از طرف مقابل و هم‌پیمانانش بوده و این امر به دلیل حمایت‌های الهی بوده است و افراد با اخلاص و درستی پای کار انقلاب اسلامی بودند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه پاسدران مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۴۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی

   

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری شهید مطهری را مجاهد عرصه جهاد تبیین دانست و گفت: این شهید والامقام شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

آیت‌الله علی عباسی در همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه استاد شهید مطهری گفت: انقلاب اسلامی هنوز هم مدیون اندیشه‌های این شخصیت است.

رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه افزود: شهید مطهری مجاهد عرصه جهاد تبیین و آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود.

آیت‌الله عباسی گفت: شهید مطهری با تبیین اسلام ناب، ماهیت اندیشه‌های انحرافی و خطرات اسلام التقاطی را برملا کرد. این شهید والامقام شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

او پاسخ شهید مطهری به اندیشه ماتریالیستی روشنفکرنما‌های زمان را قوی‌ترین جواب عنوان کرد و افزود: کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم منشوری شد به دست نیرو‌های مسلمان و مومن مبارز برای پاسخگویی در مقابل جریانی که مدعی معرفت و مبارزه که اذعن داشت مبارزه با عدالتخواهی در جهان به دست مارکسیسم و ماتریالیست است. او از توان علمی و قلم خود برای تبیین و دفاع از آموزه‌های اسلام ناب و بالاخص مسئله حقوق زن در اسلام و مسئله حجاب استفاده و ایفای نقش کرد.

آیت‌الله عباسی با بیان اینکه شرایط امروز جامعه ما نیز به گونه‌ای است که برخی جوانان به اندیشه لیبرال دموکراسی شیفتگی نشان می‌دهند بدون اینکه شناختی از آن داشته باشند، گفت: در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، افزون بر وظایفی که بر عهده عموم طبقات است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد. ما بایستی این شعار‌ها را تحلیل و نشان دهیم که بی‌محتوا هستند.

او با اشاره به اینکه در مسئله نظام زن هنوز هم با تمدن امروز چالش داریم؛ افزود: در مسئله حجاب مقام معظم رهبری فرمودند حجاب فی نفسه چالش نبود و دست‌هایی از بیرون تلاش دارد تا آن را به یک چالش تبدیل کند. شهید مطهری برای دفاع از اسلام با تمام وجود در صحنه بود و امروز هم میدان نزاع ادامه دارد و ما باید در صحنه باشیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: شهید مطهری به عنوان مدافع سنگر فکری و عقیدتی به خوبی احساس مسئولیت کرد و به آن عمل کرد؛ اقدامات شایسته این شهید والامقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

آیت‌الله عباسی انقلاب اسلامی را نقطه عطف تاریخ دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران یک نعمت بزرگ الهی است که روح جدیدی بر جهان دمید.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود