Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری استان کرمان با اشاره به اینکه حمل مسافر در کرمان با حذف دلالان ساماندهی شده است گفت: دلالانی را داشتیم که ماهانه تا ۱۰ میلیون تومان درآمد داشتند. ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه عمده واردات و صادرات کشور از طریق پنج بندر اصلی خرمشهر، آبادان، بندر امام و بندرعباس انجام می‌شود اظهار داشت: در اواسط جنگ تحمیلی به واسطه قرار گرفتن تعدادی از بنادر ما در منطقه جنگی عمده کالاهای مورد نیاز کشور از طریق بندعباس و بندر بوشهر به کشور وارد می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در آن زمان توان کشور پاسخگوی حجم کالاهای موجود در این دو بندر را نداشته و این مسئله نگرانی‌هایی ایجاد کرده بود افزود: امام خمینی(ره) در سخنرانی تاریخی 26 آذر ماه سال 62 به مردم اطمینان داده که نگرانی برای تامین کالاها در کشور وجود ندادر و کلیه کامیونداران را برای تخلیه بنادر فراخواندند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با یادآوری اینکه ناوگان حمل و نقل کشور در مدت کوتاهی کشتی‌های حامل بار را تخلیه و کشور را از بروز مشکلی بزرگ نجات دادند گفت: 14 سال بعد برای آگاه‌سازی جامعه از اهمیت نقش حمل و نقل در جامعه روز 26 آذر به عنوان روز حمل و نقل در تقویم کشورمان نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه هر ساله با شروع فصل سرما از ابتدای دی ماه طرح راهداری زمستانی در کشور آغاز شده و راهداران ما برای نگهداری و بازنگهداشتن جاده‌ها و خدمت به مردم در راهدارخانه ها و گردنه ها مستقر حضور دارند افزود: به این سبب اول دی ماه روز راهدار نامگذاری شده و 26 آذر تا اول دی ماه به عنوان هفته حمل و نقل، راهداری و رانندگان نام گرفته است.

حاج‌سیدعلیخانی با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه حمل و نقل در دو حوزه حمل بار و مسافر به مردم خدمت‌رسانی می‌کند گفت: 13 هزار و 800 کامیون و 270 شرکت و شعبه حمل و نقل بار در استان کرمان در این حوزه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه 18 هزار راننده در بخش حمل و نقل بار در استان کرمان مشغول بکار هستند افزود: 29 میلیون تن بار از مبدا استان در سال 96 حمل شد که رتبه پنجم کشوری را داشتیم که با رشد 11.5 درصدی در سال گذشته حمل بار در استان کرمان به رقم 31.8 میلیون تن در سال رسید و در رتبه سوم کشور جای گرفتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با عنوان اینکه در هشت ماهه نخست سال جاری 934 هزار بارنامه در استان صادر شده و 20.3 میلیون تن کالا از استان حمل شده است گفت: استان کرمان در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در راستای رضایتمندی رانندگان محاسبه کرایه بار براساس تن‌کیلومتر از اواخر سال گذشته در سیستم صدور بارنامه استان تعریف شده است افزود: این مسئله به تثبیت کرایه‌ها و عدالت نسبی در پرداخت کرایه کمک کرده و آخرین مرحله بروزرسانی شهریورماه امسال اتفاق افتاده است.

حاج‌سیدعلیخانی با اشاره به اینکه بهره‌مندی رانندگان از خدمات رایگان بیمه تکمیلی اقدام دیگری برای رضایتمندی رانندگان بوده که از ابتدای مردادماه  اجرا شده و 13 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده و از این مزایا استفاده می‌کنند گفت: از 15 آبان طرح ثبت‌نام دو نفر از فرزندان مجرد رانندگان هم اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه با گران شدن دلار قیمت لاستیک چند برابر شد و دولت برای کمک به بخش حمل و نقل کشور دلار 4 هزار و 200 تومانی به لاستیک تعلق گرفت عنوان کرد: 80 درصد لاستیک مصرفی کشور وارداتی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با عنوان اینکه توزیع لاستیک در یک سامانه و براساس میزان کارکرد و طول مسیر طی شده خودروهای سنگین به آنها تعلق می‌گیرد گفت: 84 هزار حلقه لاستیک بین رانندگان حمل بار و مسافر توزیع شده و در حال حاضر 9 هزار حلقه لاستیک هم موجودی داریم و کمبودی در استان نداریم.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سالم اعلام بار درخواست دیگر رانندگان کرمانی بود چرا که میزان بار و تعداد ناوگان حمل بار در استان متناسب نیست و امکان بی‌عدالتی وجود داشت افزود: سیستم اعلام بار مجازی با استفاده از موبایل در کرمان به صورت پایلوت اجرا شده است.

حاج‌سیدعلیخانی با اشاره به اینکه رانندگان در هر نقطه از کشور می‌توانند درخواست نوبت کنند افزود: این طرح در حال حاضر در چند شرکت بومی به صورت آزمایشی در حال انجام است و باید تمام مبادی بار به سامانه ما و سیستم بارنامه نویسی کشور وصل شود.

وی با بیان اینکه 650 اتوبوس با میانگین عمر 12 سال در امر جابجایی مسافر در استان در حال فعالیت هستند گفت: 749 مینی‌بوس با عمر 17 سال هم در استان در حال فعالیت هستند که از این نظر رتبه پنجم کشوری را داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با عنوان اینکه 2 هزار و 98 خودروی سواری کرایه با عمر 11 سال در استان داریم افزود: از این نظر رتبه دوم کشوری را داریم.

اخبار اربعین 98| ‌10 هزار زائر اربعین کرمان با اتوبوس به مرز اعزام شدند1182 خودروی بالای 35 سال در ناوگان باری استان کرمان فعالیت می‌کند

وی با بیان اینکه 5 هزار و 300 نفر راننده در بخش حمل بار و مسافر در استان  مشغول خدمت هستند گفت: 5.6 میلیون مسافر از مبدا استان به مقاصد داخل و خارج استان جابه‌جا شدند که از این نظر رتبه ششم کشوری را داریم.

حاج‌سیدعلیخانی با اشاره به اینکه حمل مسافر در کرمان با حذف دلالان ساماندهی شده است بیان کرد: دلالانی را داشتیم که ماهانه تا 10 میلیون تومان درآمد داشتند.

وی با بیان اینکه فروش بلیط در کرمان تک نرخی و صرفا از طریق اینترت، وب کیوسک و با کارت بانکی انجام می‌شود افزود: کل مبلغ فروش بلیط به حساب متمرکز وارد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته 24 هزار زائر اربعین اباعبدالله(ع) از استان کرمان به مرزهای منتقل شدند گفت: امسال 46 هزار نفر از استان کرمان با هزار و 602 سرویس اتوبوسی به مرزهای شلمچه و چذابه اعزام شدند و برای کمک به جابه‌جایی زائران کرمانی در کشور عراق 45 دستگاه اتوبوس به کشور عراق اعزام شد.

وی با بیان اینکه  در سال گذشته به 61 هزار نفر از رانندگان حرفه‌ای استان آموزش تخصی داده شد و 11 هزار و 500 دانش آموز آموزش استفاده درست از راه، آشنایی با علائم و ... را دیدند افزود: آموزش های ارتقاء ایمنی پنج‌گانه به هفت هزار و 500 نفر داده شده است.

سیدعلیخانی با اشاره به اینکه هر ساله در نگهداری راه‌ها، ابنیه و ایمن‌سازی در حوزه راهداری برنامه‌ریزی می‌کنیم افزود: سال گذشته 371 هزار تن آسفالت در جاده‌های استان ریخته شده که رتبه سوم کشوری را داریم .

وی با بیان اینکه برای کاهش خسارات و تلفات ناشی از واژگونی خودروها، شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی در طول 425کیلومتر از جاده‌های استان انجام شده است گفت: اصلاح 69 نقطه پرتصادف، ساخت سه راهدارخانه و دو آشیانه ماشین‌آلات از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به وجود 25 گردنه برف‌گیر در استان گفت: هزار و 57 کیلومتر از جاده‌های اصلی استان کرمان تحت تاثیر بارندگی در این گردنه‌ها قرار دارند و 41 راهدارخانه ثابت و سیار 370 نفر راهدار با 186 دستگاه راهداری مستقر می‌شوند و کار باز نگ داشتن جاده را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تا سال 96 فقط 23 دوربین ثبت تخلف در جاده‌های استان داشتیم افزود: از سال 97 تعداد 111 دوربین جدید در راه‌های استان نصب و امسال نیز 15 دوربین اضافه شده است.

سیدعلیخانی با اشاره به اینکه حدود 50 میلیارد تومان هزینه نصب 149 دوربین شده است گفت: 91 سامانه ترددشمار در محورهای استان نصب شده و 23 دوربین نظارتی در محورها داریم.

انتهای پیام/512/

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) روایتی از خلاقیت هوتن شکیبا برای صداپیشگی «بچه»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) روایتی از خلاقیت هوتن شکیبا برای صداپیشگی «بچه»
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • روایتی برای پدران
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری