Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@05:31:47 GMT

قرآنیان خواسته های خود را مطالبه کردند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۵۷۰۳

قرآنیان خواسته های خود را مطالبه کردند

مهدی حاجی معاون اجرای و ارتباطات اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه ای که این اتحادیه با وزیر ارشاد داشت، گفت: به درخواست اتحادیه مدغم از ریاست فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، جلسه ای با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام  خاموشی رئیس اوقاف و امور خیریه کشور و حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در محل کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و حجت الاسلام پژمانفر با تحلیل وضعیت موجود قرآنی کشور مطالباتی را عنوان فرمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی محمدی ادامه داد: سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در خصوص مطالباتی که مطرح شد دفاعیاتی را مطرح کردند آمارها و ارقامی در حمایت عملی از موسسات و قرآنیان کشور ارائه کردند که به صورت عملی دیده نمی شود. همچنین بحرانی که در عدم پیگیری مناسب از تخصیص بودجه مناسب قرآنی وجود دارد از عمده مطالبات سایر نمایندگان بود.

وی افزود: باتوجه به اهمیت ادغام اتحادیه های موسسات و تشکلهای قرآنی کشور بخش عمده درخواست هادر این خصوص مطرح شد . چرا ۷ سال است که این ادغام به سرانجام نرسیده است؟چرا بودجه های قرآنی هر سال کاهش پیدا می کند و کسی پیگیر موضوع نیست؟چرا همین بودجه اندک هم به برخی از  موسسات مطرح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده و سایرین محروم هستند؟ چرا مسئله بیمه فعالان قرآنی صحیح اجرا نمی شود!از جمله سوالاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

حاجی تصریح کرد:اتحادیه مدغم ارتباط بسیار حسنه ای با بدنه کارشناسی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد دارد، اما در سطح مدیریتی شاهد کارشکنی ها و اشتباهات فاحش هستیم. طبق جلسات متعددی که با دوستان در این وزارت و دبیرخانه رسیدگی به امور مراکز فرهنگی داشته ایم مصوبات خوبی برای تسهیل در امور وجود دارد اما متاسفانه، بالعکس و یا با ایجاد شبهاتی به استانها منعکس می کنند که خود زمینه ساز اختلافات و اختلالات متعدد در روند سالم ادغام می شود.

وی ادامه داد: ۲۳ نماینده  مجلس شورای اسلامی حاضر در این جلسه  از عملکرد قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکایت کرده و به تبع آن نیز فعالیتهای شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز مورد سوال حاضران در این جلسه قرار گرفت.

 معاون اجرای و ارتباطات اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور اظهار داشت: متأسفانه علی رغم اینکه هیچ پاسخ قانع کننده ای از دستگاه متولی فرهنگ   درخصوص اقدامات قرآنی دریافت نکردیم شاهد بی اعتنایی های شورای توسعه فرهنگ قرآنی به مطالبات قانونی نمایندگان ۴۰۰۰ موسسه قرآنی کشور بودیم.در نهایت در این جلسه مصوب شد  تا وزارت ارشاد با ارائه گزارش نهایی ادغام ظرف مدت دوماه پاسخگو باشد.

کد خبر 4799532

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور حجت الاسلام پژمانفر وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی نشست علمی فلسفه کنفرانس بین المللی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هفته پژوهش آیت الله جوادی آملی جامعه شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی فعالیت های قرآنی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گام دوم انقلاب دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نقد کتاب کانون اندیشه جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت معصومه حائری (عروس امام خمینی (ره)) را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

در گذشت بانوی مومنه سرکار خانم معصومه حائری را به خاندان‌های معزز و مکرم امام راحل (ره)، حائری یزدی و فرزندان گرامی‌شان تسلیت عرض می‌کنم.

مجاهدت این بانوی گرامی در همراهی با آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی(ره)  در سال‌های مبارزه و تبعید، ان شاءالله توشه و همراه مناسبی برای سفر آخرتشان خواهد بود."

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی