Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمن‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نقش موثری دارند و در رسیدگی به اموری که از توان بخش دولتی خارج است، بسیار کمک‌کننده هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجن، جلسات بسیاری در رابطه با آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود اما خروجی چندانی ندارد، چرا که در زمینه‌ی آسیب‌های اجتماعی صرفا با ارائه طرح‌های کاغذی بدون قابلیت اجرایی هرگز نباید انتظار رفع مشکلات این حوزه را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه‌ی طولانی‌مدت، عزم جهادی، حمایت همه آحاد و مسؤولان است، نهادی که می‌تواند به عنوان واسط میان دولت و جامعه نقش خود را در این زمینه به درستی ایفا کند و قدم‌های اصولی در این میان بردارد سمن‌ها است.

سعید قوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجن، گفت: موسسه‌ی شمیم آرامش تحت نظارت اداره ورزش و جوانان در سال ۹۵ موفق به اخذ مجوز شد، امسال به عنوان سمن سطح یک کشوری از سوی اداره ورزش و جوانان معرفی و محور فعالیت این سمن در زمینه‌ی آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، طلاق، کودک‌آزاری و ... است.

دبیر موسسه‌ مردم نهاد شمیم آرامش با بیان اینکه سمن‌ها وابستگی دولتی ندارند، بیان کرد: از جمله اقداماتی که در این سال‌ها داشته‌‌ایم، معرفی معتادان به کمپ‌ها با کمک خیرین و همچنین تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های این افراد، تهیه‌ی بسته‌های مواد غذایی و تحصیلی، مشاوره‌های حقوقی_قضائی و ... بوده است.

وی ادامه داد: از فعالیت‌های عمده این سازمان مردم نهاد، برگزاری کارگاه‌های خانواده، ورود به مدارس در زمینه مشاوره به دانش‌آموزان و اولیا، مدیریت فردی و چالش‌ها، فضای مجازی، تفکر خلاق، تسهیل‌گری، مطالبه‌گری و ... است.

تیم‌های محلی در شناساییِ بهتر آسیب‌ها کمک کننده هستند

قوامی اظهار کرد: چندین سال است با ادارات مختلف در حال رایزنی و درصدد تشکیل تیم‌های محله محور هستیم، هر محله دارای یک تیم باشد و در نتیجه آسیب‌ها و فرصت‌ها توسط معتمدین به ما ارائه شود و اینگونه می‌توان آسیب‌ها را بهتر شناسایی کرد.

دبیر موسسه‌ مردم نهاد شمیم آرامش با بیان اینکه گاها در محله‌ها نیاز به تشکیل کارگاه است، افزود: در محله‌هایی که نیازمند کارگاه بودند، مشاورین کارگاه تشکیل داده و حتی گاهی به صورت انفرادی با افراد صحبت کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های شاخص این سمن، بیان کرد: از میان ۵۳ مورد معتاد تحت پوشش، ۲۷ نفر ترک کرده و ۵ نفر هم مشغول به کار شدند و در کنار ما فعالیت می‌کنند، در کنار رهایی از اعتیاد به آموزش مهارت‌ها می‌پردازیم تا پس از ترک، این افراد مشغول به کار شوند.

۳۵ خانوار تحت پوشش شمیم آرامش

قوامی ادامه داد: در مهر ماه امسال کودکان نیازمند را شناسایی کرده و با کمک خیرین ۳۲ بسته‌ تحصیلی توزیع شد، ۳۲ الی ۳۵ خانوار که تحت پوشش هیچ ارگانی نبودند، تحت حمایت این سمن هستند، برگزاری طرح مانا و مشارکت اجتماعی فعال نوجوانان و ... از فعالیت‌‌های متعدد این سمن است.

دبیر تشکل مردم نهاد شمیم آرامش بیان کرد: اعضای سمن از نانوا تا روانشناس، مشاور، وکیل، پزشک و همه مشاغل هستند، در شهرستان بروجن پنج تیم فعال داریم و همچنان فراخوان برای جذب داوطلب در این سمن وجود دارد.

همکاری با سمن‌ها نیاز به مدرک تحصیلی خاصی ندارد

قوامی در پایان گفت: همه‌ افراد می‌توانند همکاری لازم را داشته باشند و ملاک تحصیل نیست، هزینه‌های این سمن با کمک خیرین، مردم و رایزنی با ادارات تامین می‌شود.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تعامل همگانی می‌طلبد، باور کنیم توسعه اجتماعی برای تامین نیازهای سلامت انسان و بالابردن سطح زندگی همه بوده و دولت به تنهایی قادر به پاسخگویی به همه نیازها نیست، هر کجا مردم ورود کردند نتیجه کار مثبت بوده  و مصداق واقعی آن ورود سازمان‌های مردم نهاد به بحث آسیب‌های اجتماعی و تاثیرات موفق آن در جامعه است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۰/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی سمن اجتماعی اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.   معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.   وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.   خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.   به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.   معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی