Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری، ظهر دوشنبه در اختتامیه چهارمین جشنواره کشوری مالک اشتر با تاکید بر اینکه هر امری برای رضایت خدا انجام شده، بالاترین نتایج را گرفته است، اظهار داشت: اگر کاری به جز برای رضایت خدا انجم گرفته، همواره در مسیر آن مشکلات بسیاری ایجاد شده است.

ناصری با اشاره به اینکه خداوند هرگز کاری که با هدف کسب رضایت او انجام شده را نادیده نمی گیرد، افزود: اگر کاری با نیت خالص انجام می‌شود، نباید نگرانی در مورد آن وجود داشته باشد زیرا به طور قطع با نصرت و یاری خدا همراه است که نمونه شاخص آن، یاری خداوند متعال در طول ۴۰ سالی است که از پیروزی انقلاب گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یزد با اشاره به مقولیه تفکر و تعقل در تمام اعمال، گفتار و کردار انسانها بیان کرد: تفکر و تعقل در شنیده ها و گفتارها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا باید در ارتباط با هرچیزی که می‌شنویم یا می‌گوییم به درستی فکر کنیم و برای انتخاب حرفی که می‌خواهیم بزنیم یا اقدامی که می‌خواهیم انجام دهیم به درستی تعقل کنیم.

ناصری تاکید کرد: اگر این ویژگی را همه ما در جامعه داشته باشیم، شایعه پراکنی‌ها و دروغ‌گویی‌های دشمن به هیچ عنوان نتیجه نمی‌بخشد و هر یک از مردم و مسئولان وقتی چیزی را شنیدند، به تفکر و تحقیق در ارتباط با آن می‌پردازند و به راحتی آن را قبول نمی‌کنند.

وی با اظهار تعجب از اینکه برخی افراد بدون هیچ تفکری هر حرفی که از دیگران می‌شنوند، قبول می‌کنند، گفت: بسیاری از بزرگان در طول قرون مختلف به این بلا دچار بودند و به همین دلیل تصمیمات اشتباه بزرگی می‌گرفتند که نتیجه آن بسیار نامناسب بوده است.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مسائلی که در جامعه ما باید وجود داشته باشد، اعتماد به توانمندی‌های نیروهای بومی است، گفت: متاسفانه هنوز اعتماد به داشته‌های نیروهای بومی خودمان در بین بسیاری از مسئولان و صنعت‌گران به وجود نیامده است.

ناصری ادامه داد: ما امروز درد کشور که مشکلات اقتصادی و تحریم‌هاست را می‌دانیم و به خوبی هم می‌دانیم که این تحریم‌ها به دلیل عدم خودکفایی در زمینه‌های مختلف تاثیرگذار است اما باز هم درست اقدام نمی‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: ما درد را به خوبی می‌شناسیم و می‌دانیم که دوای این درد هم تکیه به نیروهای داخلی است و هیچ راهی برای برون رفت از مشکلات جز استفاده از این ظرفیت نداریم، پس چرا مسئولان از این دوا به درستی برای درمان درد کشور استفاده نمی‌کنند.

وی بر ضرورت ورود بسیج و سپاه به عرصه آموزش تاکید کرد و افزود: باید زمینه ای فراهم شود که آموزش در کشور بر پایه سه اصل اساسی تدین، تفکر و تعقل ایجاد شود.

کد خبر 4799602

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد امام جمعه یزد محمدرضا ناصري بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان ایلام قزوین مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس بارش برف یاسوج شهرکرد ثبت نام کاندیداها خطبه های نماز جمعه بیرجند هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هر سال در چنین فصلی که موسم بسیار خاص و محصول در آستانه رسیدن است مشکل آب اینجاد می‌شود و علت آن این است که وزارت نیرو مدیریت سد و مدیریت کانال را از هم جدا کرده است.

آیت الله سید حسن عاملی، ۱۴ اردیبهشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل برگزار شد با تبیین آثار عدم مدیریت یکپارچه سد و کانال اظهار کرد: با دوگانه شدن مدیریت آب نه به موقع و نه به اندازه رها می‌شود و گاهی آمار اطلاعات سدهای مخزنی هم به درستی اعلام نمی‌شود در نتیجه استان اردبیل در برنامه‌ریزی کاملاً با بن‌بست مواجه می‌شود که چقدر اجازه کشت بدهد.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: امسال علی رغم ذخیره سازی مناسب آب در سدهای مخزنی ارس و خدا آفرین، رهاسازی متناسب با نیاز آبی شبکه ۸۵ هزار هکتاری مغان صورت نمی‌گیرد و فرصت حساس کشت و زرع از دست می‌رود این مشکل باید برای همیشه حل شود. اینجانب موضوع را با آقای رئیس جمهور مکاتبه خواهم کرد و از نمایندگان مجلس هم می‌خواهم با تمام توان به این موضوع ورود کنند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در خود استان هم باید اقداماتی صورت گیرد طول کانال اصلی مغان ۱۸۰ کیلومتر است ولی فقط ۶۰ کیلومتر بتنی شده و ۱۲۰ کیلومتر خاکی است در نتیجه هم هدر رفت آب درست می‌شود و هم اراضی زهدار می‌شود که اصلاح آن هزینه سنگینی دارد. چنانچه دولت برای کشاورزی و برای استفاده بهینه از آب حساس است دستور دهد امسال حداقل ۵۰ کیلومتر این کانال بتنی شود.

آیت الله عاملی بیان کرد: بیشترین کمبود آب در منطقه بیله سوار و جعفرآباد درست می‌شود چون در انتهای خط قرار گرفته‌اند و کانال‌ قدیمی است، در حالی که از بالا دست زمین های جدیدی زیر کشت و آبیاری رفته است یعنی تاوان آن را باید آخر خطی‌ها بدهند! گاهی شخصاً در همان منطقه با اعتراض و عصبانیت  بسیار شدید کشاورزانی که حقابه تاریخی دارند مواجه شده ام در حالی که هیچ کس جوابگو نیست به همین جهت برای حل مشکل بیله سوار و جعفرآباد باید یک سد در منطقه بیله سوار با ظرفیت ۴۰ میلیون متر مکعب احداث شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات مرکبات و سیاه ریشه
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان
  • چگونه می توان از شر موهای ناخواسته گوش خلاص شد؟
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه