Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@04:21:26 GMT

ابلاغ 20 هزار ميليارد براي طرح ملي مسکن

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۶۸۵۶

ابلاغ 20 هزار ميليارد براي طرح ملي مسکن

خبرگزاری آریا- وزیر راه: امسال 20 هزار میلیارد تومان منابع بانکی برای طرح ملی مسکن ابلاغ شده است و بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات آمادگی دارند.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد اسلامی در حاشیه کمیسیون عمران مجلس در جمع خبرنگاران درخصوص طرح ملی مسکن افزود: امسال 20 هزار میلیارد تومان منابع بانکی برای طرح ملی مسکن ابلاغ شده و بانک‌ها طبق جلساتی که با وزارت راه داشتند، همگی برای پرداخت این تسهیلات آمادگی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر راه ادامه داد: روند ثبت نام این طرح به خوبی پیش می‌رود و در سی ام آذر قرار است ثبت نام در استان‌های البرز، قزوین و تهران انجام شود و با این ثبت نام عملا مرحله اول به پایان می‌رسد.
وی ادامه داد: پیام مشخصی که این اقدام در طرح ملی دارد این است که تمرکز ما برای شناختن تقاضای واقعی مسکن است و قشری که جامعه هدف برای دریافت مسکن ملی هستند، با تعدادی که در شهر‌های مختلف درنظر گرفته شده است کافی بوده و در برخی شهر‌ها اصلا متقاضی وجود ندارد.
وزیر راه گفت: با واگذاری زمین و تخصیص طرح‌هایی که در شهر‌های گوناگون مدنظر است تکلیف مردم روشن می‌شود و آن‌ها یا زمین دریافت می‌کنند یا به طرح متصل می‌شوند تا طبق قرارداد‌های منعقده کار ساخت منزل برای آن‌ها صورت بگیرد.
اسلامی ادامه داد: در مرحله دوم بعد از ثبت نامی که انجام شد و همچنین آماده شدن زمین، تفاهم نامه‌هایی برای اقشار مختلف مثل فرهنگیان، کارگران، بازنشستگان و نیرو‌های مسلح داریم تا همه سازمان‌هایی که می‌تواند ایفای نقش کنند با امضای تفاهم نامه در ساخت مسکن ملی ایفای نقش کنند.
وی گفت: نهضتی که درحال حاضر برای تکمیل مسکن مهر تشکیل شده و فعالیت خود را انجام می‌دهد به استثنای برخی افراد که در این میان دعوای حقوقی دارند، بقیه به طور کامل تعیین تکلیف شده اند و به سامان رسیده اند و درحال تحویل به متقاضیان است.
وزیر راه افزود: اقدام ملی مسکن در جهت کاهش التهابات و دغدغه مردم است و ما در برخی از مناطق به مردم زمین عرضه می‌کنیم و تسهیلات ساخت را هم با هماهنگی بانک مرکزی و براساس ابلاغ رئیس جمهور، 20 درصد ابلاغ کردیم و سهمیه هر بانکی را مشخص کردیم که این 20 درصد ابلاغی در سال جاری رقمی معادل 20 هزار میلیارد تومان است و به زودی شیوه نامه‌ای را منتشر می‌کنیم تا همه بانک‌ها وحدت رویه در پرداخت تسهیلات داشته باشند تا مردم دچار بروکراسی اداری نشوند.

 افزایش 40 درصدی بودجه حمل و نقل در سال آینده
محمد اسلامی در ادامه افزود: کمیسیون عمران امروز بودجه 99 را در دستورکار خود قرار داد و ما در وزارتخانه از 5 ماه پیش ستاد بودجه تشکیل داده بودیم و موارد نیاز خود را مطرح کرده بودیم.
وی ادامه داد: اولویت دولت در بودجه سال آینده اتمام طرح‌های نیمه تمام که اثربخشی کافی را داشته باشد است تا این طرح‌ها به بهره برداری رسیده و در اختیار مردم قرار بگیرد.
اسلامی افزود: طرح‌های اولویت دار را فهرست بندی کرده و الزامات این طرح‌ها را تعیین کردیم برآوردی برای بودجه آن درنظر گرفته شد، بخش حمل و نقل در این فهرست حدود 40 درصد بودجه اش افزایش پیدا کرد و این درحالی بود که بودجه عمرانی کشور فقط افزایش 5 درصدی را نشان می‌داد.
وی درخصوص منابع و مصارف این پروژه‌ها گفت: باتوجه به تحریم‌ها و بررسی‌های صورت گرفته منابع مطمئنی برای این پروژه‌ها درنظر گرفته شده و ما امیدواریم با تفکیکی که صورت گرفته بتوانیم تعدادی از این پروژه‌های سنواتی را خاتمه دهیم.
اسلامی افزود: بخشی از پروژه‌ها را نیز استانی درنظر گرفتیم و در اختیار استان‌ها قرار دادیم تا کار را به اتمام برساند، این برای پروژه‌هایی است که در مقیاس استانی بوده و ما آن‌ها را از فهرست ملی خارج کردیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای اولین بار در بودجه سال 99 بخش خصوصی را در راه‌های اصلی و معمولی و هم در بزرگراه‌ها وارد کردیم، گفت: با ورود بخش خصوصی منابعی وارد می‌شود و پروژه‌های نیمه تمام در بخش زیرساخت‌ها به اتمام خواهد رسید که این دستاورد مهمی است و امیدواریم در مجلس مراحلش را طی کند.
 
محدودیتی برای ثبت نام بافت فرسوده وجود ندارد
وزیر راه درخصوص بافت فرسوده گفت: برای بافت فرسوده 100 هزار سهمیه درنظر گرفته شده که تا الان حدود 20 هزار نفر ثبت نام کردند و 6 هزار نفر از ثبت نام شدگان مربوط به استان تهران است.
اسلامی با بیان اینکه تسهیلات بافت فرسوده یارانه دارد، افزود: از کسانی که در بافت فرسوده شهر‌ها هستند می‌خواهم که برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده ثبت نام کنند، چون ما محدودیتی برای ثبت نام بافت فرسوده نداریم.
وی ادامه داد: افرادی که خودشان زمین دارند و تمایل به ساخت زمین خود دارند نیز می‌توانند ثبت نام کنند و در پرسشنامه با قید اینکه دارای زمین هستند، ما آن‌ها را از امتیاز و امکانات مسکن ملی بهره‌مند خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ابلاغ طرح ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع آخرین معارضان طرح آزادراه شهید شوشتری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار منطقه ۱۵ تهران از تملک و آزادسازی آخرین معارضان مسکونی در مسیر طرح آزادراه شهید شوشتری خبر داد.  

محمد شیری با تاکید براهمیت ترافیکی آزادراه شوشتری در هدایت ترافیک ترانزیتی به معابر برون شهری گفت: از ابتدای سال۱۴۰۲ تعداد ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر این آزادراه در ناحیه ۶ منطقه ۱۵ تملک و آزادسازی شد.

شهردار منطقه ۱۵ افزود: همچنین برای آخرین معارض مسکونی این طرح، مجوز اعمال ماده ۹ از شورای شهر دریافت و پس از ارجاع به دادستانی و طی مراحل قانونی نظر کارشناسی دریافت و ابلاغ شد و در انتظار اجرای رای است، که به محض ابلاغ دستور، پرونده معارضان طرح شهید شوشتری در منطقه ۱۵ بسته خواهد شد.

محمد شیری گفت: آزادراه شهید شوشتری، بزرگراه امام رضا، آزادگان و شهید نجفی رستگار را به بزرگراه شهید یاسینی وصل می‌کند که با بهره برداری آن، بار ترافیکی بسیج و سه راه افسیریه کاهش محسوسی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • رای توماج صالحی صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده است
  • وکیل: رای توماج صالحی صادر شده اما هنوز به ما ابلاغ نشده است
  • تهران بزرگ‌تر شد
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • ببینید | احتمالا ظرف ۱۵ روز آینده ابلاغ می‌شود
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • رفع آخرین معارضان طرح آزادراه شهید شوشتری