Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسن احمدیان در نشست خبری با اشاره به سهم 8 درصدی صنعت چوب و مبلمان از اشتغال کشور گفت: این صنعت نزدیک به 70 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و جزو صنایع زودبازده به شمار می‌رود. این در حالی است که به دلیل رکورد حاکم بر اقتصاد ایران و کاهش قدرت خرید مردم و صادرات 50 درصد ظرفیت واحدهای تولیدی خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی عملیاتی را برای تدوین استراتژی صادرات به کشورهای مختلف آغاز کردند که برخی کشورها مانند عراق، روسیه، عمان، قطر، سوریه و کشورهای اوراسیا به لحاظ اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی که داریم می‌توانند جزو بازارهای خوب ما باشند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و واردکنندگان مبلمان افزود: با تغییرات نرخ ارز، صادرات از جذابیت زیادی برخوردار شد و فعالیت در این حوزه به خصوص برای عراق و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس افزایش یافت. با وجود چهار برابر شدن قیمت ارز طی دو سال گذشته اما قیمت مبلمان دوبرابر افزایش داشته است. با وجود آن‌که سال‌جاری واردات مبل ممنوع شده اما به لحاظ توسعه صنعت مبل در کشور، واردات به 1/0 کاهش یافته است و اگر دوباره واردات آزاد شود فکر نمی‌کنیم که بازار از مبلمان خارجی استقبال کند.

در این ادامه این نشست علیرضا عباسی رییس اتحادیه دورودگران و مبلمان تهران گفت: یکی از موضوعاتی که به تولید و صادرات آسیب زده برپایی فروشگاه‌هایی با نام نمایشگاه در سطح کشور و حتی پارک‌های تهران بوده است. مشکل دیگر آن است که واحدهای حاضر در این به اصطلاح نمایشگاه ها بدون شناسنامه بوده است.

وی ادامه داد: اتحادیه برای جلوگیری از برگزاری این نمایشگاه ها اقداماتی انجام داده و با موافقت وزیر صمت و اتاق اصناف مقرر شد تا دیگر این نمایشگاه‌ها در کشور برگزار نشود و در مقابل حداکثر سالی دو بار نمایشگاه با نظارت اتحادیه و با رویکرد صادرات برگزار شود.

در ادامه این نشست خبری حسین نوروزی با اشاره به لزوم اخذ مجوز از سازمان توسعه و تجارت برای برگزاری نمایشگاه گفت: نمایشگاه تهران یکی از بزرگترین نمایشگاه‌ها در حوزه مبلمان در حوزه خاورمیانه است و علاوه بر تولید کنندگان ایرانی شرکت‌های خارجی نیز در آن حضور دارند. بزرگترین رویداد صنعت مبلمان کشور به مدت 4 روز از چهارم لغایت هفتم دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد و در حاشیه آن کلاس‌های آموزشی نیز برای علاقمندان تشکیل می شود.

وی ادامه داد: تاکنون از 12 کشور برای حضور هیات‌های تجاری دعوت به عمل آمده که هزینه این هیات‌ها به عهده اتحادیه  خواهد بود. با وجود رکود در اکثر حوزه‌های اقتصادی صادرات سال گذشته 145 درصد رشد داشته و توانسته‌ایم عدد 27 میلیون دلار برسیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: صادرات مبلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: بیش از ۲۴ میلیون دلار کالا در فروردین ماه امسال از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: عمده کالا‌های صادر شده شامل فراورده‌های لبنی، فرآورده‌های خوراکی، بستنی، مرکبات و کیوی، خوراک آبزیان، سیمان، کاغذ، محصولات شیمیایی و ... بوده است.

کهنسال گفت: این کالا‌ها به کشور‌های عراق، روسیه، پاکستان، قزاقستان، امارات، ایتالیا، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

او افزود: در همین مدت مقدار ۴۳۵ هزار تن کالا وارد استان شده که به لحاظ ارزشی ۱۴ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • با رزرو تور کیش، این نمایشگاه‌های جذاب جزیره را در 1403 از دست ندهید
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است