Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@15:56:32 GMT

عامل اعتصاب سراسری فرانسه استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۷۶۷۹

عامل اعتصاب سراسری فرانسه استعفا کرد

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، «ژان پل دلووآ» معاون وزیر امور اجتماعی و سلامت همگانی و کمیسر عالی امور بازنشستگان فرانسه استعفای خود را به «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور تقدیم کرد.

کاخ الیزه امروز دوشنبه ۲۵ آذر ماه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس جمهوری فرانسه ضمن ابراز «تأسف»، استعفای این مدیر بلندپایه دولت را پذیرفته است و جانشین او به زودی معرفی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از هفته گذشته تا کنون چند مورد تخلف در فعالیت‌های این مسئول رده‌بالای دولتی کشف شده بود. او از جمله متهم شده است که برخی فعالیت‌های خود را اعلام نکرده و بر خلاف قانون منع تصدی بیش از یک پست، همزمان برای بیش از یک سمت دولتی حقوق دریافت می‌کرده است.

ژان پل دلووآ که از سیاستمداران عضو حزب حاکم فرانسه است، در سال ۲۰۱۷ به عنوان کمیسر عالی بازنشستگان منصوب شد و از سوی امانوئل ماکرون مأموریت یافت تا لایحه اصلاح قانون بازنشستگی را تهیه کند. این لایحه به اعتراض‌های کم‌پیشینه‌ای در سرتاسر فرانسه انجامید، به طوری که در روزهای اخیر کار به اعتصاب گسترده در بخش‌های مختلف عمومی و خصوصی در کشور کشیده است.

آقای دلووآ در واکنش به پرونده رسوایی مطرح شده گفته است که به دلیل «حملات شدید» و «تعمیم دادن‌های کذب» علیه او، اعتماد به او به شدت «تضعیف» شده است. او پس از استعفا به خبرگزاری فرانسه گفت که هدف رقیبان از «تخریب» او در واقع «نابود کردن طرح اصلاحات» دولتی بوده است. وی با دفاع از طرح پیشنهادی خود برای اصلاح قانون بازنشستگی اجرای این طرح را برای فرانسه «حیاتی» خواند.

در بیانیه کاخ الیزه در توجیه استعفای دلووآ آمده است: «کمیسر عالی ترجیح داده استعفا کند تا بهتر بتواند به انتقادهای مطرح شده علیه خودش پاسخ دهد. ما از مسئولیت‌پذیری او در این مرحله مهم از اصلاحات استقبال می‌کنیم.»

رسانه‌های فرانسه به نقل از برخی اطرافیان امانوئل ماکرون نوشته‌اند که او گفته است: «ژان پل دلووآ اگر کوتاهی‌هایی هم کرده باشد، حسن نیت داشته است. اکنون با انصراف از ادامه کار، فرصت خواهد داشت تا در مورد این قصورها توضیح بدهد.»

آقای ماکرون همچنین کار «بنیادین» این عضو مستعفی کابینه در انجام «اصلاحات تاریخی» در کشورش را ستوده است.

ژان پل دلووآ که در فرانسه از او با عنوان «آقای بازنشستگی» نام برده می‌شود، پذیرفته است که به جز تصدی پست دولتی، در مدیریت یک مؤسسه آموزشی بیمه نیز شرکت داشته که البته بیشتر آن «داوطلبانه» بوده است.

«کوتاهی» دیگری که به او نسبت داده شده تصدی مدیریت یک مؤسسه تحقیقات آموزشی با دریافت حقوق است در حالی که او بر اساس قانون و به عنوان مدیر دولتی حق تصدی بیش از یک سمت با دستمزد را نداشته است. او این فعالیت را اعلام کرده، اما می‌گوید نمی‌دانسته که فعالیتش ممنوع بوده است.

رقبای سیاسی ماکرون بی‌درنگ به این استعفا واکنش نشان دادند. مارین لوپن، رهبر حزب «اجتماع ملی» از جناح راست افراطی با یادآوری «تخلفات» ژان پل دلووآ در توییتر خود نوشت: «فرانسوی‌ها باید این را به خاطر بسپارند که جریان ماکرون بر خلاف قانون اساسی از مردی متخلف حمایت کرده است.»

«ژان لوک ملانشون» رهبر حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» از جناح چپ افراطی نیز در توییتر نوشت: «دلووآ استعفا کرد، طرح او نیز باید برود. ما یک نوئل شاد می‌خواهیم.»

اعتراض‌های عمومی در فرانسه که هنوز ادامه دارد، در آستانه جشن‌های سال نو میلادی به ویژه با اعتصاب کارکنان راه‌آهن سراسری کشور را به حالت نیمه فلج درآورده است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 فرانسه امانوئل ماكرون قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیرو‌های فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیرو‌های ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشور‌های اروپایی با طرحش موافقند.

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد