Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:42:46 GMT

جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۸۲۰۸

جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیین رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ با حضور هنرمندان و مسئولان در حوزه هنری ساری برگزار شد.

مهدی معصومی گرجی مدیر حوزه هنری مازندران شامگاه دوشنبه در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره با اعلام این خبر که «یاسر محمودی برنتی» دبیر تیرنگ شانزدهم خواهد بود گفت: این دوره جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ از دو بخش آثار و اجرای پژوهشی و نمایشنامه نویسی تشکیل خواهد شد که فراخوان آن در این هفته منتشر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرناز مشرفی کارشناس ارشد تصویر سازی دانشکده هنرهای زیبا و مدرس درباره طراحی پوستر این جشنواره گفت:  اصالت بومی و ملی از شاخصه های اصلی این پوستر بوده و از عناصری با جزئیات فراوان شکل گرفته که در جهت انتقال اندیشه و محتوایی مبتنی بر ماهیت جغرافیایی مازندران و فرهنگ غنی این بوم است.

وی افزود در این کار به برخی مولفه ها توجه ویژه ای شده مانند: ایجاد تعادل و تقارن بصری،  همزمان با طراحی تصویر سازانه صورتک های نمایشی در ساختار و فرم پوستر،  هارمونی رنگی در کنار پالتی از رنگها ی گرم  و سنتی که یادآور فضای گرم  و روستایی است، استفاده از المان و نشانه های تصویری مانند درخت،  برگ، قرقاول، تزئینات و موتیف های سنتی در قالب نقوشی از جنس نقش مایه های نمد از ویژگی های این پوستر است.

شایان ذکر است که شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ دهه سوم فروردین 99 در استان مازندران برگزار خواهد شد.

کد خبر 4799703

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر شهر حوزه هنری مازندران مهدی معصومی بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان ایلام قزوین مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس یاسوج بارش برف شهرکرد ثبت نام کاندیداها خطبه های نماز جمعه بیرجند هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۸۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور، از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود و نمایش ۴۴۴ به کارگردانی نرجس آخوندپور در این جشنواره حضور خواهد داشت.   گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور یافت.

دیگر خبرها

  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد