Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@23:18:01 GMT

پردیس فرهنگی کاشان احداث می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۸۳۹۵

پردیس فرهنگی کاشان احداث می شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید ابریشمی رادشهردار کاشان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ارتقای فرهنگ و هنر باعث ارتقای جامعه شهری می‌شود، اظهار داشت: روح هر شهر مربوط به فعالیت‌های اجتماعی آن است که در بستر جامعه جریان پیدا می‌کند.

او افزایش تعاملات اجتماعی کارآمد و مناسبات جامعه محور را از جمله ارکان افزایش نشاط اجتماعی در شهر دانست و ابراز داشت: از آنجا که فرهنگ و هنر از جمله ابزار‌های افزایش تعاملات اجتماعی است باید برای ارتقای این دو مولفه در جامعه شهری تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهردار کاشان از احداث پردیس فرهنگی کاشان به عنوان بزرگترین بنای این حوزه در کاشان خبر داد و تصریح کرد: این پروژه با زیربنای پنج هزار و ۲۰۰ متر مربع در یکی از مناطق کم برخوردار کاشان احداث می‌شود.

او با اشاره به احداث این پردیس بیان داشت: یکی از سیاست‌های شهرداری کاشان افزایش فضای کالبدی فرهنگی و هنری شهر در مناطق کمتر برخوردار کاشان است که علاوه بر پردیس فرهنگی کاشان اماکن فرهنگی هنری دیگری نیز در مناطق کمتر برخوردار ساخته و یا در حال ساخت است.

ابریشمی همچنین با اشاره به عملیات اجرایی سالن ۶۰۰ نفره جنب این پردیس اذعان داشت: با توجه به نوسان شدید قیمت‌ها برای تکمیل این پروژه تا حدود چهار برابر پیش بینی‌ها اعتبار لازم است.

او همچنین از افتتاح و بهره برداری پلاتوی سپهر فرهنگسرای مهر خبر داد و افزود: این سالن نمایش با جدیدترین استاندارد‌ها همزمان با آغاز پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر افتتاح و به بهره برداری رسید.


شهردار کاشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اجرای پل رودخانه سوک چم کاشان آغاز شده است، بیان داشت: احداث این پل با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال در حال اجراست.

او اظهار داشت: اجرای این پل بتنی با دهانه ۱۰متری همسطح با طول ۶۰ متر و ارتفاع سه متر صورت گرفته است.

ابریشمی راد هدف از اجرای این پروژه را ارتقای سطح ایمنی و رفع خطر هنگام سیلاب دانست و ابراز داشت: این پل در بلوار قطب راوندی جنب دانشگاه مهد علم توسط معاونت عمران شهرداری کاشان احداث می‌شود.


شهردار کاشان با اشاره به تلاش این نهاد برای بهسازی معابر کاشان به خصوص در بافت تاریخی و قدیمی کاشان تصریح کرد: به این منظور بلوار نماز کاشان با اعتباری بالغ بر شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بهسازی می‌شود.

او با بیان اینکه برای بهسازی این بلوار چهار هزار متر مکعب خاکبرداری و مخلوط ریزی شده است، اذعان داشت: بهسازی این بلوار شامل شش هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت، جدول گذاری و همچنین بهسازی فضای سبز آن است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پردیس فرهنگی بافت تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد گفت: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و با پیگیری انجام شده، بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد تایید و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، حسین امیرکلالی اظهارداشت: در راستای تکالیف ماموریتی و ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی مشهد، با پیگیری صورت پذیرفته و تنظیم لیست متقاضیان جدید بیمه تامین اجتماعی در حوزه صنایع دستی ، تعداد 109 نفر متقاضی جدید از هنرمندان فعال صنایع دستی مشهد به افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اضافه شده و در مجموع بیش از 1300 هنرمند صنایع دستی در مشهد از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد: نظر به ابلاغ دستورالعمل وزارتخانه در سال 1402 و با عنایت به دستور ریاست جمهوری و موافقت سازمان برنامه و بودجه در خصوص بیمه کردن افراد جدید از شاغلان صنایع دستی شناسه دار و در اجرای قانون حمایت از هنرمندان ، استادکاران و فعالان صنایع دستی، تعداد 286 نفر متقاضی جدید در استان خراسان رضوی مورد تایید وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد 109 نفر از هنرمندان مشهد هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری و اطلاع رسانی خوبی که در مشهد مقدس انجام شد، شاهد افزایش تعداد هنرمندان بیمه شده در سطح شهرستان بودیم.

امیرکلالی  یادآور شد: متقاضیان معرفی شده پس از تکمیل مدارک از جمله ارائه کارت مهارت فنی و حرفه ای، معتبر بودن پروانه فعالیت و سایر شرایط ابلاغ شده قانونی می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در قالب بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی قرار گیرند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • ساماندهی و بهسازی بلوار شهید دشتی در دست انجام است
  • اجرای طرح ساماندهی و بهسازی بلوار شهید دشتی
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • آیا امام صادق (ع) فقط گوشه‌ای می‌نشست و درس می‌داد؟