Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:05:53 GMT

علمی بهتر است که ثروت آفرین باشد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۰۲۲۰

علمی بهتر است که ثروت آفرین باشد

پورمحمدی با تاکید بر نقش آفرینی دانشگاه‌ها در گره کشایی از مسائل کشور گفت: علمی بهتر است که ثروت آفرین باشد و بتواند مشکلی از مشکلات جامعه را رفع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» عصر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور استان، اظهار داشت:  ایران، یک درصد جمعیت دنیا را دارد و بر اساس آخرین آمار، 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد دانش دنیا از سوی دانشگاهیان کشور تولید می شود که این آمار، کافی نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که باید تلاش لازم برای تولید بیشترین علم جهان و برای تبدیل آن به فناوری را به کار گیریم، خاطرنشان کرد: علمی بهتر است که ثروت آفرین باشد و بتواند مشکلی از مشکلات جامعه را رفع کند.

وی توسعه علمی کشور را مدیون زحمات و تلاش های شبانه روزی پژوهشگران و دانشگاهیان دانست و افزود: پیشرفت علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران از جمله دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است که باید به آن افتخار کرد.

پورمحمدی آموزش، تولید دانش و تبدیل دانش به فناوری را اصلی ترین وظیفه دانشگاه ها و مراکز علمی برشمرد و گفت: دانشگاه های ما به وظایف خود در سال های اخیر به درستی عمل کرده اند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: نارسایی هایی همچون کمیت‌گرایی، رویکرد مسابقه‌ای در مقاله نویسی و عدم تبدیل دانش به فناوری نیز در این مراکز وجود دارد که انتظار داریم با تصمیم گیری های صحیح و کاربردی، رفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم های غرب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دولت، مشکلات اقتصادی، معیشتی و اجتماعی مردم را می داند و تمامی تلاش خود را برای رفع این مشکلات به کار می گیرد.

پورمحمدی گفت: ملت ایران در طول این سال ها همواره با روحیه جهادی و مقاومت توانسته بر روی پای خود ایستاده و بسیاری از مشکلات را رفع کند و از این پس نیز مسؤولان و مردم دست به دست یکدیگر داده و مشکلات را رفع خواهند کرد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما خبرگزاری شبستان روزنامه قرآن کریم کانون های فرهنگی هنری مساجد محمدرضا پورمحمدی تولید علم و فناوری هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری صبح سه شنبه در آیین «زنگ سپاس معلم» که در هنرستان کار و دانش جمال نصیرزاده مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این موجب افتخار است که در این مدرسه حضور پیدا کنم و یادی کنیم از همه کسانی که در گذشته هم مشغول تعلیم بودند، هم معلمانی که مشغول تلاش بودند و تمام کسانی که در اینجا علم آموختند.

استاندار خراسان رضوی افزود: هفته گرامیداشت معلم را محضر معلمان عزیز تبریک می‌گویم و از تلاش‌ها و زحمات آنان در نقاط مختلف استان، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به خاطرات دوران تحصیل خود تصریح کرد: از سال ۵۴ تا سال ۵۸ در همین مدرسه و در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کردم. بر این اساس سال ۵۶ در همین مدرسه با انقلاب آشنا شدم.

نظری ادامه داد: تعداد شهدایی که این مدرسه تقدیم انقلاب کرده است را نمی‌توان دقیق گفت اما یکی از شهدای انقلاب در این مدرسه شهید جهانگیر نارنجی است که ما در یک میز با یکدیگر مشغول تحصیل بودیم و ایشان با توجه به فعالیت‌هایی که داشت و رفاقت صورت گرفته، موجب آشنایی بیشتر من با انقلاب شد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: بعد از انقلاب شهید نارنجی وارد جهاد شد و در دفاع مقدس هم نهایتاً به شهادت رسید. باید گفت انشاء‌هایی که این شهید بزرگوار در این مدرسه می‌خواند فوق العاده موثر در شکل‌گیری فکر و نگاه دانش‌آموزان بود.

وی با بیان اینکه اوایل مهر سال ۵۷ در محوطه این مدرسه شعارهای انقلابی آغاز شد، یادآور شد: پس از تعطیلی کلاس‌ها و مدرسه، راهپیمایی‌های انقلابی آغاز شد که نهایتاً منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

نظری خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: شما دانش آموزان با توجه به خون‌های با برکت شهدای انقلاب اسلامی، این مسیر را ادامه خواهید داد و برخلاف سخنان معاندین و دشمنان این ملت؛ مسیر انقلاب اسلامی در حال طی شدن است و قله‌های افتخار را در همه ابعاد ان‌شاءالله طی خواهیم کرد. همچنین مشکلات و مسائل اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی و مباحث زیرساختی حل خواهد شد و شاهد خواهیم بود که گذشته افتخار آمیز این ملت، مردم و این معلمان عزیز به آینده منور ختم خواهد شد. لذا این امر موجب افتخار ایران اسلامی خواهد بود.

کد خبر 6092957

دیگر خبرها

  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • جایزه یک میلیارد تومانی شیخ مفید به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور اعطا شد
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر