Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@03:12:38 GMT

السیسی: بحران یمن در حال حل شدن است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۰۷۲۹

السیسی: بحران یمن در حال حل شدن است

رئیس جمهور مصر روز دوشنبه گفت که بحران یمن در مسیر حل شدن قرار گرفته اما این موضوع نیازمند زمان است.

به گزارش مشرق، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر روز دوشنبه گفت بحران یمن به مرور در حال شدن است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «اسکای‌نیوز»، در مورد بحران‌های منطقه گفت: «مصر همواره به دنبال ایجاد راه‌حل مسالمت‌آمیز برای مشکلات بوده و بحران یمن نیز در مسیر خود برای پایان یافتن بوده، اما این موضوع نیازمند زمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بیشتر بخوانید:

جزئیات دیدار نماینده سازمان ملل با رهبر جنبش انصارالله یمن

وی در مورد بحران لیبی، گفت موضع قاهره درباره توافق ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی کاملا واضح بوده و مصر به دنبال دستیابی به توافق با دوستان و همپیمانانمان خود در یونان در این باره است.

رئیس جمهور مصر گفت که مصر از «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی «خلیفه حفتر» حمایت کرده و این موضع ثابت مصر است.

السیسی تأکید کرد اوضاع لیبی و سودان برای مصر موضوع امنیت ملی به شمار می‌آید و میان مداخله و حمایت از راه‌حل، تفاوت وجود دارد و مصر به هیچ کسی اجازه بی‌ثبات کردن لیبی و سودان را نمی‌دهد.

وی در ادامه سخنانش به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: «موضع مصر در قبال راه حل دو دولت، شهرک‌سازی و حمایت از موضوع فلسطین ثابت بوده و تغییری نکرده است.»

رئیس جمهور مصر درباره روابطه با قطر نیز گفت که موضع مصر درباره آشتی با قطر تغییر نکرده و خواسته‌ها و مواضع ما همانند قبل بوده است.

البته «محمد عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر سه روز پیش نیز در مصاحبه با رویترز گفته بود که پیشرفت اندکی در خصوص حل اختلافات با چهار کشور (عربستان، امارات، مصر و بحرین) حاصل شده است. 

چهار کشور مذکور از خرداد سال ۱۳۹۶ روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و فهرستی از مطالبات ۱۳‌گانه خود را به عنوان شرط ازسرگیری روابط با این کشور مطرح کرده‌اند حال آنکه قطر بارها بر گفت‌وگوی بی‌قید و شرط و احترام به حاکمیت این کشور تأکید کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین تحولات منطقه السیسی ارتش ملی لیبی امارات قطر خلیفه حفتر عبدالفتاح السیسی بحرین فلسطین یمن ترکیه تروریسم لیبی سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از احتمال وقوع بارش های شدید در چهار استان جنوبی و غربی کشور خبر داد.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین هشدار هواشناسی در خصوص بارندگی در کشور گفت: در پی صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی کشور، در استان‌های غربی و جنوبی کشور و به خصوص در جنوب شرق خوزستان و شهر ماهشهر، جنوب و شرق استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری از فردا شاهد بارش های گسترده در این مناطق خواهیم بود.

وی افزود: تمام نهادهای مربوطه، اعم از هلال احمر، مدیریت بحران، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و تمام نیروهای امدادی و درمانی در حالت آماده‌باش خواهند بود تا با کمک خداوند ان‌شاءالله از این بارش ها نیز عبور کنیم. از آنجایی که احتمال رعد و برق نیز وجود دارد به عشایر و مسافران عزیر توصیه می‌کنم که از ارتفاعات فاصله بگیرند. همچنین با توجه به اینکه احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد بنابراین به کشاورران توصیه می‌کنم اقدامات مناسب را برای مراقبت از زمین های کشاورزی خود انجام دهند.

ظفری ادامه داد: در چنین شرایطی و در برخی مواقع پلیس مجبور است برای حفظ جان افراد، راه‌هایی را مسدود کرده یا هدایت های اجباری انجام دهند بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم با ماموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در واقع اگر نیاز باشد راهی مسدود شود تا جان افراد حفظ شود، این اتفاق حتما توسط پلیس و راهداری خواهد افتاد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901735

دیگر خبرها

  • خطرناک‌ ترین استان در بحران فرونشست
  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه