Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای خبری "شفق نیوز" عراق، گردان‌های حزب‌الله عراق در این بیانیه با بیان اینکه این گروه‌ها در حال اجرای طرح‌های شیطانی در کشور هستند، افزود: این طرح‌ها هیچ ارتباطی به درد و رنج، مشکلات و بحران‌هایی که مردم عراق با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، ندارد.

این بیانیه ادامه می‌دهد: در بحبوحه تحرکات سیاسی برای انتخاب نخست وزیر و مرحله حساس جاری در عراق، فردی که این پست را می‌پذیرد باید وطن دوست و پاکدست باشد و تسلیم هواهای نفسانی و تمایلات حزبی و گروهی نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه این بیانیه، مبارزه با فساد گسترده در عراق، اعمال قانون، شجاع بودن در برابر طرح‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در عراق از دیگر ویژگی‌های نخست وزیر جدید عراق بر شمرده شده است.

در این بیانیه همچنین ناکامی گروه‌های سیاسی در معرفی نامزد نخست وزیری، بیانگر جدی نبودن و بی‌تفاوتی این جریان‌ها تلقی شده است.

گردان‌های حزب‌الله عراق تأکید کرد که برای انتخاب نخست وزیری باید از محور شرارت آمریکا و صهیونیست‌ها و عوامل خرابکارانه‌شان دوری گزید و تسلیم دیکته‌های آنان نشد.

این بیانیه می‌افزاید: برای حفظ حاکمیت و عزت عراق، باید خروج نظامیان خارجی در اولویت نخست وزیر جدید قرار گیرد، چرا که بدون این مسأله دولت آینده یک دولت وابسته به بیگانگان خواهد بود.

گردان‌های حزب الله عراق در پایان اعلام کرد که در صورت تشکیل یک حکومت وابسته به بیگانگان، در برابر این کار سکوت نخواهد کرد و اقدامات لازم را برای احقاق حقوق ملت عراق انجام می‌دهد.

در آخرین تحولات عراق،"برهم صالح" رییس جمهوری این کشور فهرست نامزدهای نخست وزیری را دریافت کرده است، بارزترین اسامی که در این فهرست به چشم می‌خورد شامل "محمد شیاع السودانی"، "أسعد العیدانی" و "مصطفی الکاظمی" است.

 السودانی از حزب الدعوه، وزیر حقوق بشر دولت نوری المالکی  و وزیر کار و امور اجتماعی دولت العبادی، الکاظمی رییس دستگاه امنیت عراق و العیدانی فرماندار بصره  است.
صالح همچنین برخی اسامی پیشنهادی برای نخست وزیری را از معترضان دریافت کرده که بارزترین آن،  "رائد جوحی"حقوقدان و بازرس کل وزارت دارایی عراق است.

عبدالمهدی به دنبال گسترش اعتراضات، بروز ناآرامی و خشونت در کشور، ۸ آذر ماه با ارسال نامه ای رسمی استعفای خود را تقدیم مجلس کرد؛ پارلمان عراق هم یک روز پس از آن با استعفای وی موافقت کرد، اما با این وجود تا تعیین جانشین این سمت عهده دار پیشبرد امور اجرایی عراق است.

دوره دولت موقت عبدالمهدی پنجشنبه آینده پایان می‌یابد و امور دولت به رییس جمهوری عراق واگذار می‌شود.

براساس قانون اساسی عراق، فردی که توسط رییس جمهوری این کشور برای تصدی نخست وزیری معرفی می‌شود، ۳۰ روز مهلت خواهد داشت، اعضای کابینه پیشنهادی‌اش را به پارلمان معرفی کند.

برچسب‌ها برهم صالح آمریکا عراق رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری اعتراض در عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برهم صالح آمریکا عراق رژیم صهیونیستی برهم صالح آمریکا عراق رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد تل‌آویو آماده رسیدن به آتش‌بس برای آزادی اسرای خود است اما نمی‌تواند با شرط حماس درباره پایان جنگ موافقت کند.

به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ما همیشه آماده تحقق آتش‌بس برای آزادی اسرایمان بوده و هستیم. ما به هیئت مذاکره کننده اختیارات بسیار زیادی برای پیشرفت در معامله تبادل اسرا دادیم.

طبق گزارش الجزیره، نتانیاهو گفت: ما شروطی را که به معنای تسلیم شدن ما باشد، نمی‌پذیریم و به جنگ تا زمان تحقق اهدافمان ادامه می‌دهیم. تسلیم شدن در برابر خواسته‌های حماس یک شکست فاجعه بار برای اسرائیل است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح
  • مخالف حمله به رفح و کوچ اجباری غیرنظامیان فلسطین هستیم
  • تصمیم صهیونیست‌ها برای ادامه حملات به رفح
  • تشدید حملات مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی همزمان با حمله به رفح
  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • نتانیاهو: شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم