Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی - طی حکمی از سوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور امام جمعه کرمان به‌عنوان رئیس هیأت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان منصوب شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و محمد جلال‌مآب رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به‌عنوان عضو و رئیس هیأت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مراسمی که دیروز عصر دوشنبه، 25 آذرماه در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد، حکم فوق توسط فرود بهرآسمانی معاون هماهنگ کننده ستاد بازسازی عتبات استان کرمان به امام جمعه تقدیم شد.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در این مراسم با توجه به اهمیت بحث بازسازی عتبات گفت: اصل بازسازی حرم‌های مطهر که عمدتاً در عراق قرار دارند، ریشه تاریخی و اعتقادی دارد.
وی افزود: در بحث اعتقادی باید گفت جهان اسلام جغرافیا نمی‎شناسد، همان‌طور که اگر برای یک مسلمان مشکلی پیش‌آید بقیه مسلمین وظیفه دارند به او کمک کنند، در بحث معنوی هم همین‌طور است، اگر قرار است در جایی گنبد و بارگاهی برای یکی از معصومین(ع) بازسازی شود، هر مسلمانی از هر نقطه از جهان وظیفه اعتقادی خود می‌داند در حد توان کمک کند و اگر توفیق پیدا کرد در بازسازی مشارکت کند.
امام جمعه کرمان به ریشه تاریخی این مهم اشاره کرد و گفت: ایران بارها در طول تاریخ در امر بازسازی عتبات مشارکت کرده و به بهترین وجه ممکن در بازسازی‌ حرمین ائمه(ع) به ایفای نقش پرداخته است.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: الحمدلله فضای جدیدی ایجاد شده و کار بازسازی عتبات به بهترین وجه توسط مردم ایران و همه مسلمین جهان در حال انجام است.
وی ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) توسط مردم کرمان را افتخاری برای مردم این خطه دانست و افزود: این کار به بهترین شکل ممکن توسط مهندسان و کارگران کرمانی انجام شده و هنوز مرحله نهایی آب‌طلاکاری خشت‌های مسی گنبد و نصب آنها باقیمانده و همچنین کار مقاوم سازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر و بازسازی رواق‌ها نیز پایان یافته است.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی اظهار امیدواری کرد، ایرانی‌ها بتوانند در امر بازسازی عتبات افتخاری برای تاریخ اسلام رقم بزنند و خادمی خود را نسبت به حضرت سیدالشهدا به انجام برسانند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان اجتماعی علیدادی علی اکبری عتبات عالیات امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۱۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند

محسن مسلمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعزام دانشجویان به عمره مفرده گفت: در این مرحله از عمره مفرده ۱۷۰ نفر از دانشجویان نخبه (دانشجویان پسر) تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان در قالب دو کاروان امروز به عمره مفرده اعزام می شوند.

وی ادامه داد: عملیات عمره دانشجویی در بازه محدود امسال انجام شد و فردا آخرین کاروان عمره اعزام می شود بعد از اتمام عملیات حج تمتع زائران عادی عمره اعزام می شوند که دانشجویان نیز اعزام خواهند شد.

معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: برنامه ریزی شده است احتمالا اعزام دانشجویان مهرماه با شروع دانشگاه ها انجام شود رایزنی ها و هماهنگی ها انجام شده که تمام طیف های دانشگاهی اعم از دانشجویان دختر و پسر اساتید و دانشجویان متاهل را دربرمی گیرد.

حجت الاسلام مرتضی مطهری پور رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نیز به مهر گفت: عملیات عمره دانشجویی در دوره بعدی بعد از اتمام عملیات حج تمتع انجام می شود، سهمیه، ثبت نام و اعزام دانشجویان انجام می گیرد.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: خداوند را بخاطر این نعمت که بعد از ۹ سال وقفه آغاز شد شاکر هستیم که بعد از وقفه طولانی این توفیق حاصل شد.

وی گفت: ستاد عمره در سال ۷۶ با یک کاروان استادی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر تنها مجموعه رسمی و متولی اعزام دانشگاهیان به حج و عتبات مقدسه است و تا به امروز بیش از دو دهه در حال فعالیت است.

کد خبر 6093795

دیگر خبرها

  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید