Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@06:58:13 GMT

صادرات شیر خشک جعلی اروپایی به آفریقا

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۱۸۹۶

صنایع لبنی اروپا، شیر خشک جعلی را که با روغن پالم چرب شده است به آفریقا صادر می‌کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴؛ پنج سازمان مردم نهاد اروپایی و تولیدکنندگان آفریقایی افشا کردند که صنایع لبنی اروپا، شیر خشک جعلی را که با روغن پالم چرب شده است، به آفریقا صادر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صنایع ابتدا چربی شیر را جدا و از آن کره‌ای گران قیمت تهیه می‌کنند. آن‌ها سپس مقادیر زیادی شیر بدون چربی را که روی دستشان باقی می‌ماند، برای ذخیره سازی به پودر تبدیل می‌کنند. این صنایع سپس برای جایگزین کردن چربی حیوانی از روغن پالم برای افزودن دوباره چربی به این پودر‌ها استفاده می‌کنند. روغن پالم دوازده برابر از کره ارزانتر است. این شیر جعلی سپس به غرب آفریقا صادر می‌شود و در آنجا تا سی درصد پائین‌تر از شیر محلی به فروش می‌رسد.

فرانس ۲۴ افزود: به سختی می‌توان تفاوت میان این شیر‌های جعلی با شیر‌های سالم که به طور کامل از شیر گاو تهیه می‌شود را در غرفه‌های فروشگاه‌های بزرگ تشخیص داد. در کشوری همچون سنگال این محصول در همه جا و حتی در محصولاتی که انتظار آن نمی‌رود یافت می‌شود.

کریستین کورنیو، کارشناس شیر در این باره گفت: بحث زیادی درباره شیر خشک وجود دارد، اما کار فقط به اینجا ختم نمی‌شود. در ماست، در شیر مایع، در پنیر و شیر غلیظ شده هم این محصولات وجود دارد. بیشتر محصولات لبنی که در غرب آفریقا به فروش می‌رسند بر پایه این پودر شیر خشک هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا آلودگی هوا محسن پورسیدآقایی هفته پژوهش طرح ملی مسکن مجید بهرامی گاز مرکاپتان وارونگی هوا محمد کیانوش راد اروپا صادرات آفریقا انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا آلودگی هوا محسن پورسیدآقایی هفته پژوهش طرح ملی مسکن مجید بهرامی گاز مرکاپتان وارونگی هوا محمد کیانوش راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات

به گزارش «تابناک» به نقل از مس پرس، سیدمحمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر به همراه جمعی از معاونان و مدیران این بانک با حضور در شرکت ملی صنایع مس ایران، با حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت دیدار و گفتگو کرد.

مدیرعامل بانک شهر در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های این بانک به منظور تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود، آماده همکاری در زمینه توسعه صادرات محصولات و در مقابل واردات تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز صنعت مس هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران هم با اشاره به تفاهم حاصل شده با بانک شهر با هدف توسعه صادرات محصولات تولیدی این شرکت گفت: این تفاهم به منظور افزایش صادرات و کمک به رشد درآمدهای ارزی کشور به عنوان یک اقدام مثبت با جدیت پیگیری خواهد شد.

مدرس خیابانی افزود: واردات تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز شرکت ملی صنایع مس ایران از طریق تسهیلات صندوق توسعه ملی و با استفاده از ظرفیت‌های بانک شهر به عنوان یکی دیگر از محورهای همکاری دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • جزیره نخل جمیرا نماد دبی
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی