Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز آقایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارسال در مجموع ۴۷ درخواست سرمایه‌گذاری ارائه شد و بیش‌از ۱۵۰ هیات داخلی و خارجی از بندر چابهار بازدیدکردند.

وی بیان کرد: رشد ۳۳ درصدی درخواست‌های سرمایه‌گذاری در بندر چابهار را شاهد هستیم و این ورود سرمایه‌گذاران نوید دهنده رشد و شکوفایی این منطقه محروم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به امضای ۶ قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی همزمان با روز حمل و نقل خبر داد و خاطرنشان کرد: آمار متقاضیان سرمایه‌گذاری در بندر چابهار رو به افزایش است.

وی ادامه داد: در هشت ماهه سالجاری ۴۸ شرکت برای سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار اعلام آمادگی کرده و درخواست خود را برای آغاز فعالیت ارائه داده‌اند.

آقایی گفت: در مدت مشابه پارسال ۳۶ درخواست سرمایه‌گذاری ارئه شده، بنابراین می‌توان گفت که تعداد متقاضیان سرمایه‌گذاری در بندر چابهار از فروردین تا ابتدای آذر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: امسال ۲ قرارداد در حوزه ساخت انبار سرپوشیده و مخازن فرآورده‌های نفتی منعقد شده و امضای ۶ قرارداد دیگر نیز در ۲۶ آذر امسال، همزمان با روز حمل و نقل در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان با اشاره به قابلت‌های بندر چابهار در زمینه زیرساخت‌ها،تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری کالا خاطرنشان کرد: افزایش حجم مبادلات کالایی کشور، تسهیل فرآیند ترانزیت و ارائه بسته‌های تشویقی برای ناوگان حمل و نقل زمینی جهت تردد در مسیر چابهار به سایر نقاط کشور موجب تسریع در استفاده از این ظرفیت‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: بندر چابهار نقش کلیدی در تامین کالاهای اساسی استان‌های شرقی ایران دارد و جایگاه ویژه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در رونق سواحل مکران و تبدیل این سواحل به قطب جهانی در گرو توجه به حمل نقل دریایی و ترافیک بار است و در آینده پس از تکمیل زیرساخت‌ها می‌توان شاهد رونق بیشتر این بندر بود.

آقایی ادامه داد: تبادل کالایی ۱۰ کشور با بندر چابهار در ۱۱ ماه گذشته نشان از اهمیت این بندر اقیانوسی است که براین اساس ایران عزم جدی برای اتصال سریع تر بندر چابهار به راهرو شمال جنوب و سود سرشار اقتصادی حاصل از این پروژه حیاتی برای ایران و کشورهای منطقه دارد.

وی گفت: علاوه‌بر فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، بندرچابهار در حوزه ورزش نیز می‌درخشد و ورزشکاران این بندر در هفدهمین دوره رقابت‌های شنا و قایقرانی بنادر کشور موفق به کسب چهار مدال طلا و چهار مدال برنز شدند.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: بندر چابهار ظرفیت‌های فوق العاده‌ای برای همه روش‌های حمل و نقل دریایی از جمله ترانزیت و ترانشیپ دارد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان بندر چابهار بنادر و دریانوردی اشتغال زایی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بندر چابهار بنادر و دریانوردی اشتغال زایی سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان بندر چابهار بنادر و دریانوردی اشتغال زایی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری

 معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار از حضور این منطقه آزاد در بزرگترین رویداد اقتصادی کشور و معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۹۰۰ هزار میلیارد ریال در نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ خبر داد و گفت: این حضور‌ها می‌تواند به جذب سرمایه گذار کمک کند.

مسیح جوادپور گفت : ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان اکسپو ایران ۲۰۲۴ از هشتم اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در نمایشگاه بین‌المللی تهران ادامه دارد.

وی بیان کرد: حضور مناطق آزاد در این رویداد، فرصتی برای معرفی امکانات، مزایا و ظرفیت‌های بی‌نظیر سرمایه‌گذاری این مناطق به فعالان اقتصادی داخلی و خارجی است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: رویکرد منطقه آزاد چابهار به‌عنوان بخشی از مناطق آزاد کشور که در رونق اقتصادی و کمک به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی نقشی پررنگ دارد، تسهیل فضای سرمایه‌گذاری برای ارتقا تولیدات صادرات محور به‌ویژه در حوزه محصولات دریا پایه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی