Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:59:26 GMT

برداشت سالانه ۳۱ تن عسل در شهرستان صومعه سرا

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۲۰۵۰

برداشت سالانه ۳۱ تن عسل در شهرستان صومعه سرا

احمد پادیاب روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : سالانه ۷۵ بهره بردار زنبور عسل در این شهرستان از ۴هزار کلنی خود ۳۱تن عسل برداشت و روانه بازار مصرف می کنند .

وی بیان کرد:تخصیص اعتبار کوتاه مدت و بلند مدت، تسهیلات سرمایه در گردش و مواد مورد نیاز زنبورداران از جمله تهیه شکر و نوار زرد کنه، در رونق این صنعت در شهرستان نقش قابل توجهی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
احمد پادیاب با اشاره به اینکه در راستای حمایت از زنبور داران دومین کارگاه آموزشی و تخصصی زنبورداران کشور در سالن فارابی برگزارشد افزود : در این کارگاه ۱۰۵ زنبوردار توانستند با تکنیک های پرورش ملکه زنبور عسل، تولید ژل رویال، فرآوری دیگر محصولات زنبورعسل و بیماری های زنبور و راه های مقابله با آن آشنا شوند .
وی افزود: توسعه زنبورداری، افزایش کمیت و کیفیت عسل و اشتغال زایی در روستاها از جمله اهداف این کارگاه کشوری دو روزه در صومعه سرا بود.
به گزارش ایرنا در حاشیه برگزاری این کارگاه تخصصی و عملی و میدانی در روستاها  نمایشگاه عرضه محصولات و سوغات این شهرستان و لوازم و تجهیزات مورد نیاز زنبورداری دایربود .
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز  گیلان واقع شده است و از کانونهای مهم کشاورزی در استان و کشور می باشد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی زنبور عسل صومعه سرا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی زنبور عسل صومعه سرا وزارت جهاد کشاورزی زنبور عسل صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا