Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سهم هر ایرانی از بودجه سال آینده نسبت به بودجه مصوب سال ۹۸ بالغ بر ۳۳ درصد بوده است. تاریخ انتشار: 08:30 - 26 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۷۵۱۱

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در هفدهم آذر  ۹۹ لایحه بودجه سال ۹۹ تقدیم مجلس و دیروز (۹۸/۰۹/۲۵) بعد از بررسی آن در کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی، کلیات لایحه به تصویب رسید، اکنون بعد از بررسی کمیسیون تلفیق، لایحه در صحن علنی مجلس بررسی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان مجلس پس از تصویب کلیات لایحه بودجه، بررسی جزئیات لایحه را آغاز می‌کنند که شامل بررسی بخش‌های هزینه‌ای و درآمدی این لایحه خواهد بود.

پس از تصویب جزئیات لایحه بودجه در صحن علنی، این لایحه در صورتی قانونی و لازم الاجرا خواهد بود که شورای نگهبان آن را بررسی و تصویب کرده باشد.

درصورت تصویب لایحه بودجه توسط شورای نگهبان، این لایحه به‌عنوان قانون بودجه سال آینده کل کشور لازم الاجرا بوده و توسط رئیس مجلس به دولت ابلاغ می‌شود.

به طور کلی منابع بودجه سال آینده کشور بالغ بر ۱۹ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۷۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال تعیین شد که این مبلغ پارسال ۱۷ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال بوده است.

با رونمایی از لایحه بودجه سال آینده، این موضوع مطرح شد که در سال آینده برای هر ایرانی چقدر از سوی دولت هزینه می‌شود و این هزینه‌ها در کدام بخش‌ها خواهد بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کل سهم هر ایرانی از بودجه سال آینده ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و میزان کل افزایش سهم هر ایرانی نسبت به بودجه مصوب سال ۹۸ بالغ بر ۳۳ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: مهمترین ویژگی‌های بودجه ۹۹ از زبان نوبخت

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لایحه بودجه بودجه 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش دومین جلسه مجلس شورای اسلامی برای بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

نمایندگان مجلس از روز گذشته به بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ پرداختند و جدول شماره ۵ مربوط به «درآمدها، واگذاری دارایی های سرمایه ای و واگذاری دارایی‌های مالی»، جدول شماره ۷ با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال ۱۴۰۳» و جدول شماره ۹ با عنوان «برآورد اعتبارات ردیف های متفرقه سال ۱۴۰۳» به تصویب رسید.

کد خبر 6092684 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد