Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:08:10 GMT

طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی اصلاح شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۲۳۶۸

طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی اصلاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز جهت تأمین نظر شورای نگهبان طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی را اصلاح کردند.

براساس ماده واحده این طرح در برخی از استان های کشور با رعایت شرایط ذیل منطقه ویژه اقتصادی به شرح جدول پیوست ایجاد می شود:

الف) وجود سازمان اداره کننده حقوقی غیر دولتی مورد تأیید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

ب) اخذ مجوز شورای برنامه ریزی استان مربوطه مبنی بر تخصیص اراضی و تأیید مدارک و الزامات مورد نیاز از قبیل تعهد تأمین زیرساخت های اساسی مانند آب، برق و گاز و موافقت قطعی سازمان حفاظت محیط زیست

پ) تأمین کلیه هزینه های احداث و نگهداری منطقه توسط سازمان اداره کننده (سرمایه گذار بخش خصوصی)

همچنین براساس تبصره یک این ماده مناطق ویژه اقتصادی موضوع این قانون براساس قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران اداره می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق با تبصره دو هزینه مربوط به استقرار و ارائه خدمات گمرکی در مناطق ویژه موضوع این قانون به نرخی که به تصویب هیئت وزیران میرسد، توسط دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از محل درآمدهای مناطق ویژه اقتصادی اخذ و به ردیف درآمدی که در قوانین بودجه سالانه تأمین می شود واریز و در حدود اعتبارات به اعتبارات جمهوری اسلامی ایران اضافه می شود.

براساس تبصره سه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مکلف است هر ۶ ماه یک بار گزارش عملکرد مناطق ویژه اقتصادی را  تهیه و به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه کند.

کد خبر 4799892 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان کمیسیون اقتصادی مجلس جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور وزارت کشور انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هیئت دولت محمدجواد ظریف مجلس اصلاح طلبان سید اسماعیل موسوی حسن روحانی علی لاریجانی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها

استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت تداوم تلاش‌ها در زمینه ارتقای کیفیت و ایمنی راه‌های این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت _در جلسه دیدار با داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به تشریح موقعیت جغرافیایی و اقلیمی استان پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه خراسان‌جنوبی به واسطه واقع شدن در مسیر دو کریدور اصلی شمال به جنوب و غرب به شرق، شاهد ترددهای بی‌شماری است، ارتقای کیفیت و ایمنی راه‌های استان در راستای حفظ امنیت جانی مسافران را ضروری خواند.

استاندار خراسان‌جنوبی ضمن تشکر از عملکرد مثبت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، تصریح کرد: توسعه این خدمات به حمایت‌های ویژه و تأمین تجهیزات نیاز دارد.

وی با ارائه درخواست تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات ایمنی محورهای مواصلاتی در خراسان‌جنوبی، درباره وضعیت روکش راه‌های سطح استان گزارشی ارائه کرد.

قناعت متذکر شد: اصلاح و بهسازی نقاط حادثه‌خیز از اقداماتی است که به‌طور ویژه در دستور کار استان قرار دارد و تسریع در روند اجرای این مهم، حمایت‌های سازمان راهداری را می‌طلبد.

داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی به واسطه نوع فعالیت و اقدامات مثبت، اداره برتر کشور است، خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای شرایط موجود با نظر مثبت هر کمکی که نیاز باشد، انجام می‌شود.

امانی درباره تأمین اعتبار و پیگیری موضوع شتاب دادن به روند اجرای رفع نقاط حادثه‌خیز استان نیز قول مساعد داد.

کد خبر 751050

دیگر خبرها

  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی جنایات اسرائیل را مستندسازی کند
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد