Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@09:01:08 GMT

«پمپئو» به آسیای مرکزی سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۲۴۹۳

«پمپئو» به آسیای مرکزی سفر می‌کند

«مایک پومپئو» وزیر امور خارجه آمریکا ابتدای سال 2020 به کشورهای آسیای مرکزی سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «آی‌بیک سمادیاروف» نماینده رسمی وزارت خارجه قزاقستان ضمن ارزیابی نتایج سفر وزیر امور خارجه این کشور به «واشنگتن» گفت: «مایک پومپئو» وزیر امور خارجه آمریکا ابتدای سال آینده میلادی از کشورهای آسیای مرکزی بازدید رسمی به عمل خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یکی از نتایج سفر «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان به آمریکا این است که پمپئو از دعوت وی استقبال کرده و در ابتدای سال 2020 رسما از قزاقستان بازدید خواهد کرد.

نماینده رسمی وزارت خارجه قزاقستان تصریح کرد: پمپئو نخستین وزیر امور خارجه آمریکاست که به طور رسمی از قزاقستان و منطقه آسیای مرکزی بازدید خواهد کرد زیرا قبل از این سفرهای وزرای امور خارجه آمریکا به قزاقستان و کشورهای دیگر منطقه رسمی نبودند.

وی ادامه داد: ما در حال تقویت روابط دو جانبه با آمریکا هستیم و طرف آمریکایی علاقه زیادی به این موضوع نشان می‌دهد. بیهوده نیست که قزاقستان تنها کشوری در میان جامعه مشترک المنافع است که دارای روابط استراتژیک گسترده با ایالات متحده می‌باشد که تعامل چند وجهی در تمام زمینه‌های همکاری را در نظر دارد.

در 12-13 دسامبر (21-22 آذر) مختار تلئوبردی وزیر امور خارجه قزاقستان به آمریکا سفر کرده و با وزیر امور خارجه و سایر مقامات رسمی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در پی این سفر،  وزارت امور خارجه آمریکا از معرفی استراتژی جدید این کشور در آسیای مرکزی خبر داد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا وزیر خارجی سفر رسمی قزاقستان آسیای مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر

وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌و‌گو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.

طرفین در این تماس آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزهبازدید بلینکن از یک گذرگاه کلیدی در غزهتمجید جهاد اسلامی از خیزش گسترده دانشجویی در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • وزیر امور خارجه به گامبیا رفت
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده استونی را آزاد کرد
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی