Web Analytics Made Easy - Statcounter

آشخانه، نخستین شهر ورودی به خراسان شمالی از سمت استان گلستان است و در مسیر جاده آسیایی قرار دارد؛ شهری که سالانه محل عبور بیش از ۲۰ میلیون مسافر و زائر امام رضا(ع) است و در ایام تعطیلات، ترافیک بسیار زیادی دارد.

خبرگزاری شبستان _مانه و سملقان؛ پنج سال از اصلاح ورودی شهر  آشخانه که آن را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می کند، می گذرد، در عین حال، پروژه سامان دهی ورودی آشخانه با هدف جذب و ماندگاری مسافر و افزایش رونق اقتصادی شهر در سال ۹۳ کلنگ زنی شد که تاثیرات مثبتی هم برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهر به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با این حال، تکمیل نشدن این ورودی و تقاطع های ورودی و خروجی این ورودی سالانه موجب بروز تصادفات زیادی می شود که با جان همشهریان و مسافران بازی می کند و علاوه بر آن سلیقه کاری هر شهرداری که تغییر پیدا می کند، باعث شده که نقشه های اصلاح ورودی نیز تغییر یابد و این به نوبه خود باعث حیف و میل کردن بیت المال و پول های مردم شده است.

 

تاکنون برای اصلاح این پروژه هزینه های زیادی صرف شده اما این پروژه هنوز به اتمام نرسیده در حالی که تکمیل این بولوار موجب افزایش ماندگاری مسافر و رونق اقتصادی بیشتر شهر می شود؛ نکته ای که نگاه ها را به سمت شهرداری و شورای شهر آشخانه می برد. همین امر ما را بر آن واداشت که سری به این مکان بزنیم، جایی که در آن هر روز یک طرح جدید داده می شود و یک طرح نیمه تمام خراب می شود.

 

یکی از کسبه هایی که به کار آپاراتی مشغول است،  می گوید: مانه و سملقان از جمله شهرستان‌ هایی است که نقاط گردشگری زیادی دارد اما تاکنون تدابیری برای ورودی و زیباسازی و اصلاح تقاطع شهر آشخانه اندیشیده نشده است.

 

فرشاد طالب زاده اظهار می کند: سال هاست که اصلاح ورودی شهر آشخانه به خاطر بی تدبیری مسئولان امر به کُندی اجرا می شود و همان زیبایی گذشته خود را نیز از دست داده است.

 

یکی از مسافران در حال عبور از این شهر هم می گوید: از بدو ورود به آشخانه از مسیر استان گلستان، تنها چیزی که به چشم می خورد مکانیکی، تعویض روغنی، آپاراتی و ... است در حالی که ورودی شهر با منطقه گردشگری اش نباید ناهمگون باشد.

 

علی مبارکی ادامه می دهد: یکی از اولویت‌های شهرستان هایی که مناطق گردشگری دارند باید زیباسازی ورودی مرکز شهر باشد و نهادی که باید این امر را مورد توجه قرار دهد، شهرداری است.

 

علی اصغر احمدی، یک شهروند رستوران دار حاشیه این ورودی هم ابراز نگرانی  می کند و می گوید: شهرداری آشخانه چند سالی است مشغول اصلاح ورودی این شهر است ولی هنوز به سرانجام نرسیده که بماند؛ اصلاح ورودی با تغییر شهردارها نیز تغییر می کند و هر بار یک طرح و یک نقشه متفاوتی اینجا اجرا می شود.

 

یک شهروند دیگر می گوید: این کار شهردار و شورای شهر چیزی جزء بی تدبیری و بی سلیقگی نیست و فقط اعتبارات را هزینه می کنند و چند ماه بعد همان طرح را خراب و طرح دیگری را اجرا می کنند.

 

حمید برزگر اظهارداشت: هفت ماهی است که از اجرای جدید اصلاح ورودی شهر آشخانه می گذرد و عدم تسریع در اجرای طرح، کارشناسی نشدن طرح و... باعث شده که چندین تصادف در این ورودی اتفاق بیفتد.

 

وی بیان کرد: امیدواریم شهرداری آشخانه برای اصلاح تقاطع و زیباسازی ورودی و خروجی آن اقدام کند تا مسافران و گردشگران در همان ابتدای ورود به شهر ناامید نشوند و تصویر بدی از شهر در ذهن آن ها نقش نبندد.

 

برزگر اضافه می کند: اگر مسئولان می خواهند شهر رونق اقتصادی داشته باشد یا ورودی خوبی از استان را به نمایش بگذارند، باید تلاش کنند هرچه زودتر اصلاح این تقاطع و زیباسازی آن به اتمام برسد.

 

رئیس شورای شهر آشخانه هم می گوید: پروژه اصلاح تقاطع یا همان ورودی شهر آشخانه از اواسط سال 93 به صورت رسمی آغاز شد ولی قبل از شروع آن باید برخی اقدامات مربوط به این پروژه، انجام می شد.

 

رسول قلی زاده افزود: متاسفانه بی سلیقگی شهردار شهر آشخانه باعث همه این مشکلات در شهر و وردی شهر آشخانه شده است.

 

وی با انتقاد تند از شهردار شهر آشخانه افزود: شهردار، نظام شورایی را قبول ندارد و هیچ گونه خلاقیت و سلیقه ای در خصوص مبلمان و زیباسازی شهری ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه بار جلسه استیضاح وی برگزار شده است، افزود: چهارمین جلسه استیضاح شهردار شهر آشخانه به زودی برگزار خواهد شد و امیدوار هستیم با رای کل اعضای شورای شهر به این کابوس های ورودی در شهر آشخانه و گلایه های مردم پایان دهیم.

 

قلی زاده بیان کرد: کل اعتبارات مورد نیاز برای اصلاح ورودی شهر آشخانه 20 میلیارد تومان است که تاکنون یک میلیارد و 200 میلیون تومان از محل استانداری جذب و هزینه شده است.

 

رئیس شورای شهر آشخانه تصریح کرد: شورای شهر طی برنامه ریزی های انجام شده مقرر کرده بود شهرداری این اعتبار را برای مکانی که مورد نظر است و اولویت دارد، هزینه کند که متاسفانه شهردار توجه ای نکرده نبود.

 

 

 

پایان پیام/638

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر اردبیل کانون های مساجد مانه و سملقان شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

ایسنا/کرمان بخشدار فردوس رفسنجان از مهار سیلاب ورودی به شهر صفائیه خبر داد.

محمدرضا حسینی عصر ششم اردیبهشت ماه در بازدید از محل وقوع سیلاب‌های بخش فردوس اظهار کرد: عصر امروز به مدت یک ساعت بارندگی‌ها به صورت رگباری در دشت نازل شد و آب از سمت دشت و پایین دست سیل بندها به سمت شهر حرکت کرده و در نهایت در ورودی شهر صفائیه به وسیله دستگاه‌ها و ماشین آلات سنگین مهار و به سمت دشت و باغات کشاورزی هدایت شد.

وی بیان کرد: از روز گذشته ستاد بحران بخش برگزار و اعلام آمادگی داشتیم و به تعداد پنج دستگاه لودر در بخشداری، نزدیک سیل بند بالای شهر صفائیه و بالادست روستای علی آباد که در معرض آب قرار دارد، مستقر شده‌اند.

بخشدار فردوس رفسنجان افزود: سیل بندهای بالادست مشکلی ندارند اما این آب از پایین دست سیلاب به سمت شهر صفاییه حرکت داشت که خوشبختانه سیلاب امروز، مهار شد و ستاد بحران بخش فردوس آمادگی لازم را دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های عضو ستاد بحران بخش فردوس از جمله شهرداری، بخشداری، هلال احمر، آتش نشانی، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها آمادگی دارند تا با سیل احتمالی ساعات آینده مقابله کنند و آب‌های سیلابی را به سمت دشت و باغ‌ها هدایت کنند تا منازل مسکونی در امان باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد
  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش
  • سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد
  • انعکاس مشکلات شما در صدای مردم ششم اردیبهشت ماه استان قزوین