Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس دیوان محاسبات در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس با اشاره به مقوله واگذاری شرکت‌های دولتی بیان داشت: علی رغم اینکه ما بر واگذاری شرکت‌ها تاکید می‌کنیم، اما وضعیت شرکت‌ها در زمینه واگذاری تغییری نداشته است. آمار‌ها نشان می‌دهد سال به سال وضعیت شرکت‌های دولتی زیان‌ده شده و از نظر سود دهی رو به افول‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 09:13 - 26 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۷۶۶۹ به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، عادل آذر در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش دیوان محاسبات کشور درباره بودجه شرکت‌های دولتی مندرج در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، گفت: امسال برای نخستین بار ابتکاری در مجلس دهم به همت نمایندگان برای بودجه شرکت‌ها اتفاق افتاد و آن این بود که در آئین‌نامه داخلی مجلس تبصره‌ای به ماده ۱۸۲ الحاق شد که پیرو این ماده الحاقی دولت موظف شد تا بودجه شرکت‌های دولتی را زودتر از بودجه سالیانه به کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس ارائه کند.

بیشتر بخوانید:

رئیس مجلس: دیوان محاسبات گزارش بودجه شرکت‌های دولتی را فردا به مجلس ارائه می‌دهد وی افزود: پیرو این ماده الحاقی تاکید شد؛ نهایتا مقرر شد کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات این بودجه را به دیوان محاسبات داده و این دیوان به مدت ۲۰ روز فرصت داشت تا این بودجه را بررسی کرده و گزارش آن را به صحن علنی مجلس ارائه کند.

آذر بیان داشت: بنده به نوبه خودم از ابتکار دولت و مجلس در این رابطه تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس دیوان محاسبات تاکید کرد:این گزارش یک کار تکنیکی مفصل مبتنی بر شواهد نظام حسابرسی است.
آذر با اشاره به وضعیت شرکت‌های دولتی در عمل به قانون بیان داشت: به عنوان مثال در زمینه تخصیص بودجه به شرکت‌های دولتی در عمل در سال ۹۰، ۱۱۴ درصد، در سال ۹۱، ۱۲۱ درصد و در سال ۹۲، ۱۳۰ درصد و نسبت به قانون ۱۳۰ درصد است که عملکرد گویای چیز دیگری است.

وی بیان داشت: حتی در سال ۹۸ آمار‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌ها مسیر خودشان را می‌روند و عنایتی به قانون ندارند. البته ما در این زمینه راهکار‌هایی داریم که شرکت‌ها براساس قانون عمل کنند.

رئیس دیوان محاسبات در ادامه با اشاره به مقوله واگذاری شرکت‌های دولتی تصریح کرد: علی رغم اینکه ما بر واگذاری شرکت‌های دولتی تاکید می‌کنیم، اما وضعیت این شرکت‌ها در زمینه واگذاری تغییری نداشته است. آمار‌ها نشان می‌دهد سال به سال وضعیت شرکت‌های دولتی زیان ده شده و ازنظر سود دهی رو به افول‌اند.   ادامه دارد ...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۲۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش دومین جلسه مجلس شورای اسلامی برای بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

نمایندگان مجلس از روز گذشته به بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ پرداختند و جدول شماره ۵ مربوط به «درآمدها، واگذاری دارایی های سرمایه ای و واگذاری دارایی‌های مالی»، جدول شماره ۷ با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال ۱۴۰۳» و جدول شماره ۹ با عنوان «برآورد اعتبارات ردیف های متفرقه سال ۱۴۰۳» به تصویب رسید.

کد خبر 6092684 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است