Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین پایانی مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان شامگاه 25 آذر 1398، با معرفی سه گروه برگزیده به کار خود پایان‌داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری درحالی به نقطه‌ی پایانی خود رسید که 12 گروه نمایش صحنه‌ای و عروسکی از 11 مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان گیلان به هنرنمایی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایه این گزارش هیئت‌داوران این مرحله متشکل از: «علی حاج علی ‌عسکری»، «محمد‌علی صادق‌حسنی» و« حدیث نیکرو»  در سایه هم‌اندیشی و با نگاه به  شاخص‌های باور‌پذیری شخصیت‌های نمایش، بهره‌گیری از ادبیات فولکور، استفاده خلاقانه از فضای نمایش و نوآوری در به‌کار‌گیری بازیگران و وام‌گرفتن از کتاب‌های چاپ شده در کانون، آثار برگزیده استانی را ‌معرفی‌کرد.

گروه داوری دربیانیه خود هم‌چنین توجه افزون‌تر به فراگیری شیوه‌های نوین نمایش‌های عروسکی و ساخت عروسک را مورد‌توجه قرارداد و استقبال از فعالیت‌های نمایشی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را فرصتی ارزش‌مند برای برگزاری هرچه ‌بیش‌تر کارگاه‌های آموزشی و ارتقای آگاهی‌های هنری مخاطبان خواند.

داوران این دوره از جشنواره برهمین‌اساس و با توجه به شاخص‌های ارزیابی آثار هنری، نمایش‌های           «قول‌می‌دم بزرگ‌ نشم» به کارگردانی منیژه واحد از مرکز فرهنگی هنری لاهیجان، «تپه‌گُلی» با کارگردانی نگیسا عوض‌مطلق از مرکز شماره یک کانون رشت و نمایش«مامانِ ‌پینوکیویی من» به کارگردانی فریبا گلستانه از مرکز فرهنگی هنری کانون شفت را به‌عنوان سه اثر برتر استانی معرفی‌کرد.   

 درهمین‌حال، گروه داوری  ضمن قدردانی از دیگر عروسک‌گردان‌های جشنواره، «زهرا جمالی» و «راضیه نامی» را به‌ترتیب برای عروسک‌گردانی در نمایش«آخه چرا؟» از فومن و «مامان‌پینوکیویی من» از شفت ، شایسته عنوان  عروسک‌‌گردان‌های دانست.

«غزاله‌حسن‌پور» و«غزاله بابایی» با نمایش «قول‌می‌دم بزرگ‌نشم» از لاهیجان، «پریا طاهری» با نمایش «قصه گُل‌خندان» از روسر و هم‌چنین، «هدیه‌عاشوری» با نمایش «روباه روباه است» از مرکز شماره 3 کانون رشت و «صادق صادقی» با «عشق ضربدر2» از مرکز مجتمع کانون رشت نیز عنوان بازیگران برتر از نگاه داوران را به خود اختصاص‌دادند.

هیئت داوران در همین حال «منیژه واحد»، «مینا حسینی»، «فاطمه نصیر»، «نگیسا عوض‌مطلق» و « فریبا گلستانه» را به ترتیب با نمایش« قول‌می‌دم بزرگ نشم» از لاهیجان، «آخه چرا» از کانون فومن، «تپه‌گُلی» از مرکز شماره یک کانون رشت، «مسابقه کلاه» از مرکز شماره 2 رشت و  «مامان پینوکیویی من» از کانون شفت ، کارگردان‌های برتر معرفی‌کرد.

گفتنی‌است، اعضای 12 تا 18 سال و اعضای ارشد 18 تا 24 سال مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از شرکت‌کنندگان در این جشنواره بودند که صبح و عصر روز 25 آذر1398 در سالن سینمای کانون رشت برگزارشد.

شایان‌ذکر است، مرحله کشوری هجدهمین دوره جشنواره هنرهای نمایشی کانون که با شعار«نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده صورت‌می‌گیرد، قرار است ۲۶ تا ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ به میزبانی استان خوزستان برگزار‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گیلان شاخص عشق فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۲۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست مشترک با مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اهمیت مالکیت معنوی در زیست فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: کودکان و نوجوانان این سرزمین باید با عملکرد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت در زمینه‌هایی همچون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری آشنا شوند و این امر خود نیازمند آموزشی متناسب و درخور سن این افراد است.

در ادامه حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: آموزش مالکیت معنوی در دنیا به عنوان یکی از بحث‌های پایه‌ای برای کودکان است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از متولیان مؤثر در حوزه کودک و نوجوان است.

وی افزود: آموزش عمومی و فردی منابع انسانی در حوزه مالکیت فکری، تولید پادکست، انیمیشن، تئاتر، تصویرسازی و انتشار کتب مناسب سن کودکان و نوجوانان در راستای آموزش نسل جدید و آشنایی با مالکیت فکری از موضوعاتی است که با تعامل مشترک با سازمان ثبت باید برای کودکان و نوجوانان عملیاتی شود.

در این نشست که اسلامی سرپرست مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت نیز حضور داشت، مقرر شد در آینده‌ای نزدیک تفاهم نامه مشترکی فی‌مابین مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت اجرایی شدن موارد ذکر شده منعقد شود.

کد خبر 6097407

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند