Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@17:38:38 GMT

جشنواره های بومی سبب توسعه گردشگری می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۲۸۵۴

جشنواره های بومی سبب توسعه گردشگری می شود

نادر سحرخیر در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن با اهمیت خواندن اجرای جشنواره های بومی محلی در روستاهای شهرستان رامسرگفت: این گونه برنامه ها را در دهستان اشکورات وجنت رودبار وجواهرده در دستور کار داریم و برگزاری مستمر این جشنواره ها در روستاهای مختلف شهرستان به توسعه صنعت گردشگری کمک می کند.

سحرخیز گفت: ایجاد تورهای گردشگری در شهرستان با هدف شرکت در آیین های محلی علاوه بر رونق گردشگری نقش مهمی در احیا و حفظ ارزش های فرهنگی و اجتماعی جامعه روستایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره های بومی محلی را می توان در ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار داد، خاطرنشان کرد: احیای سنت ها، آیین ها، آداب و رسوم و توسعه گردشگری به واسطه معرفی جاذبه های محلی از جمله دستاوردهای برگزاری این جشنواره ها به شمار می رود.

وی با اشاره به توجه دولت به تولید نشاط اجتماعی در راستای ایجاد جامعه ای سالم اظهار داشت: از تمام ظرفیت ها برای هرچه بهتر برگزار شدن چنین برنامه هایی در شهرستان حمایت می کنیم.

سحرخیز همچنین یادآور شد: برای دستیابی به زندگی سالم و بدور از چالش های اجتماعی نیازمند بازگشت به سبک زندگی ایرانی ، اسلامی، احیای سنت‌های بومی و محلی است و جاذبه سازی برای گردشگران باعث رونق اقتصادی و توسعه روستایی می شود.

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر همچنین احیای صنایع دستی روستایی را یکی دیگر از رهاوردهای اینگونه جشنواره ها دانستند و خواستار مشارکت نهادهای محلی در روستا در اجرای این گونه جشن هاشدند.

کد خبر 4799934

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی مازندران جشنواره آیینی و سنتی بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان تعطیلی مدارس قزوین مجلس شورای اسلامی بارش برف یاسوج شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند ثبت نام کاندیداها هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۲۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان

به‌ گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همایش روز ملی خلیج فارس و افتتاح دو نمایشگاه با حضور فرماندار بندرماهشهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان، رییس اداره میراث فرهنگی بندرماهشهر، مشاور وزیر میراث فرهنگی و مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی، نماینده اداره کل پایگاه های وزارت میراث فرهنگی و سایر مسئولین شهرستانی و استانی در بندرماهشهر افتتاح شد.

فریدون بندری فرماندار بندرماهشهر اظهار کرد:

در آستانه روز ملی خلیج فارس برنامه های متنوعی در سطح شهرستان بندرماهشهر اجرا شد. بندرماهشهر ظرفیت بسیار زیادی ابعاد مختلف ارائه تاریخ و فرهنگ غنی خود در کرانه خلیج فارس دارد.

فرماندار بندرماهشهر گفت: افتتاحیه دو نمایشگاه را در روز ملی خلیج فارس داشته ایم. در گستره خلیج فارس تنوع فرهنگی بسیاری وجود دارد، این تنوع فرهنگی در قالب نمایشگاه نقشه های تاریخی خلیج فارس از دوران باستان تا اخرین تغییر و تحولات خلیج فارس و نمایشگاه عروسک های زیبای اقوام ایران که برآیندی از فرهنگ های متنوع و منحصر به فرد است، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

سارا عبادی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندرماهشهر بیان داشت: از حمایت و همکاری فرمانداری بندرماهشهر، منطقه سوم دریایی سپاه پاسداران، شرکت عملیات غیرصنعتی، پتروشیمی بندرامام، موسسه فرهنگی هنری آوای نصر ایرانیان، کانون فرهنگی هنری دایا، موسسه آموزشی گردشگری فراز علم و دانش پارس، پژوهشگاه میراث فرهنگی، دریابانی و شیلات کمال تشکر را داریم.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندرماهشهر افزود: نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس با این وسعت و اهمیت نقشه ها و نمایشگاه عروسک های بومی اقوام ایران برای اولین بار است که در استان خوزستان در بندرماهشهر برگزار می شود.

علیرضا ایزدی مشاور وزیر میراث فرهنگی و مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی بیان داشت: باعث خوشحالی است که روز بزرگداشت خلیج فارس در بندرماهشهر حضور داشته ایم. همدلی و همراهی مسئولین و مردم باعث اتفاقات خوب در این شهر شده و افتتاح دو نمایشگاه بسیار ارزشمند قابل تامل است.

غلامعباس اویسی مدیر موسسه فرهنگی هنری آوای نصر ایرانیان برگزار کننده دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و نمایشگاه عروسک های بومی اقوام ایران زمین بیان داشت: خلیج فارس جان ما هست و با توجه به هجمه های رسانه ای که در این سال ها بر نام خلیج فارس بود تصمیم گرفتیم برای آشنایی نسل جدید یا z برنامه های در کناره خلیج فارس در بندرماهشهر برگزار کنیم که خوشبختانه مورد استقبال فراوان نسل نوجوان و جوانان شهر قرار گرفت

همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس از منظر پژوهش های مردم شناسی نیز در بندرماهشهر با حضور اساتید پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور، ژیلا مشیری، زهرا زارع، مریم کیان، گیتی دشتکی و نازنین نوری نژاد برگزار شد.

دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایران، از تاریخ ۱۰ الی ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در فرهنگسرای فردوسی بندرماهشهر دایر بود.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903164

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود