Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@02:03:42 GMT

چادر مشکی در خارج ۵ دلار؛ در داخل یک میلیون تومان!

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۲۸۸۲

چادر مشکی در خارج ۵ دلار؛ در داخل یک میلیون تومان!

خبرگزاری ایسنا: عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران از افزایش چشمگیر قیمت چادر مشکی در سال‌های اخیر خبر داد و با بیان حضور "مافیا" در واردات این کالا، اظهار کرد: تغییرات تعرفه‌های واردات ممکن است برای کسانی که از این راه تخلف می‌کنند، مشکل ایجاد کند؛ چرا که افرادی به اسم چادر، کالا‌های دیگری را به کشور وارد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید افتخاری با بیان اینکه در سال‌های اخیر با افزایش نرخ ارز، قیمت چادر مشکی افزایش چشمگیری داشته است، قیمت هر متر چادر مشکی را بین ۲۰۰ هزار تومان تا بیش از یک میلیون تومان اعلام کرد.

این در حالی است که به گفته این مقام صنفی، قیمت جهانی هر متر چادر مشکی در حال حاضر ۱.۵ تا ۵ دلار است.

وی همچنین دلیل دیگر این افزایش قیمت را کم شدن عرضه این کالا عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه واردات چادر مشکی در دست عده‌ای محدود است، این افراد با کم کردن عرضه چادر مشکی، تغییرات مطلوب خود را بر قیمت آن اعمال کردند. از طرف دیگر تولیدکنندگان چادر مشکی به دلیل مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه و نقدینگی، تعطیل شدند یا محصول تولیدی خود را تغییر دادند، که مجموعه این شرایط باعث ایجاد خلاء در بازار چادر مشکی شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با بیان واردات سالانه ۷۰ میلیون متر چادر مشکی، تصریح کرد: در ۴۰ سال اخیر حجم زیادی چادر مشکی به کشور وارد شده، اما تاکنون کارخانه‌ای که چادر مشکی با کیفیت خوب و کاملا داخلی تولید کند، ایجاد نشده است. این در حالی است که راه‌اندازی چنین کارخانه‌ای به هزینه وحشتناکی نیاز ندارد.

به گفته وی، نیاز سالانه کشور به چادر مشکی ۸۰ میلیون متر است که ۱۰ متر از آن در داخل تامین می‌شود و مابقی عمدتا از کشور‌های چین و ژاپن وارد می‌شود.

افتخاری همچنین با بیان اینکه دلیل مرغوبیت چادر مشکی خارجی رنگ‌رزی مناسب، مواد مرغوب و استفاده از تکنولوژی جدید است، اظهار کرد: به اعتقاد من مافیای واردات اجازه نمی‌دهد تولید چادر مشکی در داخل کشور انجام شود.

سازمان‌های مبلغ حجاب منابع خود را به تولید چادر اختصاص دهند

این مقام صنفی با بیان اینکه سازمان‌های تبلیغ کننده حجاب می‌توانند منابع تبلیغ را برای راه‌اندازی کارخانه‌های تولیدکننده چادر مشکی هزینه کنند، گفت: با هزینه ۱۰ میلیون دلار می‌توان یک کارخانه تولید چادر مشکی با خروجی بالا راه‌اندازی کرد که ضمن سود بالا، اشتغال خوبی هم ایجاد می‌کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در توضیح علت دیگر ادامه واردات چادر مشکی گفت که تغییرات تعرفه‌های واردات ممکن است برای کسانی که از این راه تخلف می‌کنند، مشکل ایجاد کند؛ چرا که افرادی به اسم چادر که تعرفه واردات آن پایین است، کالا‌های دیگری را به کشور وارد می‌کنند؛ بنابراین این افراد از مخالفان افزایش تعرفه واردات چادر هستند.

وی در پایان با بیان اینکه در حوزه تولید چادر مشکی مشوقی وجود ندارد، خاطرنشان کرد که دلایل گوناگونی برای عقب ماندگی در زمینه تولید چادر مشکی در کشور وجود دارد و این موضوع محدود به یک عامل نیست.

به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اخیرا قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) درباره حضور مافیای واردات چادر مشکی گفته بود:" وقتی ۱۲ واردکننده در زمینه واردات چادر مشکی وجود دارد، یعنی انحصاری وجود ندارد و این ۱۲ شرکت می‌توانند با هم رقابت کنند و انحصار را بشکنند".

منبع: فردا

کلیدواژه: چادر مشکی قیمت چادر مشکی مافیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، امیرجمشیدی گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش۱۵۵میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

وی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

جمشیدی بیان داشت: امارات حدودا ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشور‌ها است.

وی افزود: واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به واردات کالا‌های اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی‌ها وروغن‌های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهند.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • همراه پرخرج
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور