Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@09:17:30 GMT

تمدن اسلامی نتیجه اتخاذ تصمیمات قرآنی مسئولان است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۳۰۸۸

تمدن اسلامی نتیجه اتخاذ تصمیمات قرآنی مسئولان است

گروه فعالیت های قرآنی ــ مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه امام رضا(ع) گفت: تصمیمات مسئولان در چارچوب قرآن جامعه را وارد تمدن بزرگ اسلامی می‌کند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام برهان باقری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه امام رضا(ع) شامگاه 25 آذرماه، در مراسم اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن نیروهای شاغل سپاه در بخش آقایان در مجتمع فرهنگی امامت مشهد، اظهار کرد: کسی که سر سفره قرآن بنشیند دست خالی بازنمی‌گردد و روایت داریم کسی سر جلسه قرآن نمی‌نشیند مگر اینکه زمانی که بلند می‌شود یا به او قطعا زیاد داده شده و یا از او کم می‌کنند، بدین معنا که به هدایتش افزوده می‌شود و راه را به شما نشان می‌دهد و یا اینکه از رفتن به مسیر انحراف باز می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم وارد تمدن اسلامی شویم در ابتدا برای ورود به دولت اسلامی مسئولان باید کارکرد و تصمیماتشان در چارچوب قرآن باشد، چرا که دولت اسلامی دولتی است که مسئولین در چارچوب دین حرکت می‌کنند و در صورتی دولت اسلامی محقق می‌شود که اطاعت از، ولی فقیه را بر خود واجب بداند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی باید جامعه ما قرآنی شود. امام زمان (عج) می‌آید که احکام قرآن روی زمین نماند و این محقق نمی‌شود مگر اینکه جامعه ما قرآنی شود.

وی ابراز کرد: سپاه باید پیش قراول عرصه فرهنگ باشد، چرا که سپاه حافظ انقلاب و نظام است. ما در جنگ سخت و نیمه سخت دشمن را شکست دادیم و در عرصه جنگ نرم هم باید به مقابله با دشمن برخیزیم.

باقری در بخش دیگر از سخنان خود افزود: رهبری که شخصیت قرآنی هستند و فرمودند: «آمریکا قابل اعتماد نیست»، اما مسئولین ما قرآنی نیستند و به آموزه‌های آن ایمان ندارند، چرا که اگر اینطور بود با آمریکا مذاکره نمی‌کردند و گوش به فرمان رهبرشان بودند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) تاکید کرد: برای زمینه‌سازی ظهور باید مسئولین قرآنی شوند و راه نجات ما از فتنه‌ها قرآن است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی مسابقات قرآن سپاه امام رضا تمدن اسلامی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی

مسئولان برگزاری جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی در نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم بیان کردند که برگزاری این جشن یک خاطره شیرین تربیتی و معنوی است.

این برگزارکنندگان افزودند به همین خاطر در نمایشگاهی که با شعار تربیت قرآنی گشایش یافته است، این مراسم معنوی برگزار شده است.

این مسئولان همچنین ابراز امیدواری کردند که در سال‌های آینده نیز با تعداد بیشتری بتوانند در چنین فضا‌های معنوی جشن تکلیف برگزار کنند.

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقامات کابل و برخی کشور‌های اسلامی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» برای یک هفته در ۲۵ غرفه درحال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی