Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان مغرب و یک مقام ارشد این کشور طی مصاحبه‌ای با یک رسانه عبری‌زبان، اعلام کردند که مشخص نیست که دولت مغرب نیتی برای گسترش روابط با رژیم صهیونیستی داشته باشد، و از اسرائیلی‌ها در مغرب استقبال می‌شود. ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رای الیوم، «حبیب المالکی» رئیس پارلمان مغرب و «عبدالصمد قیوح» معاون اول رئیس شورای مشاوران( اتاق دوم) طی گفت‌وگوی‌شان با روزنامه عبری‌زبان «معاریو»، اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند قصد دولت مغرب برای توسعه روابط با اسرائیل را تأیید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیوح با تأکید بر این‌که موضع رسمی مغرب در مقابل دولت عبری‌زبان همچون گذشته است، هرگونه بحثی درباره روابط علنی با اسرائیل را رد کرد.

المالکی خبرها مبنی بر سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به مغرب و دیدارش با پادشاه این کشور را «شایعات رسانه‌ای» عنوان کرد و گفت که چیز جدیدی در این مورد وجود ندارد.

با این حال، این روزنامه عبری‌زبان نوشته است که رئیس پارلمان و معاون رئیس مشاوران مغربی تأکید کرده‌اند که «از اسرائیلی‌ها دعوت شده است به سفر به مغرب ادامه دهند و از آنها در آنجا استقبال می‌‌شود».

مسئولان مغربی از بیان اظهارات در مطبوعات اسرائیل یا ظاهر شدن در رسانه‌های عبری‌زبان خودداری می‌کنند، ولی موافقت یک مسئول بلندپایه مانند رئیس پارلمان، که در رسانه‌های مغربی به آن «مرد سوم» در هرم دولت اطلاق می‌شود، باب را برای گمانه‌زنی‌هایی باز کرده است.

معاریو خاطرنشان کرد، در اوایل ماه جاری رسانه‌های اسرائیل گزارش می‌دادند که برای اعلام گسترش روابط میان مغرب و اسرائیل زمینه‌سازی می‌شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای انجام سفری رسمی به مغرب به همراه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا برنامه‌ریزی می‌کرد.

رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند که نتانیاهو امیدوار بود که از سفر پامپئو به مغرب به عنوان «دستاوردی برای دستیابی به فرصت‌های سیاسی» بهره‌برداری کند.

طبق گزارش رسانه‌های عبری‌زبان، با توجه به سفر وزیر خارجه آمریکا به مغرب، اسرائیل امیدوار بود که این سفر دستاوردی دیپلماتیک واقعی داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا از لیسبون، پایتخت پرتغال عازم رباط شد تا با مسئولان ارشد مغربی دیدار کند؛ ولی به دلایلی نامعلوم، دیدار وی با پادشاه این کشور لغو شد.

لغو دیدار پادشاه مغرب با پامپئو

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,88,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل مراکش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل مراکش اسرائیل مراکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودوری «بن گویر» واژگون شد

آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نتیجه واژگونی خودروی خود راهی بیمارستان شد.

شبکه الجزیره گزارش داد، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از واژگون شدن خودروی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و زخمی شدن وی و انتقالش به بیمارستان خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بن گویر هنگام خروج از صحنه عملیات ضد صهیونیستی در رمله در یک حادثه رانندگی مجروح شد.

هنوز گزارشی از وضعیت جسمی وی منتشر نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • گزارش رسانه صهیونیست از فریبی به نام اسکله غزه + فیلم
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است
  • پیش‌بینی استعفای «هرتزی هالوی» و دیگر مسئولان نظامی شکست ۷ اکتبر
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی راهی بیمارستان شد
  • خودوری «بن گویر» واژگون شد
  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است