Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: فعالیت های پژوهشی جهاددانشگاهی استان کردستان در این مراکز با هدف ارایه خدمات تخصصی و انجام طرح‌های تحقیقاتی کاربردی و بهره‌برداری از یافته‌های علمی آن در جهت تولید ثروت از فناوری‌های کسب شده در استان انجام می شود.

جاهده تکیه خواه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های مهم جهاددانشگاهی استان کردستان، بسط پژوهش‌های توسعه‌ای، کاربردی و ارایه خدمات تخصصی مورد نیاز جامعه و توسعه استان است اظهار کرد: ایجاد ارتباط مؤثر با نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی در جهت رفع نیازهای پژوهشی و مطالعاتی آنان و حل بخشی از مشکلات جامعه و تولید دانش فنی از وظایف معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعالیت در مرکز خدمات تخصصی GIS، گروه پژوهشی مطالعات سنجش از دور در کشاورزی و منابع آب، مرکز خدمات تخصصی اتاف با هدف ارزیابی تأثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه‌ها، مرکز نوآوری و شکوفایی استان، مرکز آسیب های اجتماعی و نمایندگی بانک خون بند ناف رویان از جمله عملکردهای حوزه پژوهش و اشتغال جهاد دانشگاهی در دو سال اخیر بوده است.

 معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد: فعالیت های پژوهشی جهاددانشگاهی استان کردستان در این مراکز با هدف ارایه خدمات تخصصی و انجام طرح‌های تحقیقاتی کاربردی و بهره‌برداری از یافته‌های علمی آن در جهت تولید ثروت از فناوری‌های کسب شده در استان انجام می شود.

وی افزود: این معاونت گام‌های اساسی را برای تولید علم و ارایه خدمات تخصصی مورد نیاز سازمان‌ها و صنایع مختلف استان، برداشته و طی دو سال اخیر چندین طرح پژوهشی کاربردی را با موفقیت اجرا کرده است.

 معاون پژوهش جهاددانشگاهی استان کردستان، با اشاره به اهمیت فعالیت های تخصصی GIS در سطح استان بیان کرد: مشاور و مجری تخصصی تولید سامانه WebGIS ، اجرای طرح ملی نقشه برداری املاک جهاددانشگاهی کل کشور، اجرای طراحی سامانه ملی جامع اطلاعات مکانی جهاددانشگاهی در سطح کشور، استقرار سامانه GIS خطوط گازرسانی منطقه نایسر سنندج، چاپ و ارائه 10 مقاله علlی پژوهشی، همایشی و ISIو برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی در زمینه آموزش تخصصی GIS از جمله اقدامات مهم جهاددانشگاهی در این حوزه به شمار می رود.

وی اجرای طرح ملی ریز ازدیادی پنج رقم رایج توت فرنگی استان،تولید نشاهای عاری از ویروس ارقام غالب استان، احداث آزمایشگاه کشت بافت به متراژ 250 متر، احداث گلخانه هیدروپونیک به مساحت 500متر، برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی در حوزه کشت بافت را از اهم عملکرد های پژوهشی جهاددانشگاهی کردستان در مرکز خدمات تخصصی بهبود کمی و کیفی توت فرنگی ذکر کرد.

تکیه خواه در ادامه با بیان اینکه خدمات تخصصی و طرح‌های تحقیقاتی انجام شده در گروه‌های پژوهشی جهاددانشگاهی کردستان، براساس نیاز کارفرما تعریف، طراحی و اجرا شده است عنوان کرد: جذب دو نفر عضو هیأت علمی، ثبت دو اختراع مورد تأیید سازمان پژوهش ها، عقد 340 قراداد در نمایندگی بانک خون بند ناف استان، اجرای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان کردستان و اتصال به بازار یک هزار و 285 نفر، تدوین سند توسعه ارتقای زنان و تدوین سند توسعه امور اجتماعی فرهنگی استان از دیگر فعالیت های مهم حوزه پژوهش جهاددانشگاهی کردستان به شمار می رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی کردستان استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت

حمیدرضا اسماعیلی با بیان اینکه ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت گفت: این شبکه ها در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، محیط زیست، سلامت اجتماعی، آسیب های اجتماعی (حاشیه نشینی و اعتیاد)، فعالیت های جهادی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، دانش بنیان و نوآور، امداد و نجات، ازدواج و جوانی جمعیت، گفتمان دینی و جهاد تبیین، فعالیت های فرهنگی در حوزه ورزش، کارآفرینی و اشتغال پذیری و شبکه نشاط و اوقات فراغت تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: توانمندسازی و ارتقای تشکل‌ ها و سازمان‌ های مردم‌ نهاد از مهمترین اهداف این شبکه هاست.

اسماعیلی همچنین ادامه داد: هم‌ افزایی‌، گردهمایی، تشریک تجارب و اطلاعات در خصوص محور مشترک‌ فعالیت‌ از جمله فرصت هایی است که این شبکه ها در اختیار جوانان قرار می دهند.

اسماعیلی در توضیح ساختار این شبکه ها، گفت: هر کدام از این شبکه ها دارای یک دبیرخانه ملی در یکی از استان هاست و تمامی شبکه ها در تمامی استان ها دبیرخانه استانی دارند.

وی اضافه کرد: استان زنجان به عنوان استان معین و دبیرخانه ملی شبکه کارآفرینی و اشتغال پذیری جوانان انتخاب شده و یکی از دبیران سمن های جوانان استان، دبیر ملی این شبکه است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در خصوص برگزاری انتخابات شبکه های تخصصی تشکل های جوانان،افزود:این انتخابات در روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت سال جاری در استان برگزار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • دریادار سیاری: دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • کارگران پیشروان میدانی تولید ثروت هستند
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود