Web Analytics Made Easy - Statcounter

درگیری‌های بیروت پس از انتشار یک فیلم توهین‌آمیز ضد شیعیان تشدید شد و حزب‌الله و جنبش امل معترضان را به آرامش دعوت کردند. ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری القدس العربی پس از انتشار یک فیلم توهین آمیز ضد شیعیان در لبنان٬ شماری از معترضان که از این موضوع به شدت ناراحت و عصبانی بودند٬ در نزدیکی پل رینگ بیروت جمع شدند تا به میدان شهدا بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان همچنین با نیروهای امنیتی که در تلاش برای جلوگیری از درگیری و برخورد با مردم بودند٬ درگیر شدند.

نیروهای امنیتی برای محافظت از معترضان موانعی ایجاد کردند.

تظاهرات‌کنندگان به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند و این نیروها نیز با استفاده از گازهای اشک‌آور سعی داشتند جلوی آنها را بگیرند.

نیروهای کمکی از ارتش نیز به مکان درگیری‌ها رسیدند.

معترضان همچنین خودرویی را که در نزدیکی محل وقوع درگیری ها پارک شده بود ، آتش زدند.

این منطقه شاهد درگیری‌های مکرر میان نیروهای امنیتی و جوانان شیعه است.

پس از مداخله تعدادی از فعالان محلی و حزبی و امام جماعت مسجد خندق الغمیق در میان استقرار شدید نیروهای امنیتی٬ آرامش به مرکز بیروت بازگشت.

مقام حزب الله: دخالت‌های آمریکا دلیل مشکلات لبنان استریاست‌جمهوری لبنان: میشل عون به قانون اساسی پایبند استلبنان| درگیری در مقابل پارلمان و تدابیر امنیتی شدید ارتش در مسیر بعبدالبنان| تعویق رایزنی‌های پارلمانی درباره معرفی نخست‌وزیر

تعدای از جوانان معترض نیز پس از مشکلاتی که به وجود آمد و زخمی شدن چند نفر٬ از نیروهای امنیتی عذرخواهی کردند.

رهبری حزب‌الله و جنبش امل خواستار جلوگیری از رفتارهای خشونت‌آمیز پس از انتشار فیلم‌های فتنه‌انگیزانه شدند.

تاکید جریان ملی بر جلوگیری از اتلاف وقت برای تشکیل دولت

کمیته مرکزی اطلاع‌رسانی جریان آزاد ملی لبنان در پی پاسخ مثبت میشل‌عون رئیس‌جمهور لبنان به درخواست سعد حریری نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور این کشور مبنی بر به تعویق انداختن مجدد زمان رایزنی‌ها اعلام کرد که جریان آزاد ملی از نحوه برخورد مناسب رئیس‌جمهور با این موضوع قدردانی می‌کند؛ اما این کمیته با همه مثبت‌اندیشی خود خواستار توقف وجلوگیری از اتلاف وقت و موافقت با پیشنهاد قوی‌ترین فراکسیون پارلمانی لبنان برای تشکیل دولت نجات ملی است تا فورا با بحران کنونی کشور مقابله کند.

جریان آزاد ملی بار دیگر پیشنهاد خود را از موضع میثاق ملی کشور برای حریری مطرح کرد که فورا گزینه‌ای را برای معرفی به عنوان نامزد نخست‌وزیری انتخاب کرده و با مشورت رئیس‌جمهور و کمک و حمایت فراکسیون‌های پارلمانی٬ دولتی متشکل از وزرای پاک و شایسته و نیز با مشارکت نمایندگان شایسته‌ای از میان معترضان تشکیل شود.

بیار رفول مشاور امور سیاسی میشل عون نیز به نوبه خود با تاکید بر اینکه رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب مامور تشکیل کابینه بعد از پنجشنبه دیگر به تعویق نمی‌افتد٬ اظهار داشت که سعد حریری شروطی هم برای لبنان و هم ملت این کشور قرار داده است.

رفول ادامه داد که به نظر می‌رسد حریری در داخل و خارج کشور رد شده و خودش باید علت آن را بداند. وی خاطرنشان کرد که روز پنجشنبه آخرین مهلت رایزنی‌ها با حریری است و شرایطی که او مطرح می‌کند از جانب اکثریت اعضای پارلمان رد شده است.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد

در شرایطی که سرکوب دانشجویان آمریکایی از سوی پلیس افزایش یافته و شمار بازداشتی‌ها در دانشگاه‌ها از ۲۲۰۰ نفر فزونی یافته، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار وضع مجازات جدید ضد معترضان شد.

به گزارش مهر، پس از تعلیق و بازداشت بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، خیزش اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافته و باوجود مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، اینک مقام‌های آمریکایی درصدد تشدید فشار به دانشجویان با استفاده از ابزارهای دیگر برای جلوگیری از اعتراضات حمایت از غزه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور با هدف ممانعت از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

نشریه آمریکایی آکسیوس روز شنبه گزارش داد که رئیس کنگره آمریکا اعلام کرد که راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جز گزینه‌های احتمالی برای مقابله با معترضان قرار گیرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند».

گفتنی است که دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ابتدای خیزش اعتراضی خود خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • عکس/شعر کنایه آمیز علیرضا بیرانوند برای هواداران زن پرسپولیس
  • عکس/شعر کنایه آمیز علیرضا بیرانوند برای هوادارن زن پرسپولیس
  • تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین