Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرانوندی گفت: در بخش آب‌ و فاضلاب روستایی استان حدود ۸۰۴ روستا با ۳۲۰ هزار نفر با خط انتقال و شبکه‌ی ۴۲۰۰ کیلومتر از نعمت آب برخوردار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داراب بیرانوندی در گفت‌وگو با صبح‌قزوین؛ درباره‌ی حفاظت از منابع طبیعی اظهار کرد: بخش آب‌وفاضلاب استان قزوین دارای سه آزمایشگاه است که جمعیت 618 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین حدود 32 هزار و 200 مترمکعب از تصفیه‌خانه‌های این استان درحال طی‌کردن مراحل احداث هستند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین تصریح کرد: تصفیه‌خانه‌های درحال احداث استان شامل تصفیه‌خانه‌ی شهرستان آبیک، شال و شریفیه هستند که با وجود مشکلات اعتباری مدت‌زمان بسیاری را برای احداث طی می‌کنند.

وی اذعان کرد: در بخش آب‌وفاضلاب روستایی استان حدود 804 روستا با 320 هزار نفر با خط انتقال و شبکه‌ی 4200 کیلومتر از نعمت آب برخوردار هستند که نسبت این آمار به کل کشور 86 درصد است.

این مقام مسئول عنوان کرد: درسال جاری حدود 60 روستای استان به صورت سیار آب‌رسانی شدند که طبق برنامه از 18 مجتمع آب‌رسانی روستاها، حدود 11 مجتمع آب روستایی به بهربرداری می‌رسند.

تکمیل تصفیه‌خانه‌های شهر قزوین و تاکستان اولویت برنامه‌های اجرایی استان 

وی ابراز کرد: برای اولویت‌های اجرایی که در سال 98 برنامه‌ریزی شده حدود 179 میلیارد اعتبار تعیین شده‌ است که اعتبار کنونی ما از این مقدار 65 میلیارد تومان بوده که برنامه‌ی ما برای اعتبار باقی‌مانده فروش زمین‌های مسکن مهر است.

بیرانوندی تصریح کرد: اولویت برنامه‌های اجرایی استان شامل احداث 50 کیلومتر شبکه‌ی آب‌رسانی، احداث هشت حلقه چاه‌، تکمیل تصفیه‌خانه‌های شهر قزوین و تاکستان و احداث سه شبکه‌ی فاضلاب هستند.

وی تصریح کرد: همچنین مهمترین پروژه‌های استان مانند طرح آب‌رسانی به شهرک مهرگان است که تا به حال دارای حدود 25 هزار متر مکعب مخزن با دو ایستگاه پمپاژ و 17 کیلومتر خط انتقال بود که برای رفع مشکلات آب این منطقه 10حلقه چاه در مرحله‌ی احداث قرار گرفته‌ است.

بیرانوندی ادامه داد: بخش فاضلاب شهر مهرگان، شریفیه و محمدیه نیز کلنگ‌زنی شده‌ است تا نیازهای فعلی مردمان این منطقه برطرف شود که برای برطرف کردن سایر مشکلات آب و فاضلاب این مناطق حدود 100 میلیارد اعتبار لازم‌ پیش‌بینی شده که نیازمند همکاری مسئولین است.

این مقام مسئول عنوان کرد: طرح آب‌رسانی به شهرستان آبیک نیز از اولویت‌های اجرایی سال جاری است که برنامه‌ی ما برای این پروژه طرح اصلاح کیفیت آب این منطقه و افزایش هدایت الکتریکی تعیین شده است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون نیز حدود 20 حلقه چاه در این منطقه وجود دارد که از این تعداد تنها 11 چاه آب قابل بهربرداری هستند از سوی دیگر چاه‌های موجود از کیفیت خوبی برخوردار نیستند که برنامه‌های ما برای این منطقه حل‌مشکلات کیفی آب است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین در پایان گفت: ایجاد پکیج سرامیکی، انتقال آب سد مهمترین اولویت‌هایی است که سبب برطرف شدن مشکلات آبی استان قزوین می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، جلال علمدار در بازدید از طرح بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات طرح را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این طرح را به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود، افزود: این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از طرح آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این طرح شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود