Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@02:11:08 GMT

مذاکره با ژاپنی‌ها فقط یک مقدمه است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۳۵۲۸

مذاکره با ژاپنی‌ها فقط یک مقدمه است

سفیر اسبق کشورمان گفت: ژاپنی ها زمانی در مورد موضوعی تصمیم نهایی می گیرند که کسی با آن مخالفت نکند.

قدس آنلاین: منوچهر متکی سفیر اسبق کشورمان در ژاپن سخنرانی را با عنوان «رفتارشناسی ژاپنی‌ها در روابط اقتصادی» ارائه واظهار کرد: ژاپنی‌ها وقتی به شما می‌گویند موضوع را فهمیده‌اند به این معنی نیست که آنرا پذیرفته‌اند و خیلی دیر توافق می‌کنند، اما به توافق خود هم تا جایی که بتوانند پایبند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متکی ادامه داد: اجماع اساس تصمیم سازی در ژاپن است. آن‌ها زمانی در مورد موضوعی تصمیم نهایی را می‌گیرند که کسی با آن مخالفت نکند و لازم است شرکت‌های ایرانی با توجه به این ملاحظه، همه طرف‌های قراردادها را راضی نگه دارند.

او تصریح کرد: تصمیم گیری ژاپنی‌ها پیچیده است ژاپنی‌ها باید خودشان به تصمیم برسند و مذاکرات با آن‌ها فقط یک مقدمه است و آن‌ها به هیچ وجه توصیه‌پذیر نیستند.

متکی ادامه داد: گردش اطلاعات در نظام اداری ژاپن سریع است همچنین ادامه داد، ژاپن دارای یکپارچگی تصمیم‌گیری در دستگاه دولتی برخوردار است و میان هماهنگ بودن شرکت‌های ژاپنی در مناقصه‌ها با یکدیگر هماهنگ هستند.

او بیان کرد: نحوه حل اختلاف با شرکت‌های ژاپنی به قدری تخصصی است که در دانشگاه‌های آمریکا تدریس می‌شود.

متکی گفت که در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۸ مسئولیت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن را بر عهده داشته است؛ و گفت: شرکت‌های ایرانی باید از تبلیغاتی کردن روابط اقتصادی خودبا همتایان ژاپنی پرهیز کنند.

او خاطر نشان کرد: ژاپنی‌ها تمایلی به استفاده تبلیغاتی از روابط و قراردادهای اقتصادی با دیگر کشورها ندارند.

دیپلمات اسبق کشورمان ادامه داد: زیرساخت اقتصاد، صنعت و دانشگاه‌های ایران را غربی است. باید دانشجویان بیشتری از ایران برای کشف رفتار تجاری ژاپنی‌ها به این کشور اعزام شوند تا دو ملت بتوانند روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بهتری را تجربه کنند.

او همچنین یاد آور شد: ایران‌شناسان ژاپنی نقش مهم مشاوره‌ای در ایجاد قراردادهای اقتصادی با شرکت‌های ایرانی دارند.

ارتباط مستمر و مثبت با ایران‌شناسان ژاپنی در بهبود و ارتقای روابط تهران و توکیو بسیار موثر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: منوچهر متکی حسن روحانی ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • روز معلم در این کشور هر روز جشن گرفته می‌شود
  • بهترین فیلم های سامورایی قرن بیست و یکم؛ از The Last Ronin تا ۱۳ Assassins (+عکس)
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات