Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:02:32 GMT

انتصاب مدیران زن در مازندران سرعت گرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۴۱۸۸

انتصاب مدیران زن در مازندران سرعت گرفت

با سپردن پست ریاست اداره راه و شهرسازی شهرستان ساری به فاطمه عنایتی ، در مدت ۱۰ روز اخیر سکان اداره سه معاونت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سرپرستی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران و یک اداره شهرستان به بانوان سپرده شده است .

فاطمه عنایتی که سابقه فعالیت ۱۵ ساله در مجموعه اداره راه و شهرسازی دارد، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است و سابقه ۱۰ ساله تدریس در دانشگاه های مازندران را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در مدت سه سال اخیر در پست معاون اداره برنامه ریزی و بودجه اداره کل راه و شهرسازی مازندران فعالیت کرد .

 معاون اداره کل بانوان و خانواده استانداری مازندران روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : اختصاص ۳۰ درصد پست های مدیریتی در دستگاه های دولتی به زنان ضمن اینکه برنامه ششم توسعه است دستور رئیس جمهور هم می باشد .

روفیا مجیدی افزود : این مصوبه در سال ۱۳۹۵ با انتصاب آرزو ولیپور به سمت مدیر کل کتابخانه های عمومی در استان مازندران روند اجرایی به خود گرفت و تا پیش از این سابقه حضوربانوان در پست های مدیریتی نداشتیم .

وی ادامه داد : پس از این سال تلاش ها برای عملی کردن مدیریت زنان در مازندران روند کندی داشت که بخشی از آن ناشی از دیدگاههای مردانه بود که مانع اجرای آن شد .

به گفته معاون بانوان استانداری مازندران ، این عقب ماندگی استان در اختصاص پست های مدیریتی به زنان به گونه ای بود تا سال گذشته تنها ۲ درصد از این سهم محقق شد و جایگاه مازندران در کشور در رتبه های پایین قرار داشت .

وی به  تاکید و پیگیری های استانداری مازندران و همچنین اداره کل امور بانوان برای به ثمر رساندن سهم ۳۰ درصدی بانوان استان اشاره کرد و گفت : استاندار مازندران در جلسات مختلف با مدیران کل از جمله جلسه شورای اداری از مسئولان خواست که اجرایی شدن این مصوبه را جدی بگیرند .

مجیدی افزود : همچنین مدیر کل بانوان مازندران در نشست های جداگانه با مدیران ادارات کل ، انتصاب زنان توانمند دستگاه های را در سمت مدیریتی به عنوان یکی از مطالبات و خواسته های خود عنوان و پیگیری کرد .

وی تاکید کرد : خوشبختانه این پیگیری ها نتیجه داد به طوریکه تا پارسال ۱۱ پست مدیریتی مازندران در اختیار زنان بود و اکنون این رقم به ۲۳ پست افزایش یافته است .

در تعریف اختصاص پست های مدیریتی ، سمت های مدیر کل و معاونان اداره کل و رئیس اداره شهرستان مورد نظر است. در استان مازندران ۵۴ اداره کل فعالیت دارند و به همین تعداد اداره در شهرستان های استان فعال و بیش از ۳۰ هزار زن استان کارمند هستند.

معاون بانوان مازندران ادامه داد : علاوه بر این بیش از یک هزار زن در پست های روسای گروه و بخش ها ، معاون فرماندار و بخشدار حضور دارند .

وی پیش بینی کرد که تا پایان امسال به تعداد بانوان مدیر در مازندران اضافه شود و گفت : البته با توجه به درپیش بودن انتخابات  ، انتصاب بانوان در پست معاون فرماندار و بخشدار امکان ندارد اما در دیگر ادارات این روند محقق خواهد شد . 

حدود ۱۰ درصد از ۲ هزار و ۱۳۲ دهیاری مازندران در اختیار بانوان است و از حدود ۸ هزار عضو شورای اسلامی روستایی ۲۲۲ نفر زن هستند و حدود ۲۰ زن در سمت عضو شورای اسلامی شهرهای استان هستند.

۴۴ درصد از هیات مدیره سازمان های مردم نهاد در مازندران زن هستند و تعداد بانوان فارغ التحصیل دانشگاهی مازندران چهار درصد از استان های دیگر بیشتر است.

برچسب‌ها مازندران امور بانوان استانداری بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران امور بانوان استانداری بانوان مازندران امور بانوان استانداری بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه آقاپور کاظمی صبح چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: طی همکاری صورت گرفته اداره کل دامپزشکی مازندران و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری با اطلاعات سپاه استان مازندران یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان مازندران شناسایی و کشف گردید.

وی افزود: براساس این اقدام دو خودرو ایسوزو که اقدام به حمل تخم مرغ های غیر بهداشتی فاقد هویت بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی کردند که در شهرستان ساری توقیف و جهت رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی به صورت موقت در یکی از سردخانه های شهرستان ضبط شد.

آقاپور کاظمی در خصوص این محموله ها افزود: از این دو خودرو تعداد ۵۱۰ کارتن تخم مرغ معادل ۴۹۰۰ کیلو گرم به دلیل عدم نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط به محموله هچون تاریخ تولید و انقضا، حمل و نقل غیربهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد، جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای، نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو ضبط شد.

وی از شهروندان خواست از خریداری هرگونه تخم مرغ کثیف، شکسته، ترک خورده و یا نگهداری شده درخارج از یخچال جداً خودداری نمایند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آنرا به یخچال منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخم مرغ ها باید دارای نشانه و تاریخ باشند گفت: تخم مرغ بسته بندی شده را بابسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند و از شستشوی آن جهت نگهداری در یخچال اجتناب کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: این اداره کل از طریق سامانه ۱۵۱۲ آماده دریافت هرگونه شکایات و اعلام گزارشات مردمی است‌

کد خبر 6093917

دیگر خبرها

  • انتصاب ۳ معاون فرماندار و ۲ بخشدار در استان کرمانشاه
  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • مازندران نایب قهرمان مینی گلف بانوان کشور شد
  • حضور توپکا و شاهان میاندورود در دور برگشت لیگ دسته دوم بسکتبال بانوان کشور
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • انتصاب مجید اکبرشاهی به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما»
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری