Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@10:59:36 GMT

اخطار درباره گازسوز کردن غیرقانونی خودروها

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۴۷۵۵

اخطار درباره گازسوز کردن غیرقانونی خودروها

یک مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سال آینده با هوشمند سازی جایگاه‌ های گاز به خودروهایی که به طور غیرقانونی گازسوز شده باشند سوخت داده نمی شود چون فاقد گواهی سلامت سوخت هستند و دوربین جایگاه‌ ها خودروهای مزبور را تشخیص می ‌دهد.

حمید قاسمی با بیان این که استفاده از گاز ال.پی.جی به عنوان سوخت خودروها بسیار خطر آفرین است افزود: هیچ جایگاه عرضه گاز ال.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پی. جی برای خودرو در کشور فعال نیست چون این گاز مصرف خانگی دارد و برای خودرو طراحی نشده است.

وی در ادامه از مردم خواست از این گاز در جهت استفاده از سوخت خودرو استفاده نکنند چون بسیار غیر ایمن است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم اکنون مراکزی به عنوان تبدیل گاز ال.پی.جی به سوخت خودرو بصورت استاندارد در کشور وجود ندارد.

وی افزود: کارگاه های غیر مجاز این تبدیل را با تجهیزات و قطعات بی کیفیت، فاقد اصالت و استاندارد انجام می دهند که بسیار حادثه ساز است.

قاسمی در ادامه ضمن هشدار به مردم مبنی بر عدم مراجعه به مراکز غیر مجاز تبدیل سوخت اظهارداشت: دولت به تازگی مصوبه‌ای مبنی بر گازسوز کردن خودروها به طور رایگان در نظر گرفته که تنها باید مردم حوصله به خرج دهند تا کارها به صورت ایمن و اصولی انجام شود.

وی توضیح داد: متقاضیان برای دوگانه سوز کردن خودروهای خود به سایت irngv.ir مراجعه و ثبت نام کنند چراکه همه خودروهای بار و مسافر اعم از تاکسی ها، وانت بارها، خودروهای مسافر برشخصی و غیره که در مصوبه دولت آماده در یک سال پیشرو صددرصد بصورت رایگان به سی. ان.جی تبدیل خواهند شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی یادآورشد: اگر شخصی در مراکز غیرقانونی تبدیل سوخت را انجام دهد علاوه بر ریسک جانی و مالی که به دنبال خواهد داشت سال آینده با هوشمند سازی جایگاه‌ ها، سوخت به این دسته از خودروها تعلق نمی گیرد چون فاقد گواهی سلامت سوخت هستند و دوربین جایگاه‌ ها خودروهای مزبور را تشخیص می ‌دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا آلودگی هوا محسن پورسیدآقایی هفته پژوهش طرح ملی مسکن مجید بهرامی گاز مرکاپتان وارونگی هوا محمد کیانوش راد گازسوز کردن خودروها غیرقانونی جایگاه های گاز گاز ال پی جی هشدار انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا آلودگی هوا محسن پورسیدآقایی هفته پژوهش طرح ملی مسکن مجید بهرامی گاز مرکاپتان وارونگی هوا محمد کیانوش راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر پلیس درباره مجهز شدن خودروهای داخلی به یک امکان مهم

به گزارش خبرآنلاین، رییس پلیس آگاهی پایتخت گفت: جلسات مستمری در خصوص ایمنی و امنیت خودروها با خودروسازان داخلی داریم و در این جلسات از آنها خواسته‌ایم که خودروها به ردیاب مجهز شوند.

سردار علی ولی‌پور گودرزی روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه در گفت وگو با خبرنگاران با موضوع ارتقای ایمنی خودروها افزود: در جلسات مستمر خود با شرکت‌های خودروساز داخلی که شخص استاندار تهران هم حضور دارند، نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنیم تا معایب خودروها را برطرف کنند البته در این راستا تولید برخی خودروها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شده است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی پایتخت افزود: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی درخودروها راهکار خوبی برای ممانعت از سرقت خودروها بوده و می‌تواند سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه بعد از سرقت باشد.

سردار ولی‌پور گودرزی این را هم گفت که همکارانم طی چند روز گذشته در تلاش شبانه روزی و با هماهنگی مرجع قضایی افرادی که در سرقت خودروها و محتویات آن نقش داشتند، شناسایی و ۵۷ متهم دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: از این سارقان و مالخران تعداد ۲۰ دستگاه خودروی مسروقه، ۱۵ دستگاه موتورسیکلت و ۲ هزار قطعه لوازم خودرو دزدی، کشف و ضبط شد.

سردار ولی‌پور گودرزی یادآور شد: این طرح‌های پلیس به صورت مستمر و هفتگی با موضوعات مختلف در حال انجام است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901689

دیگر خبرها

  • این خودروها پلاک ملی نمی‌ گیرند
  • یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد
  • شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد
  • خودروهای برقی به سرنشینان دیگر خودروها آسیب می‌رسانند
  • تمام خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند
  • خبر پلیس درباره مجهز شدن خودروهای داخلی به یک امکان مهم
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل
  • توضیحات پلیس برای عدم شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی و ون‌ها
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست