Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@13:34:36 GMT

گیاه دارویی که جوش غرور جوانی را از بین می‌برد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۴۸۱۶

گیاه دارویی که جوش غرور جوانی را از بین می‌برد

داود حاج محمد خانی اظهار کرد: عناب طبیعت معتدل متمایل به تری دارد. قوام آورنده خلط غلیظ و مسهل کننده است.

او تصریح کرد: افراد می‌توانند ۳۰ گرم عناب، ۳۰ گرم پر سیاوش، ۲۰ گرم آویشن را نیم کوب کنند و روزی ۲ بار یک قاشق آن را در یک لیوان آب جوش دم کنند؛ سپس آن را صاف و میل کنند. این دمنوش برای برونشیت، عفونت ریه، گرفتگی صدا، دفع سموم در هوای آلوده مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جوشانده عناب

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: افرادی که به بیماری باد سرخ و رزاسه (بیماری پوستی) دچار شدند، می‌توانند برای بهبود بیماریشان ۲۵۰ گرم عناب خشک را نیم کوب کنند و در ۳ لیتر آب بجوشانند و پس از صاف کردن، مرتب روزی ۳ فنجان میل کنند.

حاج محمد خانی گفت: در سرفه‌های خشک و گرفتگی صدا افراد می‌توانند از شربت عناب استفاده کنند. به این صورت که ۵۰ گرم عناب خشک را ابتدا نیم کوب کرده و در ۳ لیتر آب بجوشانند وصاف کنند و سپس با یک‌و‌نیم کیلو قند جوشانده شود تا قوام آید؛ افراد می‌توانند این شربت را روزانه ۸ بار و به میزان یک قاشق غذاخوری مصرف کنند.

او بیان کرد: افراد برای بهبود عفونت روده، برونشیت و نیز ورم کیسه صفرا، کلیه و مثانه می‌توانند ۵۰ گرم عناب خشک را نیم کوب کرده و دریک لیتر آب بجوشاند و پس از صاف کردن؛ هر وعدهیک فنجان میل کنند.

دم نوش عناب
او تصریح کرد: افراد برای درمان جوش غرور جوانی می‌توانند هر شب ۶ عدد عناب خشک را نیم کوب کرده و همراه یک قاشق زرشک در یک لیوان آب خیس کرده و سپس میل کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افرادی که حرارت بدنی بالایی دارند و زود عصبانی می‌شوند می‌توانند ۶ عدد عناب خشک را نیم کوب کرده و با یک لیوان عرق کاسنی خیس کرده و صبح‌ها با سکنجبیل میل کنند.


این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افراد برای رفع مشکلات ریه، تنگی نفس حاصل از ورم معده و سرفه‌های کهنه خود می‌توانند از ترکیب ۳۰ گرم عناب، ۲۰ گرم رازیانه، ۲۰ گرم انسیون و ۳۰ گرم پر سیاوش ۲۰ گرم انجیر را کوبیده و در ۲ لیتر آب شب تا صبح بخیسانند و صبح این ترکیب را جوشانده و میل کنند.

درمان حصبه با عناب
حاج محمد خانی افزود: برای درمان حصبه افراد می‌توانند عناب خشک را نیم کوب کرده و در عرق کاسنی شب تا صبح خیس کرده و پس از صاف کردن آن را میل کنند. همچنین کوبیده کامل عناب با هسته آن و مخلوط کردن آن با آب سرد برای درمان اسهال مفید است.

او در پایان توصیه کرد: افرادی که از مشکلات ریوی رنج می‌برند می‌توانند عناب خشک را جایگزین عناب تازه کنند.


منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عناب خواص عناب درمان حصبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۴۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | گیاه مرگباری که باعث خودکشی کردن قربانی می‌شود!

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899627

دیگر خبرها

  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • ببینید | گیاه مرگباری که باعث خودکشی کردن قربانی می‌شود!
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • شکست ادعای موشک‌های فتوشاپی با حمله وعده صادق
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت