Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضائیه گفت: موفق شدیم ۱۵ هزار سیم کارت مورد استافده کلاهبرداران را شناسایی کنیم و همه این ۱۵ هزار سیم کارت مسدود شد. ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در ادامه شانزدهمین نشست خبری خود به موضوع پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: اگر پیشگیری را مورد اهتمام جدی قرار دهیم و تمام دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردمی نهاد به حوزه پیشگیری کمک کنند، این همه پرونده و زندانی نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: حوزه پیشگیری یک حوزه کاملا گسترده است که به یکی از اقدامات این حوزه اشاره می‌کنم. این مسئله، تماس‌ها و کلاهبرداری‌ها تلفنی و تخلیه حساب‌های بانکی مردم است. قوه قضائیه برای اینکه مردم از این مسئله آسیب نبینند گام‌های بزرگی در این حوزه برداشته که نخستین آن اطلاع رسانی است تا مردم فریب این تماس‌ها را نخورند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: موفق شدیم 15 هزار سیم کارت مورد استافده کلاهبرداران را شناسایی کنیم و همه این 15 هزار سیم کارت مسدود شد. بعد از این اقدام، طبق بررسی‌های صورت گرفته، 50 درصد میزان کلاهبرداری‌های تلفنی کاهش یافت. در گام بعدی، حساب‌هایی که پول به آن واریز می‌شد شناسایی کردیم و برنامه‌‌ای برای انسداد این حساب‌ها پیش‌بینی شده است. در این حوزه هنوز اقدام نکردیم اما می‌خواهم هشدار بدهم به کسانی که کارت بانک خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند. این افراد بدانند نه تنها این کارت بانکی بلکه مجموعه حساب‌های بانکی متعلق به این افراد مورد رصد قرار می‌گیرد و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای سودجو و فرصت طلب امنیت روانی و اقتصادی شهروندان را به مخاطره بیاندازند.

اسماعیلی گفت: در ارتباط با وضعیت معیشت مردم نیز اجازه نمی‌دهیم عده‌ای سودجو و فرصت طلب برای رسیدن به مطامع خود، معیشت مردم را گرو بگیرند و حتما در این ارتباط با نیز برخوردهای جدی با محوریت تعزیرات حکومتی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه پیشگیری الان که فصل بودجه است باید توجه داشت در ایام اخیر خیلی گرفتار پرونده خصوصی‌سازی بودیم و در قانون بودجه 99 به حق و به جا تداوم امر خصوصی سازی به درستی پیش‌بینی شده اما الان که قرار است در سال 99 روند واگذاری‌ها شتاب بیشتری پیدا کند، توصیه می‌کنیم در فرایند واگذاری و نحوه واگذاری شرکت‌ها و کارشناسی ارزیابی شرکت‌ها و نحوه تنظیم قراردادها و اخذ تضمین از برندگان مزایده و اهلیت خریداران دقت لازم انجام شود. ما خواهان خصوصی‌سازی حداکثری بدون مشکل و مسئله هستیم.

دستور جدید آیت‌الله رئیسی برای بازنگری وضعیت تمام زندانیان/صدور بیش از 100 هزار حکم مجازات جایگزین حبس در سال 98

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT11 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی

احمد شانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات حوزه صمت در استان همدان اظهار کرد: باتوجه به سیاست گذاری های دولت و تکلیفی که به صورت قانونی برای ادارات تعریف شده، در این موارد سعی شد تا تمام موارد و مسائل طرح جوانی جمعیت به صورت مناسب به انجام رسد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع باید بتوانیم با ایجاد اشتغال و بسترسازی حوزه واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی که هرکدام به نوبه خود ارزش افزوده بسیار خوبی را در استان به صورت غیرمستقیم در حوزه جوانی جمعیت ایجاد خواهند کرد.

مدیرکل صمت استان همدان تصریح کرد: همچنین ایجاد اشتغال و کارآفرینی که افراد منجر با این می شوند که نسبت به اقتصاد خانواده که یکی از ارکان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

شانیان با بیان اینکه اشتغالزایی بسیار خوبی را در استان شاهد هستیم، افزود: در استان همدان امروز، کار هست اما کارگر و کارمند در بخش خصوصی نداریم.

وی با اشاره به اینکه نیازهای مردم ما در حوزه بازار در شهرستان های همدتن متفاوت عمل می کنند اما در مجموع اگر بخواهیم مرکز استان را ملاک قرار دهیم، در دسترس بودن اقلام و کالاهای که باید برای ابتدای زندگی را شاهدیم.

شانیان با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف و تخفیفات متعدد نیز از افزایش قدرت خرید مردم سخن گفت.

وی افزود: استان همدان یکی از استان های است که تورم کمتری را نسبت به سایر استان ها تجربه کرده که این امر به صورت مستقیم با سفره و معیشت مردم و خانواده ها و تشکیل خانواده برای افراد موثر خواهد بود.

وی در تشریح این موضوع اظهار کرد: اقلام اولیه مانند شیرخشک، پوشک و سایر موارد که برای فرزندان باید در دسترس باشد، در دسترس مردم است و نرخ آنها نیز در سیاست گذاری های وزارت صمت گنجانده شده است.

کد خبر 6092915

دیگر خبرها

  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • اشتباه‌ترین تصور برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند | این فیلم را حتما ببینید
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید